Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door chanossie
#2741818
Ik wil mijn twee persjes eigenlijk overzetten op KVV.

Maar... 1 van de twee heeft super gevoelige darmen en is regelmatig aan de diarree.
Ze eten RC Persian en dat is de enige brok waar hij het redelijk op doet.

Nu zegt mijn gevoel dat ik hem juist moet overzetten op KVV omdat zijn darmen er waarschijnlijk alleen maar beter van worden.

Maar ben best bang wat er in de eerste dagen gaat gebeuren.. Hij heeft een mega lange witte vacht en als hij aan de diarree raakt moet hij gewassen worden waarbij hij veranderd van een zachtaardig poezenbeest in een moordlustige tijger  :( Mijn man en ik moeten hem dan echt samen onder de douche doen en zijn daarna serieus gehavend.

Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Cold turkey overzetten of juist niet?
En hebben jullie aanraders qua merk of smaken? Kan makkelijk aan Carnivoer komen misschien is dat een optie?
Door Martine-Tom
#2741822
Ik zou hem idd coldturkey overzetten...als hij er last van zou krijgen, van verandering krijgt hij dat toch wel. Dus als je zou gaan mengen met brok en kvv en dan iedere keer de % aanpassen heb je kans dat hij daar elke keer op reageerd...Ik zou het dus gewoon in 1 keer doen, en carnivoer is een hele goede kvv dus als je die goed kan krijgen, top!
Door NoaKaj
#2741845
Mijn katten kregen alleen maar hardere ontlasting van KVV en dat hoor je vaker dus ik zou het zeker proberen. Al die granenrommel met name in merken als RC is niet geschikt voor kattendarmen en vaak zie je diarreeklachten.
Door chanossie
#2741877
We gaan het gewoon DOEN  :)

Ik denk dat ik uit voorzorg even zijn vacht bij zijn bips wat korter knip  ;) Just in case..

Denk dat ze de KVV wel makkelijk gaan eten want de tsjiewawa's moeten hun bakjes altijd beschermen tegen de katten.

Straks langs de dierenwinkel om wat rolletjes Carnivoer te halen...
Door Martine-Tom
#2741880
Idd korter knippen en hopen dat je het met een washand weg kan krijgen  :biggrin2:
Waarschijnlijk gaat het meevallen hoor maar een klein beetje voorzorg kan geen kwaad  ;)
Door chanossie
#2741967
Nou hun eerste maaltijd was een succes.. Bleek van Carnivoer de vis te hebben in de vriezer en deze is voor hond en kat.

Even laten ontdooien en iets verwarmd.. Katten werden helemaal gek haha! Ze blijven hun bekjes maar aflikken..

Bedenk me nu wel dat vis waarschijnlijk lekker vet is en de kans op diarree groter? Ga straks ook nog wel even vlees smaakjes halen  ;)

Ben zó blij dat ze het zo enthousiast eten! Laatste beetje brokken gaat dus lekker de deur uit..
Gebruikersavatar
Door koekje
#2741976
Het hoeft niet perse dat ze kakkerij krijgen van een vis-kvv, het is gewoon even afwachten. Wil je wel uitkijken met verwarmen? Straks kook je het teveel.
En kont+broek van te voren knippen lijkt me erg handig, ik heb dat ook wel eens bij Ot gedaan. Ik moet zeggen dat sinds Otje volledig rauw eet, ze nooit meer rare kak heeft gehad en ik dus geen kont meer heb hoeven knippen.
Door chanossie
#2741984
Heb het 5 sec in de magnetron gedaan.. Even de ergste kou eraf. Volgende keer zet ik wel even een half uur buiten de koelkast om op temperatuur te komen. Beter idee :)

Hoop dat zijn darmklachten gaan verminderen nu ze op KVV gaan.
Door fem fatale
#2741997
Ik weet niet of je er mee showt, maar anders zou je kunnen overwegen om de bips altijd wat korter te houden?

Mijn Jet heeft ongeveer 2x per jaar diarree, en is halflangharig, en vind douchen best okee, maar toch ben ik altijd blij dat ik haar broek kort houdt.
Door chanossie
#2742004
Nee ik show niet met de persjes..

Lilly geeft niets om wassen, blijft er rustig bij staan en met föhnen valt ze bijna in slaap.. Meneer Poes is echt een ander verhaal  ;) Dus voor hem is een kort geknipt bipsje wel een goed idee ;-)
Door fem fatale
#2742046
En misschien werkt KVV wel gewoon perfect voor meneer Poes hoor, dat kan best. Maar ik kan me voorstellen dat van "regelmatig" naar 2x per jaar ook een enorme vooruitgang kan zijn, maar dan blijft die 2x per jaar douchen wel enorm vervelend.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door