Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2740622
Ik heb Tom van de week een pipet advantage gegeven nadat ik een aantal vlooien aantrof (preventief doe ik niks anders dan kammen) en nu blijft hij jeuken, het ziet eruit alsof hij vlooienjeuk heeft, maar ik kan na hem bijna kaal gekamd te hebben, geen enkele vlo noch poepjes vinden...
Wel kam ik er talloze korstjes vanaf en heeft hij langs zijn haarlijn (zijn buik en borst zijn nagenoeg kaal) kleine rode blaartjes die open springen...

Dit is de 2e keer dat ik het zie, kan dit een gevolg van de advantage zijn?
Door suzanne 1
#2740634
Ja dat kan heel goed....naar is dat. Ik gebruik het spul ook niet meer, behalve als er idd vlooien zijn. Dan kan je weinig anders. Heel naar.
Door Hanny
#2740732
Het lijkt me eerder een reactie op de vlooien, die hij had.
Als je de vlooien weg vangt, hoef je toch niet een middel te gebruiken, of zie ik het te simpel?

Hanny
Door Martine-Tom
#2740744
Hanny schreef: Het lijkt me eerder een reactie op de vlooien, die hij had.
Als je de vlooien weg vangt, hoef je toch niet een middel te gebruiken, of zie ik het te simpel?

Hanny
Als ik herhaaldelijk vlooien tegen kom ga ik behandelen. Ik heb geen zin in een plaag  ;)
Dus ja imho is dat te simpel.

En deze extreme jeuk begon pas na de pipet...
Door miik
#2741028
Het kan allebei, het kan een reactie op de vlooien beet zijn (vlooien allergie), maar het kan ook een reactie op de advantage zijn.
Het is gewoon waardeloos  :-X
Door Martine-Tom
#2741031
Ik vermoed sterk het tweede, ik vis wel vaker 1 of 2 vlooien weg van hem maar de enige 2 keren dat hij zo reageerde was na vlooienmiddel...
Hij is nu lekker gewassen (al denkt hij daar anders over) met teershampoo dat verlichtte de vorige keer ook wel wat...
Door Martine-Tom
#2742019
vanaalst schreef: vinnie krabte zich ook wezenloos na advantix
Vandaag heb ik hem nog niet 1 keer zien krabben, wel is ie doodmoe, logisch hij weet al een week niet waar ie het zoeken moet van de jeuk  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door