Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Miriam
#273886
Wie heeft er ervaring met het drinken van Aloe vera gel (life essence)? Zowel voor mensen als honden. Ik kreeg van iemand de tip om de honden dit te laten drinken. Deze mevrouw heeft zelf een hond gehad waarbij ze het advies kreeg om hem in te laten slapen om zijn allergie en ze weigerde dat en is hem toen helemaal in gaan smeren met het sap van de plant en hem ook het sap laten drinken. Dit kon ze omdat ze toen op curacao woonde. Hond is helemaal genezen. (inmiddels is de hond overleven van ouderdom). Nu woont ze in Nederland en als er iets is met hond/kat of mens dan grijpen ze naar aloe vera. Helaas groeit hier de plant moeizaam. Dus dan maar uit een potje/flesje ;D

Ik weet niet of iemand mijn verhaal van mijn 2 clumber spaniels nog herinnerd. Even in het heel kort.
Na elke keer diarree overgestapt van brokken op kvv. In Juni 2004. Toen begonnen ze te krabben/bijten en kreeg van jullie het advies vooral door te gaan want het zou wel ontgiften zijn. Dit ook gedaan maar bij Athan werd het erger en de da vond dat het niet langer zo kon en is toen samen met mij gaan zoeken naar een oplossing. Athan krijgt nu Carnibest eend en Zafiro is gebleven bij Carnibest light,natuurvoer en soms lams/rijst, kip. Dit leek aanvankelijk goed te gaan.
Tot ongeveer 3 weken geleden, weer af en toe bijten/krabben. Afgelopen vrijdag even naar de winkel en kom terug en Athan zijn hele hals lag open, een plek van minimaal 10x10 cm. Stinken. Helemaal in paniek de da gebeld en mocht gelukkig meteen komen.
Conclusie, Athan heeft een voedselallergie + een contactallergie :'( :'(. Zafiro heeft een contact allergie, maar in veel mindere mate (tot nu toe). :'(
Maar in godsnaam waar moet ik beginnen met te achterhalen waar ze allergisch voor zijn?

Ik heb 2 maatregelen genomen. De halsbanden af gedaan want op die plaats hebben ze allebei kostjes en is het haar helemaal verkleurt. Ze hadden dag en nacht de riem om.
En ik heb sinds een half/driekwart jaar ander wasmiddel en daar worden ook hun dekens mee gewassen. Heb dus maar even neutral wasmiddel gehaald en ben nu alles aan het wassen.

Het andere wat me opgevallen is, dat Athan 3x een reaktie heeft gehad sinds hij op Carnibest eend stond en dat was 3x na het zwemmen. 3 dagen voor hij zijn hals open had liggen heeft hij wel 3 kwartier gezwommen, we kregen hem niet uit het ijskoude water, die gek. :o 1x toen we naar zee zijn geweest heeft hij 2 dagen erna zijn binnenkant van zijn bil opengelikt. En 1x na een lange wandeling even afkoelen in een meertje daarna een lichte reaktie van een opengekrabt plekje. Toeval?????

Toeval dat ze het allebei hebben. Het zijn broertjes, alleen niet uit hetzelfde nest. Zafiro is 4,5 en Athan is 3,5 jaar oud.

Iemand ervaring met aloe vera gel? Zoja, vertel, vertel.
Tips zijn van harte welkom, want ik weet het even niet meer.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#273888
Mijn honden kotsten zich erop leeg. Na drie weken volhouden (dat was het motto) heb ik de rest maar weggeplettert. >:(
Tis zo'n gouden bergjesbeloof product, maar als het erop aan komt kun je nergens echt een vinger op leggen.
Door tieneke
#273989
Ik heb het zelf minstens een half jaar gedronken(aloe berry) tegen allerlei klachten,maar er gebeurde niets...ja de knip ging aardig hard,is ook niet echt goedkoop dat spul.
Door Lizzy
#274314
Ik heb zelf helaas ook nog nooit iets postiefs gemerkt van Aloe. Terwijl als je de wonderverhalen op internet mag geloven..... genees je zelfs nog als je bijna dood bent.... Ik moet wel 1 ding zeggen: ik heb al diverse malen een echte Aloe plant in huis gehad. Die heb ik op een laag tafeltje gezet. En soms vreet de kat ervan en heel soms knabbelt er een hond aan. En blijkbaar zijn dat DE momenten dat ze zelf vinden dat ze aan de Aloe moeten eten. En dat vind ik prima. Maar ik dring het ze verder niet op, want het is ontiechelijk smerig spul! (bitter! Brrrr).

Qua de allergieen: dit is natuurlijk echt vreselijk... niks zo erg als een huidprobleem. En ja, contactallergie.... allemaal zo leuk als zoiets gezegd wordt, maar het kan zelfs zijn dat je honden allergisch zijn voor mensen.... (hun schilfers). Als ik jou was, ging ik naar een homeopathisch-werkend dierenarts.

Mag ik trouwens vragen of jouw honden de afgelopen maanden misschien geent zijn?
Door Miriam
#274916
De honden zijn de laatste maanden niet geent. Geen bestrijdingsmiddelen voor teken/vlooien. Ze zijn helemaal clean ;D.

Ik weet dat ze overal allergisch voor kunnen zijn, dat is ook het vervelende. Ik vind het ook zo raar dat ze het met periodes hebben. De laatste maanden leek er niets aan de hand te zijn. Samen niet krabben en dan weer allebei krabben. ???

Het is ook niet de tijd voor iets van bomen of struiken want dat is op dit moment allemaal in rust. Zeker met deze kou. Ik heb ook geen nieuwe planten in huis.

Ik ga van de week even bellen met de da, zodat zij mij door kan verwijzen of iemand anders kan adviseren.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#274917
droge lucht, ik bedoel het is nu heel droog , Gail heeft nu ook allemaal exceemplekjes van het weer , zou dat iets kunnen zijn. en die klaagt ook iedere keer over jeuk
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 04 mar 2005, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
#274950
sylvia schreef: droge lucht, ik bedoel het is nu heel droog , Gail heeft nu ook allemaal exceemplekjes van het weer , zou dat iets kunnen zijn. en die klaagt ook iedere keer over jeuk
Ik denk dat dat het wel kan zijn... Wandors vacht in zijn gezicht is ook niet zoals het hoort, kale plekken rond zijn ogen en neus...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door