Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door dumpie
#274319
Goedemorgen
ik ben Vanessa en heb mijn 2 shih tzu's sinds van de week op versvoer van duck gezet. Hiervoor hadden ze altijd brokken maar mijn teefje heeft vreselijke last van jeuk en mijn reutje had last van zijn ontlasting, daarom had ik zo'n idee dat ik ze nu toch eens op ander voer moest gaan zetten. Na hier en daar gelezen te hebben heb ik besloten op versvoer over te gaan . Maar nu adviseerde mijn dierenspeciaalzaak dat ik ze allebei een week op dit voer moest zetten en dat ik dan volgende week weer brokken samen met versvoer kan gaan geven maar zoals ik hier heb gelezen is dat toch helemaal niet de bedoeling??Ik bedoel, als ik ze op versvlees heb gezet moet ik ze toch niet weer terug gaan zetten op brokken???
Verder zijn mijn hondjes gewend een koekje te krijgen als ik wegga en ben dus opzoek naar een nieuw tussendoortje, ik geef ze nu een stukje appel maar wat kan ik nog meer geven??
Ik hoop dat iemand mij als leek met versvoer kan helpen.
groetjes Vanessa
Door Lizzy
#274327
Hoi Vanessa, ik heb geen idee waar deze dierenwinkel de onzin vandaan haalt hoor... Welk argument hadden ze hiervoor?

Maar OK, je kunt jouw honden altijd Duck geven, zonder ze ooit nog 1 brok te voeren. Tenminste, als je de 'complete' versie voert. Als je de 'enkelvoudige versie' voert, dan moet je dat aanvullen met andere dingen. En dit is ook goed mogelijk. Dus nee hoor, ga maar lekker geen brokken meer voeren en je hondjes zullen je dankbaar zijn!
Door Borke
#274361
[quote="Lizzy"]
Dus nee hoor, ga maar lekker geen brokken meer voeren en je hondjes zullen je dankbaar zijn!
[/quote]

Lizzy, denk nou toch eens aan die arme dierenspeciaalzaak, dan koopt ze daar geen brokjes meer ;D

Gewoon stoppen met die brokken hoor en lekker vers voeren!

Overigens geef ik Borke nog steeds wel een koekje of iets dergelijks als ik wegga. Dat maakt maar een heel klein onderdeel uit van wat hij per dag naar binnen krijgt.

Groetjes,
Door tieneke
#274416
Lekker versvlees gaan voeren ;)
Is veel beter en gezonder,laat de dierenspeciaalzaak-voedingsdeskundige ::) ::)maar uit haar nek kleppen.
Door geer
#274419
Ik weet denk ik wel waar dat advies vandaan komt... Een aantal (natuurlijke) brokkenmerken, raden aan om voor de overstap op 'hun' brok, eerst een week vers te geven, zodat het lichaam kan ontgiften. Vandaar dat er dierenwinkels zijn waar men denkt dat je vers alleen geeft om over te stappen op een andere brok ::)

Kwestie van het klokje wel horen luiden... ::) ;D
Door dumpie
#274456
Bednakt voor jullie reakties, maar ik had duidelijk aan de winkel doorgegeven dat mijn honden ergens last van hadden en vooral mijn reutje. Ik vond het advies al zo raar, maar in principe kan ik dus de brokken die ik hier nog heb, zo nu en dan als tussendoortje geven? Nou dan ga ik zo ook maar worteltjes halen en dan afwachten wat voor reaktie ik nu weer van de honden krijg ;D
Ik geef trouwens compleet voer dus dan hoef ik niks meer bij te geven??
bedankt
Vanessa
Gebruikersavatar
Door Binno
#274457
[quote="dumpie"]
Ik geef trouwens compleet voer dus dan hoef ik niks meer bij te geven??
[/quote]

Nee hoor, kompleet daar zit alles in. ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#274522
Lekker Duck blijven geven hoor! ;) Als tussendoortje kun je je brokjes blijven gebruiken MITS je honden daar geen jeuk van krijgen. Ik zou voor de zekerheid nu eventjes helemaal geen brokjes geven (omdat je schrijft dat je teefje zo'n last van jeuk heeft), ook niet als tussendoortje. Je kunt bv. gedroogde pensstaafjes, gedroogd runderhart of gedroogde schapenlongen (allemaal verkrijgbaar bij de dierenspeciaalzaak) in stukjes knippen voor als tussendoortje of beloninkjes (dit gaat trouwens heel makkelijk met een snoeischaar).
Door tieneke
#274833
De brokken zou ik zelf absoluut niet meer geven.
Grote kans dat je hond daar jeuk van heeft ;)
Koekjes,brood etc=koolhydraten is ook niet echt gezond voor een hond.
Geef als tussendoortje of beloning een pensstaafje(kleingeknipt)of stukje fruit etc.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door