Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#26762
Ik heb nog wat blikjes zalm en tonijn, kan ik dit ook gewoon aan de honden geven? En wat moet ik er dan bij doen?
Door Diegel
#26836
Mag je die olie er niet bijgeven, als het plantaardige olie is? Ik doe het wel, en ze blijkt dat wel erg lekker te vinden... waarschijnlijk te veel zout is ofzo... :-\
Door Femke
#26841
Ik denk omdat de meeste honden aan de race gaan van zo´n hoeveelheid olie.....
Door avalon
#26864
Nou ze hebben er van gesmuld. Ik had er een mixje bij gedaan van verschillende groenten en fruit soorten. (ik heb Lizzy haar lijst als boodschappenlijst uitgeprint, dus de komende maand kunnen ze hier vooruit). Avalon is er flink van aan de race gegaan en Angie heeft nergens last van. Dus dan maar geen vis meer voor Avalon? (ze vond het wel lekker). Of gekookt water eroverheen gieten en dan het water er weer afgieten? :-\

Ik had het wel afgegoten omdat ik het anders te nat vind.
Laatst gewijzigd door avalon op za 29 nov 2003, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janet
#26928
Heb je de olie wel afgegoten ???? Of was het vis in water? Kokend water er overheen is niet nodig: vis in blik is al gaar.
Door avalon
#26942
Het was vis in water en dat heb ik er ook afgegoten omdat ik niet wist of dat moest had ik dat maar gedaan.
Het hoeft niet persee van het eten te zijn, ik werd gisteren avond gebeld door een klant van de trimsalon haar hond had ook diaree en heeft bij ons zijn kont laten wassen (deze hond komt elke week voor een borstelbeurt) ze belde om te zeggen dat het waarschijnlijk een virusje was, bij ons om de hoek heeft ook een hondje diaree, en nu dus ook Avalon. Als het een virusje is zal Angie het morgen ook wel hebben en anders is het van de vis denk ik, want dat heeft ze nog nooit eerder op. (behalve dode krabbetjes aan het stand).
Door Lizzy
#26997
Het kAn een virusje zijn natuurlijk, maar het kan ook zijn dat ze er van aan de race is gegaan omdat het een heel nieuw soort eten is! Als dat het geval is, dan is het morgen wel weer in orde.

Trouwens, ik geef zelf tonijn maar 1 keer in de twee weken omdat er vrij veel kwik in schijnt te zitten.

Groetjes, Lizzy
Door avalon
#27049
Het is nu weer over. Ze heeft sinds gisterenavond 23.00 uur niet meer ontlast. Ik geef haar vanavond wat kipfilet met een beetje rijst. Ik denk niet dat ik er verder nog wat aan toe voeg. Angie heeft nergens last van dus een virusje is volgens mij uitgesloten.
Door Lizzy
#27174
Nee, ik denk dat het het nieuwe voedsel was. Maar, een beetje dunne is niet zo erg hoor! Hebben ze hier ook wel eens van vette vis of orgaanvlees. Geen reden tot paniek!
Groetjes, Lizzy
Door Paul_Barte
#27185
Indien een hond 'goed' in elkaar zit en ze raken aan de dunne door het voedsel herstelt dat normaal gesproken binnen 2 dagen...ook als je gewoon blijft doorvoeren.
Door avalon
#27426
Ze heeft net pas weer voor het eerst ontlast, na gisteren een kipfileetje met rijst te hebben genuttigd. Het was een stevige keutel, dus het komt wel weer goed. Ik probeer het toch liever niet meer, want om iedere keer alles te moeten reinigen (inclusief het speelgoed van mijn dochter) zie ik niet zo zitten, dus voor Avalon geen tonijn en zalm meer, misschien een keer een ander visje. Haring en paling vind ze in iedergeval een heerlijke parfum, daar gaat ze in rollen :o
Door Paul_Barte
#27428
Renate,

Het is bijna onmogelijk dat je hond zo aan de race is gegaan van de zalm of van de tonijn.
Of je hebt kilo's gegeven....of er zat veel te veel olie bij en eerlijk gezegd denk ik dat laatste.

Of....was het uit een kerstpakket wat houdbaar was tot 1965 ;D ;D ;D ;D
Door avalon
#27436
Er zat maar 125 gr in de blikjes die wel uit een kerstpakket kwamen, maar houdbaar tot 2005. Ze is maar 1 dag heel erg aan de race geweest, heeft 1 dag nix gepoept (ook nix gegeten). Gisteravond weer wel gegeten en net weer gepoept, dus na de race anderhalve dag niets. De vis had ik afgegoten, dus teveel olie kan het niet zijn, Misschien toch buiten nog wat opgegeten dan? Om hier zeker van te zijn zou ik het nog een keer moeten geven en als ze dan weer aan de race gaat weet ik zeker of het van de vis is?
Door Paul_Barte
#27444
Renate,

Zat ik toch aardig in de buurt hè......ingeblikt in 1965 en net nog houdbaar (2005) hahahaha.

FF zonder gein..die meuk is soms wel 10 jaar houdbaar volgens de blikjes en zelfs grote mensen gaan er af toe van aan de race maar dat terzijde.

125 gram per blikje dus samen 250 gram verdeelt over 2 honden is dat 125 gram per hond. Zo groot zijn je honden niet en 125 gram is toch een aardige hoeveelheid per hond. Was het vers geweest dan zou het waarschijnlijk geen probleem zijn geweest maar blikjes......

(Verder is het vaak zo dat voer DE schuld krijgt terwijl het in de praktijk heel vaak andere factoren zijn die de problemen veroorzaken.)

Aangezien je hond zich eigenlijk vanzelf weer heeft hersteld in korte tijd denk ik toch een beetje aan de hoeveelheid...dat is wat ik met de kilo's bedoelde hahaha.
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op ma 01 dec 2003, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door