Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Angeliquee
#2732804
Hallo allemaal,

Ik ben Angelique en woon samen met mijn vriend en de 7/8 maanden labrador (Diego).
Hij is geopereerd aan zijn pootje ivm lpc. Ik voer momenteel brokken van royal canin en wil wat meer gaan overstappen op kvv.
Ik ben op zoek naar goede kwalitatieve kvv met een laag calciumgehalte (bot) en ik wil graag met verschillende diersoorten afwisselen. Ik heb begrepen dat dat het beste is. Welke kvv raden jullie aan?

Groetjes,
Angelique
Laatst gewijzigd door Angeliquee op di 06 aug 2013, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#2733908
Waarom een laag calcium gehalte en hoe laag is laag?

Er zijn kvv die 20 tot 25% bot in de kvv vermengen maar ook die 15% er in stoppen.

Als je zelf een menu samenstelt geef je 50% vleesbot, ongeveer de helft daarvan is bot dus een normaal % is 20 tot 25%
Wil jij minder bot voeren dan moet je kijken naar Tammenga, Alaska, Darf, Dinapet, Haaksbarf, Lotgering. die bevatten 15% bot.
#2733935
[quote="M@rina"]
Waarom een laag calcium gehalte en hoe laag is laag?

Er zijn kvv die 20 tot 25% bot in de kvv vermengen maar ook die 15% er in stoppen.

Als je zelf een menu samenstelt geef je 50% vleesbot, ongeveer de helft daarvan is bot dus een normaal % is 20 tot 25%
Wil jij minder bot voeren dan moet je kijken naar Tammenga, Alaska, Darf, Dinapet, Haaksbarf, Lotgering. die bevatten 15% bot.
[/quote]

Bedankt voor je bericht!
Ik wil een kvv met een lage calciumgehalte ivm zijn lpc, dit schijnt beter te zijn.

Ik snap de verhoudingen/precentages niet zo van kvv.
Darf eko spreekt mij wel aan. Op de onderstaande website staat bijvoorbeeld 48% calcium, dat is dan toch erg veel? Per hoeveel gram is dat dan?
http://www.darf.info/pages/darf/darf-natuur-kvv.php

Ik geef het liefste geen smuldier, omdat ik begrepen heb dat het van mindere kwaliteit is. Maar die heeftt bijvoorbeeld 0,5 calcium. http://www.diervoeding.com/nl/producten ... utter.html

Groetjes,
Angelique
#2733939
[quote="Els en Max"]
Ik raad je aan even op www.voerwijzer.com te kijken wat voor jullie het handigste is om te gaan voeren. Mijn eerste gevoel gaat uit naar darf eko.
[/quote]

Bedankt voor je bericht!
Op voerwijzer.com zijn de verhoudingen van de calciumgehalte duidelijk.
Als ik naar de website ga van de desbetreffende kvv, dan snap ik die verhoudingen niet meer, want dan is de calciumgehalte hoger. Zoals bijvoorbeeld darf eko lijkt mij zeker een mooi product! Op de website staat dan 48% calcium. Hoe zit dit dan?

Groetjes,
Angeliquee
Door Too
#2733949
[quote="Angeliquee"]
Bedankt voor je bericht!
Op voerwijzer.com zijn de verhoudingen van de calciumgehalte duidelijk.
Als ik naar de website ga van de desbetreffende kvv, dan snap ik die verhoudingen niet meer, want dan is de calciumgehalte hoger. Zoals bijvoorbeeld darf eko lijkt mij zeker een mooi product! Op de website staat dan 48% calcium. Hoe zit dit dan?

Groetjes,
Angeliquee
[/quote]

Ik zie :  0.48% calcium...  ;)
Door M@rina
#2735320
De percentage die ik noem is de hoeveelheid bot die verwerkt is in de kvv, bot bestaat niet alleen uit calcium, maar ook heel veel andere bestanddelen.

Ik ga uit van de barfrekenhulp hier op de website, die is gebasseerd op 50% vleesbot en daarvan is 20 to 25% bot (dus geen calcium maar bot) De merken die ik noemde hebben een botpercentage van 15%, 5 tot 10% minder dan wat de barf rekenhulp hanteert als een goede verhouding.

Website geven een analyse van bestanddelen (vocht, calcium, vet, celstof, ruwe as, etc)  de rekenhulp geeft weer welke onderdelen van dieren je in het menu verwerkt (vleesbot, spiervlees organen).
#2738396
[quote="M@rina"]
De percentage die ik noem is de hoeveelheid bot die verwerkt is in de kvv, bot bestaat niet alleen uit calcium, maar ook heel veel andere bestanddelen.

Ik ga uit van de barfrekenhulp hier op de website, die is gebasseerd op 50% vleesbot en daarvan is 20 to 25% bot (dus geen calcium maar bot) De merken die ik noemde hebben een botpercentage van 15%, 5 tot 10% minder dan wat de barf rekenhulp hanteert als een goede verhouding.

Website geven een analyse van bestanddelen (vocht, calcium, vet, celstof, ruwe as, etc)  de rekenhulp geeft weer welke onderdelen van dieren je in het menu verwerkt (vleesbot, spiervlees organen).
[/quote]

Bedankt voor je bericht!
Ik heb contact gehad met Darf en gevraagd hoeveel procent bot zij verwerken. Zij gaven aan dat zij ca 20% kaal bot verwerken. Zij voldoen aan de dagelijkse behoefte van een hond aan calcium en zitten precies in de juiste balans zeiden ze. Het is jammer dat deze precentage hoger is dan de andere kvv's. Deze kvv spreekt mij namelijk erg aan, ook omdat het biologisch is en bij eko al verschillende diersoorten in verwerkt zijn.

Ik wil nog niet helemaal over stappen op kvv. Ik wil de ene helft van de week brokken doen en de andere helft kvv om zo langzaam op te gaan bouwen, de brokken zo op te maken en kijken hoe de hond reageert. Ik had begrepen dat je 4 verschillende diersoorten moet geven per week klopt dat? Dus dan zou het slim zijn om 4 dagen te doen en 3 dagen brok ofzo. Alaska, Tammenga en Haaksbarf blijven geloof ik nog over (15% bot) van de 'goede' kvv's als ik het goed begrepen heb. Hoe zijn de ervaringen hiermee?
Door M@rina
#2738408
Het is goed om in 3 weken minimaal 4 á 5 diersoorten te geven hoeft niet in 1 week. Alaska, is heel fijn gemalen, werd daardoor door een van mijn honden niet gegeten, is vrij duur, net als Haaksbarf
Tammenga heeft enkelvoudige kvv'ss is een stuk goedkoper maar aarschijnlijk ook minder kwliteit,ik voer het mijn honden 1 á 2 per week de andere dagen krijgen ze alle animal, tinlo darf  en barfhappen.

Haaksbarf heb ik vanwege de prijs nog nooit geprobeerd. Afwisselen van paar dagn brok en een paar dagen kvv, tja, ik zou het niet doen, iedere keer moet de maag/darmen weer omschakelen.
#2738471
[quote="M@rina"]
Het is goed om in 3 weken minimaal 4 á 5 diersoorten te geven hoeft niet in 1 week. Alaska, is heel fijn gemalen, werd daardoor door een van mijn honden niet gegeten, is vrij duur, net als Haaksbarf
Tammenga heeft enkelvoudige kvv'ss is een stuk goedkoper maar aarschijnlijk ook minder kwliteit,ik voer het mijn honden 1 á 2 per week de andere dagen krijgen ze alle animal, tinlo darf  en barfhappen.

Haaksbarf heb ik vanwege de prijs nog nooit geprobeerd. Afwisselen van paar dagn brok en een paar dagen kvv, tja, ik zou het niet doen, iedere keer moet de maag/darmen weer omschakelen.
[/quote]

Bedankt voor je antwoord! Dat scheelt weer dat het niet per week is. Alaska  wordt m dan niet. Ik wil wel wat grof gemalen en goed kwaliteit vlees als het mogelijk is. Is haaksbarf erg duur? Ik heb momenteel RC brokken die wil ik wel ff opmaken. Wat zou jouw advies dan zijn? :-D
Gebruikersavatar
Door Manon
#2738575
Tammenga zou ik inderdaad nooit voeren. Heb wel eens een kilo'tje 'ontleed', maar vind het niks en heb het ook niet aan mijn honden gevoerd. Idem als Tamro met zijn dubieuse analyses die zomaar kunnen veranderen en waarvan je nooit het rapport kunt krijgen (terwijl andere bedrijven ze zo opsturen).

Maar goed, de merken met 15% bot die ik van goede kwaliteit vind zijn inderdaad Alaska & haaksbarf. Ik moet eerlijk zeggen dat ik alaska niet fijner gemalen vind dan bijv. haaksbarf en het wordt hier ook prima gegeten (ook door mijn kieskeurige hond). Ik zou dit 1000x liever voeren dan grof gemalen tammenga....

Verder zou je ook all animal kunnen voeren. Dat zijn hele gemalen dieren (dus ze kunnen niet alleen maar 3de rangs spiervlees erin stoppen), en qua calcium/fosfor is hij dacht ik ook niet hoog.
#2739207
[quote="Manon"]
Tammenga zou ik inderdaad nooit voeren. Heb wel eens een kilo'tje 'ontleed', maar vind het niks en heb het ook niet aan mijn honden gevoerd. Idem als Tamro met zijn dubieuse analyses die zomaar kunnen veranderen en waarvan je nooit het rapport kunt krijgen (terwijl andere bedrijven ze zo opsturen).

Maar goed, de merken met 15% bot die ik van goede kwaliteit vind zijn inderdaad Alaska & haaksbarf. Ik moet eerlijk zeggen dat ik alaska niet fijner gemalen vind dan bijv. haaksbarf en het wordt hier ook prima gegeten (ook door mijn kieskeurige hond). Ik zou dit 1000x liever voeren dan grof gemalen tammenga....

Verder zou je ook all animal kunnen voeren. Dat zijn hele gemalen dieren (dus ze kunnen niet alleen maar 3de rangs spiervlees erin stoppen), en qua calcium/fosfor is hij dacht ik ook niet hoog.
[/quote]

Bedankt voor je bericht!
Dus je bent wel tevreden over Alaska en Haaksbarf? En all animal is dat ook 15%? Heb je deze ook geprobeerd?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door