Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2737974
Rocky, een gecastreerd Malthezertje, woog toen hij bij mij kwam wonen 8 kg.
Dat was april 2011, kort daarna bleek hij allergisch voor granen, kip en rund.
Ben toen overgestapt op KVV. Eerst paard daarna konijn en zo langzamerhand lam, geit, hert en haas. Ook krijgt hij eenmaal in de week vette vis. Verder iedere dag Doils Skin en een halve Biofood schapenbonbon met knoflook.
September 2011 was hij al een kilo afgevallen.
En tot ong. mei/juni dit jaar woog hij zo rond de 6,7 kg terwijl hij per dag 100 gram KVV kreeg. Vind ik zelf een mooi gewicht voor hem.

Maar begin juli vond ik hem toch wat slanker er uit zien, ook de trimster waar hij half juli naar toe moest was het al opgevallen.
Ik heb hem toen weer eens gewogen en schrok er van nog maar 6,1 kg. Zijn ribbetjes voelden als een wasbord.
Sinds die tijd geef ik hem 125 gram KVV en anderhalve week geleden woog hij 6,3 kg, hiep hoera hij kwam weer aan.
Nu heb ik hem vanavond weer gewogen en verdulleme weer 6,1kg.
Sinds half juni ongeveer heeft hij wel veel meer jeuk, krabben, bijten ook op  zijn pootjes af en toe sleetje rijden.
Ik heb hem Puur jeuk gegeven maar dat hielp helemaal niks, dus ben daar mee gestopt sinds een paar dagen en het lijkt nu wat minder te worden.

Ik weet dat jeuk enorm veel energie vraagt maar kan hij daar zo van afvallen?
Natuurlijk kan ik naar de DA maar die staat waarschijnlijk meteen weer klaar met een prednison spuit en dat wil ik niet meer als het niet echt dringend nodig is.

Bloedonderzoek lijkt mij het meest wenselijk, maar waarop moet ik het laten nakijken. Wie van jullie kan mij raad geven.
Ik zit echt met een knoop in mijn maag bij het idee dat er misschien iets behoorlijk mis is.
#2737989
@Martine-Tom, dat is idd weinig maar ten eerste moest hij afvallen en als ik hem meer gaf dan kwam hij weer aan.
En hij is op die 100 gram toch bijna 2 jaar stabiel gebleven.
Maar ik zal hem deze week eens 150 gram gaan geven.
Rocky zal daar zeker geen bezwaar tegen hebben  :D.

Waar ik ook nog aan zit te denken om als beloningskoekjes eens Wolfsblut brokjes te kopen die zijn in ieder geval graanvrij.
Door Martine-Tom
#2738063
Ah ok, dan zou ik persoonlijk idd 150 gram geven tot je op de 6.5 zit en dan langzaam verminderen, denk dat je zo op de 120/130 gram uit gaat komen om hem stabiel op die koers te houden  :)
#2738138
Hanny schreef: Mijn teefje zou van 100 gram in elkaar storten.
Ze weegt nog geen 6 kilo en eet toch wel 200 à 220 gram.
Lekker meer laten eten en dan maar afwachten, wat er gebeurt.

Hanny
Mijn teefje van ruim 6 kilo zou ook van de graat vallen van 100 gram. Ze krijgt dagelijks 300 gram en is niks te dik.
Ze is wel een heel energiek hondje en nog net geen jaar oud dus misschien dat ze het in de toekomst met wat minder af kan. Ik zou ook zeker wat meer gaan voeren.
#2738211
@Martine-Tom, goed idee van je. Zal ik zeker doen. Hopelijk helpt dat.

@Hanny en @Lucie110, tot voor een maand of 2 ging het prima zo. En hij krijgt nu al 8 weken 125 gr.
Rocky is wel gecastreerd en dat scheelt ook.
Bovendien is hij nu 6,5 jaar oud en een heel rustig hondje wat zich alleen druk maakt als er iemand aan de deur komt of als we een grote hond tegen komen.
Door Martine-Tom
#2738357
Mijn monster weegt 7.5 en is budgetair erg verantwoord met zijn 100 gram  :biggrin2:
Hij is nu al iets te zwaar en met meer komt ie ook aan dus...en toch beweegt ie genoeg en ook in huis is hij energiek. Gewoon een langzame stofwisseling net als zijn vrouwtje  :P :biggrin2:
#2738406
@Martine-Tom, dus jouw hondje komt ook snel aan. Ben blij dat ik niet de enige ben die schraal moe(s)t voeren.
Ik hou niet van dikke hondjes, maar zo vreselijk super slank als Rocky nu is vind ik ook weer overdreven.


Ik heb net de dierenspeciaal zaak gebeld omdat ik als ik 150 gram ga voeren erg krap in paard, konijn, lam en zalm kom te zitten. Van alle 4 de smaken 2 kg HaaksBarf besteld. Nou gaat mooi niet door.
De tussenhandel wil alleen nog per doos verkopen  >:(. In 1 doos zit 4 kg van 1 smaak. Omdat ik nog veel hert heb liggen kan ik echt geen 16 kg kwijt. Dus dan maar alleen paard en konijn, kan het morgen al halen.
Ik vind het echt van de zotte dat je verplicht wordt zoveel tegelijk te kopen. HaaksBarf is notabene de duurste KVV.
Vanavond maar eens de vriezer herinrichten en wat ruimte scheppen. Misschien kan ik dan over 2 weken nog een smaak er bij halen. Wat een dom gedoe.
#2738585
Ik heb wel eens zitten rekenen aan de verschillende soorten KVV. Het aantal calorieën per 100 g is erg verschillend. Dus misschien zit het daarin dat je nu meer moet voeren dan vroeger? Dat de KVV die je nu voert wat minder calorierijk is?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door