Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2740638
Hoi Allemaal

Ik doe de laatste tijd veel mee met lijntje en heb gelukkig een tijdje terug zalmkoppen kunnen overnemen maar mijn vis raakt wel snel op en bij de meeste lijntjes zit geen vis bij. Hoe doen jullie dat? de visboer kan niks voor me betekenen. Nu zat ik te denken een keertje naar de makro te gaan. Weet iemand hier of je daar vis kan kopen voor de hond? en wat voor prijs moet ik dan aan denken?

alvast bedankt voor jullie antwoord?

Groetjes Amanda
Door Maikell
#2740660
Ik haal de vis altijd op de weekmarkt bij de visboer. Wel vroeg erbij zijn, want veel mensen trekken bouillon van zalmkoppen dus ze zijn snel op. Makro heb ik ook wel eens vis gehaald, is alleen duurder.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2740662
Hoe bedoel je visboer kan niks betekenen. Evt kijken of er een andere visboer in de buurt zit. ;)
Zou gewoon vragen of hij wel eens kabeljauw/zalmlijven en of koppen heb. Evt zeg je dat je er wel een klein beetje voor wil betalen.
Evt andere vis afval.
Wijting is geloof niet zo'n dure vis.
Degomeat heeft prachtige zalmlijven voor 2 eu de kg.
Caroba verkoopt ook diverse vis.
Ik weet niet of je wel eens bij deze leveranciers bestel
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2740672
Ja heb de visboer gesproken en zij krijgen de boel gefilleerd binnen geeft hij aan en kan mij daar dus niet aan helpen. Ik doe nu met 2 lijntjes mee en heb dan voor ongeveer 3 maanden genoeg aan vlees dus bestel even niet bij een webshop en om ze nou een paar maanden zonder vis te laten zitten vind ik ook geen prettig idee. Ik ga nog even goed op zoek na eventueel een viswinkel bij mij in de buurt.

Dit is de enige visboer hier die hier op 5 dagen verspreid over het hele dorp staat, dus dat maakt het lastig.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2740677
Waar woon je?
Misschien iemand uit je buurt die wel besteld en je dat evt kan meebestellen ;)
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2740740
De Makro heeft in de diepvries zakken sardientjes liggen voor om en nabij de 3,10 per kg. Bij de visboer bij de Makro kreeg ik niets mee, dat mochten ze niet ivm regels enzo.

Waar woon je ergens? Soms heb je steden met een flinke markt en dan kan je daar bij een viskraam nog wel eens slagen.
Door Joyce van Puck
#2740912
de markt is inderdaad een goede plek, maar ik heb pas bij de Makro horsmakreeltjes gekocht voor 1,95 per kilo. dus even de folder in de gaten houden of regelmatig even langs lopen.

groetjes Joyce
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2741025
Ik ga naar de plaatselijke markt, zalmlijf+kop voor een euro en af en toe hebben ze ook zalmbuiken.
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2741069
Dankjullie voor de antwoorden. Zodra ik weer bij een webshop bestel dan haal ik er een aantal kilos vis bij. Makro hou ik in mijn achterhoofd voor als ik echt niks meer heb of kan halen. Vanmiddag er inderdaad achtergekomen dat IC sardientjes en makreel heeft, gelijk even gebelt en kan woensdag wat kilos meenemen dus zijn we weer even gered. Hoorde van iemand dat die ze in Enschede op de markt haalt (ik woon in haaksbergen) dus in vervolg daar maar eventjes langs

Hoop dat ze het lekker vinden want tot nu toe kennen ze haring, kabeljauw (geen favoriet), witvis en zalmkop en lijf dus vis gaat er wel in  :)
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2741212
Het hele lijf van een zalm, zonder kop en zonder huid en filet. Voornamelijk graat dus met wat zalm er aan.  :biggrin2:
Door helenavantroje
#2742822
Ah ja, natuurlijk. Bedankt. Geven jullie je hond wel eens verse makreel? Daar zit geen t....( ben even de naam kwijt) wat wel in sardines zit.
Zou je dat als complete maaltijd kunnen geven?
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2742825
Ja ik gaf dat wel eens. Maar dat waren kleintjes. Heb hier gehoord dat honden vaak misselijk worden van een complete makreel. Dus zou het niet als hele maaltijd aanbieden! Dan eerder zalmlijf of kop
Door chess
#2742835
Ik heb enkele maanden geleden ook een volledige makreel gegeven maar ik heb eerst wat spiervlees en groentenmix gegeven omdat de makreel op zich slechts 400 gr was terwijl Jools dagelijks 960gr eet.

Ik geef het niet meer omdat hij er moeite mee leek te hebben.  In eerste instantie begon hij er vrij vlot aan maar uiteindelijk at hij het 'met lange tanden' op, zoals wij hier zeggen.  Hij vond er niets aan.  Misschien dus te vettig en misschien wat te zwaar op de maag want bvb zalmkop van 1 kg eet hij zonder problemen op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door