Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nugget
#2743750
De afgelopen 2 maanden heeft mijn Dobermann Duke toch wel het één en ander gemankeerd.
Hij heeft kennelhoest gehad, een keer heftige diaree en de laatste 2 dagen enorm veel gal gebraakt.
Nu weet ik dat hier in Scheveningen kennelhoest heeft geheerst en ik kan me ook voorstellen dat met het warme weer er veel maag/darmvirussen "rondzwerven", maar toch zou ik graag wat ondersteunende middeltjes in huis hebben.

Wat hebben jullie in huis, voor zaken die niet echt ernstig zijn maar waarbij je je hond toch wat ondersteuning zou willen bieden?
En wat haal je in huis tegen welke kwaal?
Door Lizzy
#2743847
Ik heb Okugest van VSM voor maag/darmproblemen.
Probiotica voor maag/darmproblemen
Puur Oor
Tussistin (die gebruik ik meer voor mezelf dan voor de honden ::) :biggrin2:) voor hoest
Traumeel (bij verstappen, verstuiken, blauwe plekken, etc).

Dat was het volgens mij wel zo'n beetje.
Door M@rina
#2743855
Honingzalf voor wondjes en ontstekingen, helpt ook tegen een milde voorhuidsontsteking.
echinaforce

Daarnaast ook okugest, probiotica en chlorella maar dat laatste geef ik 2x per jaar als ontgiftingskuurtje
Door Nugget
#2743869
Lizzy schreef: Ik heb Okugest van VSM voor maag/darmproblemen.
Probiotica voor maag/darmproblemen
Puur Oor
Tussistin (die gebruik ik meer voor mezelf dan voor de honden ::) :biggrin2:) voor hoest
Traumeel (bij verstappen, verstuiken, blauwe plekken, etc).

Dat was het volgens mij wel zo'n beetje.
Okugest heb ik gekocht vanochtend! :)
Traumeel is een goede, die ga ik kopen
Tussitin ook.

Puur Oor gebruik je preventief (ook mijn Dober heeft flaporen)?
Probiotica heb ik van Orthica (voor mezelf), geef je dat preventief en zo nee, bij welke problemen?
Door Nugget
#2743871
M@rina schreef: Honingzalf voor wondjes en ontstekingen, helpt ook tegen een milde voorhuidsontsteking.
echinaforce

Daarnaast ook okugest, probiotica en chlorella maar dat laatste geef ik 2x per jaar als ontgiftingskuurtje
Honingzalf, daar lees ik veel goede dingen over!! :) Welk merk en waar kan ik het kopen?
En waar gebruik je echinaforce voor en welke?

Fijn altijd hier dat mensen meedenken! :-*
Door Annemarie Rijnveld
#2743941
Ik heb in huis:
Okugest voor maag- en darnproblemen.
Vetramil honingzalf en Vetranil Auris, voor eventuele wondjes en oorproblemen
Biologische appelazijn
Groene Leem
Arnica Heel en Zeel
Alsiroyal slakken- en thijmsiroop bij hoest
Door Lil
#2743954
Naast heel veel van bovengenoemde middeltjes heb ik ook altijd groene leem voor wonden/ontstekingen.

Traumeel behalve tabletjes ook de gel om te smeren. Nu gebruik ik die laatste bijna alleen voor mezelf.
Ook heb ik nog speciale homeopatische zalf tegen de jeuk en huidirritaties van mijn da. Gebruikte ik op de kapotte poten door de atopie van Cay, maar ook toen Boris voor bloedprikken en infuus werd geschoren op de geschoren plekm geen enkele irritatie gehad en normaal wel altijd. Als de voorraad op is maak ik de tube calendulan op voor dat soort dingen en kijk ik welke beter werkt.

Ik heb ook puur oor in huis voor vieze oren en hele lichte oorontstekingen.

Ook echinacea forte in huis om weerstand op te bouwen.

Altijd finidiar in huis. Dat is van de da en zonder recept te koop. Hier paar keer per jaar maag/darmvirus.
Door Lizzy
#2744040
Nugget schreef: Okugest heb ik gekocht vanochtend! :)
Traumeel is een goede, die ga ik kopen
Tussitin ook.

Puur Oor gebruik je preventief (ook mijn Dober heeft flaporen)?
Probiotica heb ik van Orthica (voor mezelf), geef je dat preventief en zo nee, bij welke problemen?
Oh, honingzalf heb ik ook in huis!

Puur Oor gebruik ik alleen als de oren een beetje vuil zijn (en natuurlijk bij ontsteking maar dat heb ik - afkloppen - al in geen jaren gehad hier).
Probiotica heb ik gebruikt toen ik de pups moest ontwormen en ik geef dat als er AB gegeven moet worden en ik geef het bij diarree of als de weerstand wat minder is.
Door Nugget
#2744131
Lizzy schreef: Oh, honingzalf heb ik ook in huis!

Puur Oor gebruik ik alleen als de oren een beetje vuil zijn (en natuurlijk bij ontsteking maar dat heb ik - afkloppen - al in geen jaren gehad hier).
Probiotica heb ik gebruikt toen ik de pups moest ontwormen en ik geef dat als er AB gegeven moet worden en ik geef het bij diarree of als de weerstand wat minder is.
Ok, dank je wel.
Mijn Dober loopt buitenshuis meestal zo snel dat zijn oren altijd omgeflapt zijn! (ziet hij er toch nog "eng' gecoupeerd uit ;))
Ik moet zeggen dat ik hem ook nog nooit aan zijn oren heb zien krabben, dus dit komt op het "nu nog niet lijstje".
Probiotica ga ik dan, indien er toch weer eens diaree is, toedienen
Maakt qua honingzalf het merk nog uit?
Als het ontstekingsremmend werkt kan ik me zo voorstellen dat er rauwe honing in moet zitten?

Excuus voor de vele vragen, maar ik wil toch graag beter voorbereid zijn de volgende keer.
Door Nugget
#2744136
Lil schreef: Altijd finidiar in huis. Dat is van de da en zonder recept te koop. Hier paar keer per jaar maag/darmvirus.
Wat is het verschil in werking tussen Finidiar en Okugest, ervaringsgewijs gezien?
Daar ben ik toch wel heel benieuwd naar! :)
Met name omdat Duke tot nu toe al 2 x maag/darm (lees diaree en kotsproblemen) heeft gehad.
Door M@rina
#2744382
Nugget schreef: Honingzalf, daar lees ik veel goede dingen over!! :) Welk merk en waar kan ik het kopen?
En waar gebruik je echinaforce voor en welke?

Fijn altijd hier dat mensen meedenken! :-*
Honingzalf van het merk Vetramil, of dermiel de menselijke variant heet mesitran, kan ook bij dieren gebruikt worden. Echinaforce voor de weerstand als ze bijv. ergens een ontsteking hebben (oorontsteking of voorhuidontsteking. Gewoon van VSM de kinderdosering.
Door Lizzy
#2748018
Was ik vergeten: groene leem wondpasta van de Groene Os. Daar kan een mens ook niet buiten! Linga had een forse snee op haar poot van de week. Eentje waar ik normaal wel mee naar de DA zou gaan voor een nietje. Waren het niet dat Linga vindt dat nietjes eruit moeten. Zij vreet ze er echt uit, links of rechtsom. De wond bloedde echt heftig, het spoot er zelfs uit. Ik heb de boel dichtgekit met een flinke dikke laag groene leem wondpasta. Verbandje erom. De volgende ochtend was de boel dicht en nog maar een klein sneetje te zien, het bloedde ook niet meer. Echt, kun je niet buiten :biggrin2:

(ik ga gauw aandelen kopen :biggrin2:)
Door Lil
#2748022
Nugget schreef: Wat is het verschil in werking tussen Finidiar en Okugest, ervaringsgewijs gezien?
Daar ben ik toch wel heel benieuwd naar! :)
Met name omdat Duke tot nu toe al 2 x maag/darm (lees diaree en kotsproblemen) heeft gehad.
o sorry, lees het nu pas.

Okugest helpt bij milde symptomen heel goed met name tegen misselijkheid.

Finidiar heb ik bij darmklachten spuitdiarree etc echt nodig. Als ik dat niet geef moet ik naar de da en in discussie dat ik wil wachten met ab totdat het over is. Finidiar is een middel dat je van de da krijgt als je je daar meldt met een maag/darminfectie. Het legt een beschermlaagje aan en dikt de ontlasting in (ik praat dan echt over honden waar het elke 10 minuten eruit spuit en niet over slappe ontlasting die vanzelf weer over gaat, daar geef ik okugest). Als ik zo'n tablet op tijd gaf, dan hoefde ik niet naar de da voor andere spuiten etc. Was ik er laat mee dan moest ik toch naar de da. Sindsdien liggen die tabletten hier dus in huis.
Door hamada
#2748482
Hier naast de finidiar ook nog isogel. Dat dikt ook de ontlasting in en geef ik als de ontlasting dun is maar er geen aanwijzingen zijn voor buikpijn.
En natuurlijk  ;) altijd een grote fles zilverwater op voorraad.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door