Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#2743285
even snel heb geen tijd maar als alles NIET werkt tegen braken misselijkheid en diarree na de enting.
wat kan je dan nog geven doen wat helpt...

ik weet t even niet meer, maar 2 van me pups liggen zowat loodje...dus word hier gek.
liggen al aan infuus,

anit entings dingen of nosodes dingen werken die dan  :-\
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2743290
jeetje , wat een ellende.  :'( Bij diarree gebruikte ik groene leem maar dat is een onschuldig diareetje en zijn ze niet zo doodziek als jouw pups.  Zou zelf contact zoeken met mijn ondevit-therapeut om via de alternatieve weg het lijf weer in balans e brengen/ ondersteuning te geven.  Wil je via pb wel de gegevens doorsturen?!

Veel sterkte, ik herken het gevoel van de machteloosheid als je dieren zo ziek zijn!  :'( :-*
Door Dagmar S
#2743306
Oh wat een ellende en stress.  :'(
Ik heb geen tips voor je maar hopelijk vinden jullie heel snel iets waardoor de pups zich beter voelen.
Sterkte  :bigarmhug:
Door Drijver
#2743308
ik heb geen advies voor je, maar wil jou en de pups wel veel sterkte wensen.
De anderen hebben nergens last van?

Ik vond wel ergens een stukje waarin stond dat elke hond, ongeacht het ras, (een vorm van) MDR1 kon ontwikkelen. Kon alleen niet vinden of de stoffen die dat veroorzaken ook verwerkt zitten in een enting.
Vond wel onderstaand informatief stukje over enten.
http://www.naturalanimalconsulting.nl/m ... onschu.htm
Door Fido
#2743312
Liggen ze aan het infuus bij de da? Die kan toch direct via bloed de juiste medicatie toedienen?
Door Lil
#2743315
Afhankelijk van welke enting het was en welk merk kun je inderdaad ontstoringskorrels geven.
Mijn da doet dat regelmatig, maar er schijnt niet van elke enting/merk van die korrels te bestaan.

Jou vraag: ja die dingen werken goed is mijn ervaring. Hier dan wel geen doodzieke hond, maar een hond met extreme allergie uitbraak. Niets hielp toen totdat de da het entingsboekje vroeg en ontstoringskorrels gaf. Toen werd het stukken beter.
Door Lizzy
#2743319
Om de enting te ontstoren moet je bij een homeopathisch werkend DA zijn vrees ik. Ik denk dat je die korrels niet zelf in huis hebt, nog dat je ze zo even kan bestellen en hopsa in huis hebt. Ik weet niet wat voor medicijnen jouw 'gewone' DA toe zou kunnen dienen bij zo'n ernstige entings-reactie (is het een entings-reactie?) maar ja, dat zou hij/zij moeten weten.... Ik zou denken "bel Tannetje". Zij begeleid jou toch ook bij het titeren/enten?
Door Lil
#2743322
Lizzy schreef: Om de enting te ontstoren moet je bij een homeopathisch werkend DA zijn vrees ik. Ik denk dat je die korrels niet zelf in huis hebt, nog dat je ze zo even kan bestellen en hopsa in huis hebt. Ik weet niet wat voor medicijnen jouw 'gewone' DA toe zou kunnen dienen bij zo'n ernstige entings-reactie (is het een entings-reactie?) maar ja, dat zou hij/zij moeten weten.... Ik zou denken "bel Tannetje". Zij begeleid jou toch ook bij het titeren/enten?
Die kun je inderdaad niet zelf bestellen. Een niet homeopatisch werkende da zal ze denk ik niet kennen.
Tannetje bellen is een goede en neem anders contact met mij op, dan bel ik mijn da. Die heeft om 9.00 uur spreekuur. Maar ja, ik zit zeer zuidelijk in Limburg.  :-\
Door danielle1980
#2743330
Fido schreef: Liggen ze aan het infuus bij de da? Die kan toch direct via bloed de juiste medicatie toedienen?
thuis en ze krijgen bytril, sotrmogil, sirenio, vomed , Multi vit etc ow nog een ontstekking remmende bende ook naam even kwijt
en dat werkt niet
en handmatig voer die niet braken steeds.

tannetje is er niet en heb dr 06 kwijt gemaakt dus als iemand die heeft :-X

ja tannetje helpt me daar enorm mee al paar jaar sinds de distemper hier

ik ga nu testen op distemper en parvo schiet neits mee op maar toch

en idd niemand kent t hier..
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 19 aug 2013, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#2743331
Lil schreef: Afhankelijk van welke enting het was en welk merk kun je inderdaad ontstoringskorrels geven.
Mijn da doet dat regelmatig, maar er schijnt niet van elke enting/merk van die korrels te bestaan.

Jou vraag: ja die dingen werken goed is mijn ervaring. Hier dan wel geen doodzieke hond, maar een hond met extreme allergie uitbraak. Niets hielp toen totdat de da het entingsboekje vroeg en ontstoringskorrels gaf. Toen werd het stukken beter.
dhp na hele overleg discussie, het waarom later
Door Lil
#2743946
danielle1980 schreef: dhp na hele overleg discussie, het waarom later
Is dat die van Nobivac?

Ik weet trouwens niet of je en al die medicatie die je nu geeft en ontstoren samen kan. Heb je Tannetje al kunnen bereiken?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door