Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lightning
#2739488
Iedereen weet onderhand wel dat ik een kleine rode hummeltje heb lopen, maar hij blijft maar af en aan diarree houden. De 2de dag dat hij bij mij was heb ik hem ontwormt met vitaminthe. Paar dagen later kreeg hij de diarree. Toen finidiar gekregen en dat 5 dagen gegeven. Ging toen wel even beter op dag 4 dat ik het gaf. Op dag 5 kreeg hij weer diarree door de finidiar heen. Even aangekeken en toen na aanraden 5 dagen panacur (1 week stoppen en dan weer 5 dagen). Afgelopen maandag was de 5de dag van de kuur. Van de 5 dagen heb ik de eerste 4 dagen okugest mee gegeven. Het ging toen wel redelijk goed. De laatste dag van de panacur geen okugest gegeven en toen werd de ontlasting echt weer wat minder. Gisteren (dinsdag) weer koeievlaaien en eindigde met bloed. Zal van het persen zijn. Nu weer even terug aan de finidiar. Daar hij nog zo jong en zo klein is mag hij nog niet zo veel. Nu als het morgen niet beter is zou de volgende stap zijn flagyl, maar ja dat werkt zo in op de lever waar ik niet happy van word. Nu krijgt hij alleen nog speciaal voer. Daar hij die brokjes niet eet is het dus alleen natvoer van de dierenarts. Hebben jullie nog tips en ideeen? Het is echt een heel leuk ventje erg levendig en speels en lief (ok ik ben verliefd). Het enige bij hem dus is de diarree die ik niet onder controle kan krijgen. Ik gun hem zo graag een leventje zonder dit. Hij groeit nog steeds natuurlijk nu wel op een normale manier hoe een kitten hoort te groeien en niet meer zo hard. ik denk alleen dat hij beter groeit als hij geen diarree meer zou hebben. Bij vondst woog hij 298 en gisteren op de 616 gram. Over zijn eten krijgt hij ook probiotica van puur. 2 keer per dag,
Door NoaKaj
#2739594
Ja OK, maar het beestje (zo klein als ie is) wordt nu volgestopt met de ene ontwormer na de andere, dan is het toch beter om eerst de oorzaak te weten zodat je gericht kunt behandelen. Stel dat het Giardia is (daar wordt Panacur ook voor gebruikt) dan is deze behandeling bv. niet eens afdoende omdat ie langer moet duren en je een strikt schoonmaakregime toe moet passen. Giardia is ook nog eens heel besmettelijk, ook voor mensen, dus alleen al om die reden zou er een diagnose moeten worden gesteld.
Door lightning
#2739634
Ja dat weet ik ook allemaal wel. de andere optie die gegeven word tegne giardia is flagyl. De reden dat de da het niet doet en niet met hem wil zeulen is dat hij al genoeg heeft mee gemaakt.

Zelf denk ik namelijk omdat te lang geen eten of heel weinig en erg slecht dat zijn systeem niet gewend is om  te werken (hij was niet voor niks kantje boord)
Door Martine-Tom
#2739635
lightning schreef: Ja dat weet ik ook allemaal wel. de andere optie die gegeven word tegne giardia is flagyl. De reden dat de da het niet doet en niet met hem wil zeulen is dat hij al genoeg heeft mee gemaakt.

Zelf denk ik namelijk omdat te lang geen eten of heel weinig en erg slecht dat zijn systeem niet gewend is om  te werken (hij was niet voor niks kantje boord)
Zou je dan niet overal gewoon even mee stoppen en zolang ie levendig blijft zien waar het schip strand...en op kvv proberen te krijgen? ;)
Door lightning
#2739679
Martine-Tom schreef: Zou je dan niet overal gewoon even mee stoppen en zolang ie levendig blijft zien waar het schip strand...en op kvv proberen te krijgen? ;)
Nou hij piept altijd als hij moet poepen daarom zijn we er wel mee bezig. Heb ik 2 dagen vol gehouden ook nog ergens niks doen maar dan word het zo dun word je niet happy van. Ja vlees kreeg hij al (nu niet meer is voer van dierenarts nu van rc sensitive)

Ja dat weet ik dat ik dat thuis kan opvangen ik weet hoe dat werkt ;).
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2739702
lightning schreef: Gaat over mensen die dat drinken. We praten hier over een menneke van 5 a 6 weekjes oud :-[ of ik snap de clou niet  :)
Ja dat ook, maar gaat ook over diarree en guardia in post #57
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2739703
Jij kijkt bij de eerste reacties ;)

post nummer 57 staat het volgende:
hier idem, ik heb het gebruikt bij Giardia en met succes. Verder gebruik ik het als ontwormingsmiddel. Bij de katten doe ik dat twee per jaar door het eten, bij Yuma heb ik dat ook gedaan. Maar vanaf nu bij Yuma alleen nog maar indien nodig.

In Italie is het gebruikt door een kennnisje, haar hond had Giardia.....ook met succes behandeld.

Ik kan het niet nalaten te vertellen dat twee personen met succes hun honden hebben behandeld met  gemalen pompoenpitten en wat oreganoblaadjes of rozemarijn, in dit geval betrof het coccidien en ascaridi...

Een twijfel over de werkzaamheid van de diatom stak de kop op toen ik een stukje van Erwin van Gijtenbeek had gelezen over het feit dat Giardia niet te bestrijden is met de reguliere ontwormingsmiddelen tegen Giardia. Giardia blijft altijd in het organisme, en een dier zal er geen last van hebben mits in goede conditie en een sterk weerstandsvermogen......dus een goed dieet is fundamenteel.
Inderdaad was Yuma tijdens de diatom kuur op rauw, en ook in goede conditie. Zou zij dan toch genezen zijn uiteindelijk zonder de diatomeeenaarde?

Ik weet dat niet zeker natuurlijk, maar de hond in Italie was zeker niet in goede conditie, had al sinds vele maanden last van Giardia, erg veel diarrhee,  en bijzonder vermagerd....en at brokken, ook ten tijde van de diatom-kuur....
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2739706
dinky89 schreef: Jij kijkt bij de eerste reacties ;)

post nummer 57 staat het volgende:hier idem, ik heb het gebruikt bij Giardia en met succes. Verder gebruik ik het als ontwormingsmiddel. Bij de katten doe ik dat twee per jaar door het eten, bij Yuma heb ik dat ook gedaan. Maar vanaf nu bij Yuma alleen nog maar indien nodig.

In Italie is het gebruikt door een kennnisje, haar hond had Giardia.....ook met succes behandeld.

Ik kan het niet nalaten te vertellen dat twee personen met succes hun honden hebben behandeld met  gemalen pompoenpitten en wat oreganoblaadjes of rozemarijn, in dit geval betrof het coccidien en ascaridi...



Een twijfel over de werkzaamheid van de diatom stak de kop op toen ik een stukje van Erwin van Gijtenbeek had gelezen over het feit dat Giardia niet te bestrijden is met de reguliere ontwormingsmiddelen tegen Giardia. Giardia blijft altijd in het organisme, en een dier zal er geen last van hebben mits in goede conditie en een sterk weerstandsvermogen......dus een goed dieet is fundamenteel.
Inderdaad was Yuma tijdens de diatom kuur op rauw, en ook in goede conditie. Zou zij dan toch genezen zijn uiteindelijk zonder de diatomeeenaarde?

Ik weet dat niet zeker natuurlijk, maar de hond in Italie was zeker niet in goede conditie, had al sinds vele maanden last van Giardia, erg veel diarrhee,  en bijzonder vermagerd....en at brokken, ook ten tijde van de diatom-kuur....
Thx, je was me voor.  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door