Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Migudu
#2742594
Heinz krijgt nu 4 x 110 gram kvv per dag.
Hoe bouw ik dit op een goede manier uit naar meer voer en minder keer voeren per dag?
Is er een "gemiddelde" tabel?

Groetjes,
Gerda
Door TessaThomas
#2742612
Ik ben met Tay vrij snel overgestapt naar 3 keer voeren, omdat hij met 4 keer echt honger bleef houden. Waren kleine rot porties. Nu met 16 weken voer ik nog maar 2 keer per dag, omdat hij tussen de middag niet zo graag meer at. Al doen we overdag wel oefeningen en alleen thuis blijven, dus heeft hij wel wat te snoepen.

Volgens mij is het advies altijd, kijk naar de hond. :D
Door Migudu
#2742615
Ok, maar hoeveel % van het lichaamsgewicht is "gemiddeld" bij een pup?

Ik vind 110 gram ook erg weinig per portie, maar goed, even wennen allemaal weer.

Gerda
Gebruikersavatar
Door Binno
#2742646
met Moos heb ik nooit iets afgewogen,
ik heb steeds op het oog en het gevoel gevoerd
(en vooral niet op het 'ik wil nog meer' van hem want dan vreet hij twee kilo op denk ik :P)

ik lees vaak voor jonge pups ongeveer 50gr per kilo lichaamsgewicht
of tussen de 5 en 10% van het lichaamsgewicht
maar zijn natuurlijk slechts richtlijnen
hoeveel weegt Heinz nu?
#2742649
Yuma kreeg 8% van haar lichaamsgewicht, dat was in het begin 480 gram per dag. Zij werd iedere week gewogen en op het nieuwe gewicht berekende ik haar hoeveelheid te geven voer. En verder naar de hond kijken, mager of dik, dus iets meer of minder geven.
Door Migudu
#2742665
[quote="Binno"]
met Moos heb ik nooit iets afgewogen,
ik heb steeds op het oog en het gevoel gevoerd
(en vooral niet op het 'ik wil nog meer' van hem want dan vreet hij twee kilo op denk ik :P)

ik lees vaak voor jonge pups ongeveer 50gr per kilo lichaamsgewicht
of tussen de 5 en 10% van het lichaamsgewicht
maar zijn natuurlijk slechts richtlijnen
hoeveel weegt Heinz nu?[/quote]

Ongeveer 8 kilo.
Door M@rina
#2742700
4x 110 lijkt me netjes gezien zijn gewicht. Bij Saartje heb ik me netjes aan het schema gehouden:
2 tot 4 maanden 4x per dag
4 tot 6 maanden 3x per dag en toen over naar 2 maanden
met 9 maanden overgestapt op de volwassen hoeveelheid.
Saar liet nooit 1 hap eten staan en nu nog niet.

Teun gaf het wel zelf aan die ging maaltijden overslaan, veel eerder dan het schema.
Door MirandaK
#2743123
Ik heb hier nu twee pups van negen weken rondlopen (ivm vakantie blijven ze wat langer dan normaal) en die krijgen denk ik rond de 8-10% van hun lichaamsgewicht. Ze krijgen 250-300g per dag, verdeeld over 4 maaltijden, al zou ik wel terug kunnen naar 3 maaltijden denk ik, vind ik zelf de verdeling zo prettiger. Een van de pups is een beetje dik, maar tot een weekje geleden kregen ze gewoon op het oog. De andere pups waren normaal postuur, ik heb alleen recent ontdekt dat meneertje dikzak gewoon 2x zo snel als zijn broers en zus eet. Hun zusje eet nog net aan 200g, maar die was ook wel een stukje lichter. Ik denk dat zij qua percentage niet heel veel minder zal krijgen.

Belangrijk is gewoon dat je ze regelmatig weegt en goed blijven kijken (bij jouw pup waarschijnlijk meer voelen ivm de vacht) of puplief niet te dun of te dik wordt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door