Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Radja
#2740894
Heb al gegoogled,maar niets gevonden! Staat ook niet in bijsluiter! Heeft iemand enig idee waardoor Rimadyl die brokken smaak heeft en/of er dan misschien ook granen in zitten?

Groetjes Jacqueline
Door Lil
#2740902
Geen idee, maar er zijn ook merkloze varianten van. De werkzame stof is carpofen of zo iets. Had ik 6 jaar geleden al een veel goedkopere variant van en die had geen smaakje. Dat was een dragee.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2740911
Oke dank je Lil,maar die heb je ook via jouw DA? Ik zit het me namelijk af te vragen en daarom ook op google en bijsluiter gezocht,juist omdat die smaak eraan zit,hartstikke makkelijk,want het vliegt naar binnen,maar stel dat die brokkensmaak van iets van waar ook granen inzit komt,dan zou het wel vermeldt moeten worden,juist voor honden,zoals de mijne,ivm granenallergie!
Door BAC
#2740914
Radja schreef: Heb al gegoogled,maar niets gevonden! Staat ook niet in bijsluiter! Heeft iemand enig idee waardoor Rimadyl die brokken smaak heeft en/of er dan misschien ook granen in zitten?

Groetjes Jacqueline
Lijkt me vrij logisch, dan eten ze ze wat makkelijker op.
Door Lil
#2740917
Radja schreef: Oke dank je Lil,maar die heb je ook via jouw DA? Ik zit het me namelijk af te vragen en daarom ook op google en bijsluiter gezocht,juist omdat die smaak eraan zit,hartstikke makkelijk,want het vliegt naar binnen,maar stel dat die brokkensmaak van iets van waar ook granen inzit komt,dan zou het wel vermeldt moeten worden,juist voor honden,zoals de mijne,ivm granenallergie!
Via mijn toenmalige da. In die 6 jaar ben ik geloof ik 4 keer verhuisd en van da gewisseld daardoor.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2740919
Senta schreef: Lijkt me vrij logisch, dan eten ze ze wat makkelijker op.
Dat honden door die smaak het heerlijk vinden om de Rimadyl te eten dat snap ik ook,maar waar ik mee zit,is of er ook granen in zitten zoals in hondenbrokken.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2740922
Ik kreeg een keuze van mijn DA,maar de goedkopere variant scheelde maar 1 cent,dus heb ik voor Rimadyl gekozen,was per 100 stuks,dus 1 cent per tablet verschil.
Laatst gewijzigd door Radja op vr 16 aug 2013, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2740978
Senta schreef: Kwam dit topic tegen

graanvrij alternatief voor Rimadyl

Maar hoe ze aan die info komen heb geen idee kan dr zelf ook niets over vinden.
Dank je,heb ze net een mail gestuurd,maar ben hier blij mee! Dank je! Ik ben heel bp van achter naar voren aan het uitpluizen,maar ben het helaas zelf niet tegen gekomen! Ik zie nu ook waarom niet,ik ben bij 2010 en dit topic is van 2012. Nogmaals dank je!
Laatst gewijzigd door Radja op vr 16 aug 2013, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2741820
Als je googled op bijlsuiter rimadyl smakelijke tablet , staat er als  5e een pdf

RCP – Version NL RIMADYL 100 mg Smakelijke Tabletten
SAMENVATTING VAN DE PRODUCTKENMERKEN
1. NAAM VAN HET DIERGENEESMIDDEL
RIMADYL™ 100 mg smakelijke tabletten.
2. KWALITATIEVE EN KWANTITATIEVE SAMENSTELLING
Elke tablet bevat 100 mg carprofen, poeder van varkenslever (spray dried), gehydrolyseerd
plantaardig eiwit, maïszetmeel, lactose monohydraat, confiseriesuiker, tarwezetmeel, watervrij
calciumwaterstoffosfaat, maïssiroop (81,5% vast), gelatine type A, magnesiumstearaat.

3. FARMACEUTISCHE VORM
Smakelijke tabletten.
4. KLINISCHE GEGEVENS
4.1Doeldiersoort(en)
Hond.
4.2 Therapeutische indicaties
Vermindering van de ontsteking en verlichting van de pijn bij acute of chronische aandoeningen
van
Door Lil
#2741876
Sanyo schreef: Als je googled op bijlsuiter rimadyl smakelijke tablet , staat er als  5e een pdf

RCP – Version NL RIMADYL 100 mg Smakelijke Tabletten
SAMENVATTING VAN DE PRODUCTKENMERKEN
1. NAAM VAN HET DIERGENEESMIDDEL
RIMADYL™ 100 mg smakelijke tabletten.
2. KWALITATIEVE EN KWANTITATIEVE SAMENSTELLING
Elke tablet bevat 100 mg carprofen, poeder van varkenslever (spray dried), gehydrolyseerd
plantaardig eiwit, maïszetmeel, lactose monohydraat, confiseriesuiker, tarwezetmeel, watervrij
calciumwaterstoffosfaat, maïssiroop (81,5% vast), gelatine type A, magnesiumstearaat.

3. FARMACEUTISCHE VORM
Smakelijke tabletten.
4. KLINISCHE GEGEVENS
4.1Doeldiersoort(en)
Hond.
4.2 Therapeutische indicaties
Vermindering van de ontsteking en verlichting van de pijn bij acute of chronische aandoeningen
van
dat zijn de gevraagde gegevens super.

Ik lees inderdaad mais en tarwe en suiker.  :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door