Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door El budha
#2740723
Onze kittens hebben de niesziekte de herpes variant. Hiervoor worden ze behandeld met antibiotica en oogzalf.
Nu is het zo dat bij de minste stress zij weer ziek kunnen worden. Wat kan ik erbij geven om hun weerstand wat op te krikken?
Door Martine-Tom
#2740758
El budha schreef: Nog van een bepaald merk of maakt dat niet zo heel veel uit?
Ik zou in elk geval voor de combi L-Lysine/B6 gaan, de B6 vergroot de opname van L-Lysine. Oa de Groene Os heeft die, maar mss ook wel andere leveranciers. L-Lysine is specifiek voor Herpes dus is wel een hele goede om nu te geven denk ik.

Mag overgens niet over het eten, beste manier is mengen met wat water en ruime tijd na de maaltijd ingeven met een spuitje in de bek.
Als het in aanrakening met eiwitten komt verminderd de werking  ;)
Door El budha
#2740761
Martine-Tom schreef: Ik zou in elk geval voor de combi L-Lysine/B6 gaan, de B6 vergroot de opname van L-Lysine. Oa de Groene Os heeft die, maar mss ook wel andere leveranciers. L-Lysine is specifiek voor Herpes dus is wel een hele goede om nu te geven denk ik.

Mag overgens niet over het eten, beste manier is mengen met wat water en ruime tijd na de maaltijd ingeven met een spuitje in de bek.
Als het in aanrakening met eiwitten komt verminderd de werking  ;)
Super bedankt voor de tip! Ik ga die van groene os meteen bestellen.

edit: is besteld en hopelijk maandag in huis.
Laatst gewijzigd door El budha op vr 16 aug 2013, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door El budha
#2740985
Neally schreef: Levenslang@minste stress = ziek?
Helaas is dit inderdaad levenslang. De herpes variant is erg gevoelig voor stress. Stress zorgt ervoor dat de weerstand lager wordt waardoor ze weer ziek worden.
Door BAC
#2747301
Idd L-Lysine, helaas kunnen ze het ondanks dat supplement gewoon nog krijgen....Ik zou visolie dr bij geven. Daar is mijn ervaring zelf heel erg goed mee...is zelfs niet meer teruggekomen.
Door El budha
#2748404
Senta schreef: Idd L-Lysine, helaas kunnen ze het ondanks dat supplement gewoon nog krijgen....Ik zou visolie dr bij geven. Daar is mijn ervaring zelf heel erg goed mee...is zelfs niet meer teruggekomen.
Bedankt voor de tip! Ik zal ze ook visolie gaan geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door