Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2741916
Flow is nu bijna 6 maanden. Ik vraag me af of ik haar al een haaskarkas, kalkoennekken en lamsribben mag gaan geven, of zou dat nog te hard zijn? Ze eet wel al zalm, sardien, eend, kip, konijn, parelhoen, kwartel en pens als barf-materiaal. Er liggen kalkoennekken in de vriezer, ( per ongeluk?? )meegekomen met een bestelling bij degomeat, maar dat durf ik nog niet, vind kalkoen zo hard bot hebben. :-\ En dus die haas, waarvan ik me kan herinneren dat ik dat ook altijd onder hardere botten heb beschouwd.
Door Lil
#2741918
Waarom niet?!

Kalkoen vind ik inderdaad geen fijne botten en geef ik helemaal niet. Maar ze is echt meer dan oud genoeg voor haaskarkas.
Geloof dat sommige jongere pups dat al lekker wegknagen.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2741928
O nou dan ga ik die zo ontdooien en krijgt ze hem morgen. Dank je wel! De kalkoennekken vinden wel weer een andere bestemming. :)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2741992
Toen Bency ongeveer die leeftijd had mss 2 maandjes ouder had ik ook kalkoennekken gekocht en hij kon ze heel lekker en vrij makkelijk opkauwen.
Oka niet zo snel als een kippennek en mss 2 minuten langer als een eendennek.
Ik denk dat de wervels ook niet zo scherp zullen zijn. Eerder de karkas botten ;)
Door Anne in Zweden
#2742098
Ik zou net als Thea eerder de kalkoennekken durven geven dan het haaskarkas, in dit stadium. Veel minder scherp en veel meer vlees eromheen, dus urenlang knabbelplezier!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2742283
aangezien ik het nog niet aandurf haas te geven, ligt ie nog in de vriezer. Ik vind het nog te hard, ze is nog niet helemaal klaar met wisselen en ik wil niks forceren. Er is nog meer dan genoeg tijd voor haas, komt vanzelf goed.
Dat geld in zekere zin ook voor kalkoennekken, ik herinner me dat ik die voor Max destijds ook al als erg hard bestempelde. We wachten daar nog maar even mee, het moet voor mij ook goed voelen dat te voeren.
Door Lil
#2742701
Thea schreef: Toen Bency ongeveer die leeftijd had mss 2 maandjes ouder had ik ook kalkoennekken gekocht en hij kon ze heel lekker en vrij makkelijk opkauwen.
Oka niet zo snel als een kippennek en mss 2 minuten langer als een eendennek.
Ik denk dat de wervels ook niet zo scherp zullen zijn. Eerder de karkas botten ;)
Dan heb je jonge kalkoennekken gehad. Mijn ervaring met volwassen honden is dat a die nekken 800 gram of meer wegen en b dat ze die krengen bijna niet door krijgen. Ik heb 1 keer hele jonge gehad, die waren net dikker en groter dan eendennek. Die waren wel fijn, maar ja zo vaak van die dikke joekels gehad dat ik het niet meer voer.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2742704
Ik had toen bij Caroba vandaan en wogen ongeveer 300 a 350 gr pst ;)
3 in een kilo zeg maar.
Door Lil
#2742751
Thea schreef: Ik had toen bij Caroba vandaan en wogen ongeveer 300 a 350 gr pst ;)
3 in een kilo zeg maar.
Jaaaa, dat soort nekken zijn natuurlijk erg mooi. Die heb ik al heel lang niet meer gehad.  :'(
Door Cindy de Wolf
#2742783
Ik vraag bij Degomeat of bij Daantje om JONGE kalkoennekken en dat gaat al bijna 2 jaar goed. Ze wegen dan tussen de 175-225 gram per stuk en dat is goed te doen.
Die lil bedoelt heb ik ook weleens gehad die 600-800g joekels, was onder de lintzaag doorhalen en malen want no way dat ze dat gingen krijgen.
Haaskarkas geef ik van huis uit gemalen, ik vind dat zo gevaarlijk.
Door Lil
#2742886
Cindy de Wolf schreef: Ik vraag bij Degomeat of bij Daantje om JONGE kalkoennekken en dat gaat al bijna 2 jaar goed. Ze wegen dan tussen de 175-225 gram per stuk en dat is goed te doen.
Die lil bedoelt heb ik ook weleens gehad die 600-800g joekels, was onder de lintzaag doorhalen en malen want no way dat ze dat gingen krijgen.
Haaskarkas geef ik van huis uit gemalen, ik vind dat zo gevaarlijk.
Bedankt voor de tip!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door