Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Envie
#2736889
Toen ons kleine Dottekind bij ons kwam (gevonden als 4 weken oud ukje) is ze direkt op kvv gezet. Maar na een paar weken kreeg ze al tandsteen  :o Begonnen met barfhapjes en er kwam wat verbetering in. Maar een mooi gebitje was t nog steeds niet. Toch maar de keuze gemaakt om haar helemaal op barf te zetten.
En geen tandsteen behandeling te laten doen. En nu....inmiddels 3 jaar verder ......als ze gaapt....
kijk ik in een bekkie met mooie witte tandjes

  8) Blij met barf  ;)  :biggrin2:
Door Shanti en co
#2737674
Waar barf wel niet allemaal goed voor is.  :)

Bij onze katten merk je ook echt verschil, Luna (staat op brok) heeft best wel vieze tanden. Mara's tanden zijn wel redelijk (heeft een paar jaar brok gehad) en die van Frummel (met maar een paar maanden brok) zijn gewoon mooi wit.  8)
Door Envie
#2738765
Ik heb het hier over Barf  ;D want brokken zijn om mee door de kamer te zwiepen......  ;)
Door spikkel
#2738911
Hier 1 kat van 2 jaar, 3 mnd brok gehad, 1 kat van 1 jaar en heeft nooit brok gehad.
Prachtige witte tanden, vooral die hoektanden, volgens mij ook vlijmscherp ;D
Hier krijgen ze Barf en Kvv
Door Shanti en co
#2738941
Envie schreef: Ik heb het hier over Barf  ;D want brokken zijn om mee door de kamer te zwiepen......  ;)
Ja snap ik, Mara en Frummel krijgen nu brf en hebben ook een veel beter gebit. Heb het een beetje onduidelijk neergezet zie ik.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2739062
Ik denk dat Envie bedoelt dat ze het helemaal zelfs niet met brok wil vergelijken (dat is duidelijk dat de tanden daar slechter op worden), maar met kvv.  Dat ze dus aan wil geven dat zelfs kvv slechtere tandjes geeft dan barf.  ;)

Of ale, dat ze aan de wereld wil verkondigen hoe blij ze wel is met barf en dat de tandjes weer helemaal mooi zijn zonder kunstgrepen.  :)

Ik heb min of meer dezelfde ervaring. Alleen geef ik geen kvv, maar moet ik voor 1 van mijn katers bijna alle vleesbot malen (omwille van kwetsbare maagwand).  Soms miept hij dan ook nog eens over bepaalde diersoorten spier zodat ik die fijn moet snijden en mengen onder lekker spier, dus dan wordt er wel erg weinig tandengepoetst.  Ik moet er dus echt op letten zoveel mogelijk zijn vlees in grote stukken aan te bieden.  Ook dat werkt hier nu afdoende alhoewel hij op een bepaald moment ook een serieus stuk tandsteen had zitten waarvan ik vreesde dat ik het zou moeten laten weghalen. Kon mezelf wel voor de kop slaan toen, dan stonden ze al op barf en liet ik dit gebeuren.  Maar nu is alles dus weer mooi wit.  :)

Ik ben trouwens bij barf terechtgekomen omdat ik stukjes vlees ging bijvoeren om de tanden schoon te houden.  Sinds Kleintje geen muizen meer ving kon ik anders elk jaar haar tanden laten schonen en daar had ik geen zin in (ook niet goed voor de nieren, tandsteen).  Dus wat spier gaan voeren een paar keer per week om de tanden schoon te houden.
Toen kwam ik hier terecht, merkte ik dat je ook gewoon helemaal vlees kon geven  :o  en daar zelfs niet eens meer aan uit zou geven dan toen het geval was, en was meteen verkocht  :biggrin2:
De katten aten ook niet liever, dat helpt.  ;)
Door Envie
#2739232
Of ale, dat ze aan de wereld wil verkondigen hoe blij ze wel is met barf en dat de tandjes weer helemaal mooi zijn zonder kunstgrepen.  :)
Hahaha, nou niet direkt de hele wereld....wel de halve  :P Voor alle leden van Barfplaats en alle toekomstige leden  :D
Door BAC
#2747300
Het is helaas geen enkele garantie....Ik heb dr hier een op vers, die heeft een ontzettend slecht gebit is nog maar net een jaar oud...Echt balen.
Door fem fatale
#2749218
Ik heb er één met Forl, die nooit wat anders heeft gegeten dan barf, die mist tanden, heeft tandsteen en stinkt regelmatig uit haar giecheltje.

Máár het is nu 2 jaar na de diagnose, en er zijn geen tanden getrokken en het is behoorlijk stabiel. Da's best een prestatie en het voer werkt waarschijnlijk mee.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door