Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door yvonne floor
#273215
onze Xandor is als maar aan de diaree,ben er al een paar keer bij de da geweest en dan krijgt hij tabletten finidiar forte 2x daags1.1/2 tablet verder krijgt hij 2xdaags gek.kipfilet met rijst en groente.soms gaat het 2 a 3 dagen goed en dan begint het weer.xandor is anderhalf jaar oud.wie kan mij verder helpen wat we er aan kunnen doen? gr.......yvonne
Door Lizzy
#273216
yvonne floor schreef: onze Xandor is als maar aan de diaree,ben er al een paar keer bij de da geweest en dan krijgt hij tabletten finidiar forte 2x daags1.1/2 tablet verder krijgt hij 2xdaags gek.kipfilet met rijst en groente.soms gaat het 2 a 3 dagen goed en dan begint het weer.xandor is anderhalf jaar oud.wie kan mij verder helpen wat we er aan kunnen doen? gr.......yvonne
Hoi Yvonne, getver, vervelend zeg..... Is hij er ook beroerd bij? Sinds wanneer heeft hij dit? Heeft hij onlangs misschien een enting gehad? Wat eet Xandor normaalgesproken? Sorry voor de vele vragen!
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 02 mar 2005, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
#273440
Lizzy schreef: Hoi Yvonne, getver, vervelend zeg..... Is hij er ook beroerd bij? Sinds wanneer heeft hij dit? Heeft hij onlangs misschien een enting gehad? Wat eet Xandor normaalgesproken? Sorry voor de vele vragen!

Ze kan toch in ieder geval okugest geven ipv die finidiartabletten?
Door Lizzy
#273467
Ja, hoewel diarree met bloed vaak beter op andere homeopathische middelen reageert. En als het van een ent-reactie is, dan helpt Okugest ook niet echt. Dus vandaar al mijn vragen, maar helaas heeft Yvonne ze niet meer gezien...
Door Eef+Stippels
#273874
Lizzy schreef: Dus vandaar al mijn vragen, maar helaas heeft Yvonne ze niet meer gezien...
Nog steeds niet...
Door jeanne
#274451
Evelyn schreef: Nog steeds niet...
ik spreek even voor yvon, wij kennen elkaar.
En yvon heeft even wat anders aan haar hoofd denk ik, maar ze komt echt wel weer lezen hier ;)
Door Suze
#274459
Ik ben met suus ook zo bezig geweest, 11 dagen aan de diarrhee geweest, okugest geprobeerd, finidiar, niets hielp.
Uiteindelijk heeft de DA Anti-biotica, (Amoxaral) primperid en pro-bioforte voorgeschreven.(Dat doet hij niet graag maar de verdenking van een infectie was te sterk aanwezig)............24 uur later had Suus weer normale poep !!
Zeg niet dat het bij jouw hond hetzelfde is maar ik begrijp je zorgen, je wordt er zo radeloos van :-\ :'(
Ik hoop dat het snel beter gaat, sterkte!!!!
Laatst gewijzigd door Suze op vr 04 mar 2005, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door yvonne floor
#274572
hoi allemaal,bedankt voor jullie antwoorden.Was even met andere dingen ook bezig,maar zal het zeker een paar dingen gaan proberen.Ik hoorde ook dat alternatieve geneesmiddelen goed schijnen te werken.Er was ook een vraag wat Xandor te eten krijgt hij krijgt momenteel ivm de diaree gekookte kipfilet met rijst en groenten een brok krijgt ie niet meer,had eerst een brok erbij lam/rijst maar ben daarmee gestopt.smorgens wil hij graag 3sneetjes witbrood zonder beleg,en dat is het wel zon beetje.hij krijgt volgens mij te weinig voedingsstoffen binnen.Hij is niet ziek of loom,net wat ik zeg alleen erg aan de diaree gelijk water ook geen bloed erbij. gr.....yvonne
Door yvonne floor
#274576
hallo ben nog niet klaar,ik heb geloof ik probleem dieren en dat gaat om Onslow[bassethound]deze stakker heeft een chronische oorontsteking.Hij wordt behandelt met Surolan.Volgens de da heeft hij geen oormijt,dus dat kunnen we uitsluiten.Eerst had hij otiderm gel maar dat was helemaal niets.Wie o wie kan me een oplossing geven voor hem het jeukt zo dat hij het zelf opkrabt tot bloedens aan toe.
please help me,thanks voor jullie raad
gr.........yvonne
Door Lizzy
#274578
yvonne floor schreef: hoi allemaal,bedankt voor jullie antwoorden.Was even met andere dingen ook bezig,maar zal het zeker een paar dingen gaan proberen.Ik hoorde ook dat alternatieve geneesmiddelen goed schijnen te werken.Er was ook een vraag wat Xandor te eten krijgt hij krijgt momenteel ivm de diaree gekookte kipfilet met rijst en groenten een brok krijgt ie niet meer,had eerst een brok erbij lam/rijst maar ben daarmee gestopt.smorgens wil hij graag 3sneetjes witbrood zonder beleg,en dat is het wel zon beetje.hij krijgt volgens mij te weinig voedingsstoffen binnen.Hij is niet ziek of loom,net wat ik zeg alleen erg aan de diaree gelijk water ook geen bloed erbij. gr.....yvonne
Maar wat at hij voordat hij aan de diarree ging Yvonne? Hoe is het nu met zijn diarree? Over?
Door Lizzy
#274579
yvonne floor schreef: hallo ben nog niet klaar,ik heb geloof ik probleem dieren en dat gaat om Onslow[bassethound]deze stakker heeft een chronische oorontsteking.Hij wordt behandelt met Surolan.Volgens de da heeft hij geen oormijt,dus dat kunnen we uitsluiten.Eerst had hij otiderm gel maar dat was helemaal niets.Wie o wie kan me een oplossing geven voor hem het jeukt zo dat hij het zelf opkrabt tot bloedens aan toe.
please help me,thanks voor jullie raad
gr.........yvonne
Alweer een Basset met chronische oorontsteking.. Helaas komt dat erg vaak voor he... Misschien is het niet onverstandig om eens een kweekje van het oorsmeer te laten nemen. Het kunnen diverse verschillende bacterieen zijn die het oor belagen, maar het kan ook van schimmels en gisten of een combinatie komen. En dat is handig om te weten omdat je dan gerichter kunt behandelen. Overigens wil ik ook toch graag weten wat je aan je Bassethound voert. Dat lijkt een gekke vraag, maar geloof me: dat is het niet!
Door yvonne floor
#274618
Xandor zijn eten bestond eerst uit fokkersbrokken en smorgens zijn boterhammetjes.Ook Onslow zn eten was zo die krijgt nu dieetbrokken ivm met afvallen hij is te dik. gr....yvonne
Door Lizzy
#274621
yvonne floor schreef: Xandor zijn eten bestond eerst uit fokkersbrokken en smorgens zijn boterhammetjes.Ook Onslow zn eten was zo die krijgt nu dieetbrokken ivm met afvallen hij is te dik. gr....yvonne
Hoi Yvonne, het volgende advies gaat jou vast niet verbazen, aangezien dit een rauw/vers/barf forum is ;D!

Zet beide honden zo snel als je kunt op een goed versvleesvoer waar zo min mogelijk graan in zit! Want, veel oorproblemen worden veroorzaakt door gisten. En gisten ontstaan op de huid door een teveel aan koolhydraat in de voeding. En wat zit er in brokken? Juist: heel veel teveel koolhydraat! Sowieso vreselijk ongezond. En dus ook voor een Basset met oorproblemen of een hond met darmproblemen.

Lees anders deze link eens: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9324
Door yvonne floor
#274628
ik hoorde van een paar bassetfreaks al het zelfde.ik heb bij een vorige bloedhound van me carnibest te geven.de basset zullen het wel lusten maar mn andere bloedje voor geen prijs ook niet even gekookt
gr...yvonne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door