Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2737775
Wie kan mij verder helpen aan goede info over de juiste doseringen van Krill-olie ,groenlipmossel en vis ( zalm ) olie?

Ik heb via de zoekfunctie al een aantal nuttige topics doorgelezen . :)
maar ik zie weinig terug over Krill-olie.

Wat is de beste kwaliteit ?Waar moet je op letten?
In welke verhoudingen kan ik dit eventueel samen geven?Of juist niet?

Is er verschil in humaan gebruik en gebruik voor de hond?
Is er ook verschil in kwaliteit in poeder of olie?

Ik lees mij helemaal suf over deze 3 supplementen.

Ik eet zelf steeds minder  verse vette vis ,vanwege de vervuiling met zware metalen en dier-onvriendelijke visvangstmethoden.
Daarom wil ik  als aanvulling supplementeren.
Ik zoek dus voor zowel humaan als dierlijk de juiste combi /doseringen voor een doorsnee onderhoudsdosering voor gewrichtsklachten.
#2737801
Visolie zou ik Doils nemen, die is niet vervuild en hoog gedoseerd om therapeutisch te werken. Verder glucosamine van Puur Natuur.
De rest zou ik laten voor wat het is, dat voegt niets toe namelijk (Dat is mij 2 jaar geleden verteld door Heiloo)
#2737804
Senta schreef: Visolie zou ik Doils nemen, die is niet vervuild en hoog gedoseerd om therapeutisch te werken. Verder glucosamine van Puur Natuur.
De rest zou ik laten voor wat het is, dat voegt niets toe namelijk (Dat is mij 2 jaar geleden verteld door Heiloo)
Oh nou, Heiloo neemt zelf krill olie hoor :)
#2737808
Daantje schreef: Wie kan mij verder helpen aan goede info over de juiste doseringen van Krill-olie ,groenlipmossel en vis ( zalm ) olie?

Ik heb via de zoekfunctie al een aantal nuttige topics doorgelezen . :)
maar ik zie weinig terug over Krill-olie.

Wat is de beste kwaliteit ?Waar moet je op letten?
In welke verhoudingen kan ik dit eventueel samen geven?Of juist niet?

Is er verschil in humaan gebruik en gebruik voor de hond?
Is er ook verschil in kwaliteit in poeder of olie?

Ik lees mij helemaal suf over deze 3 supplementen.

Ik eet zelf steeds minder verse vette vis ,vanwege de vervuiling met zware metalen en dier-onvriendelijke visvangstmethoden.
Daarom wil ik als aanvulling supplementeren.
Ik zoek dus voor zowel humaan als dierlijk de juiste combi /doseringen voor een doorsnee onderhoudsdosering voor gewrichtsklachten.
Ik vind zalmolie persoonlijk 3 keer niks. Het is eigenlijk altijd afkomstig van gekweekte zalm en dat vind ik niet prettig (die krijgen erg veel AB). Ik vind de visolie van Solgar, de 3 700 de beste. Rete-duur maar die is tenminste bewezen niet vervuild. Ik zou daar gewoon om de dag 1 capsule van geven, voor de gewrichten.

Krill-olie vind ik niet milieu vriendelijk. Krill is voor (wal)vissen. Solgar maakt gebruik van vissen die niet bedreigd zijn maar het is en blijft natuurlijk visolie en dus niet goed voor het milieu en niet diervriendelijk. Als je daar ook op wilt letten, zou ik zeker kiezen voor algenolie. Dat is het meest milieu en diervriendelijke dat je krijgen kunt. Royal Green heeft algenolie. En daar zou ik dan ook om te beginnen 1 capsule om de dag van geven.

Groenlipmossel heb ik niet zoveel mee, ik merkte echt nul verschil en het is rete-duur.
#2737811
Dit is ook precies mijn dilemma . :-\

Ik kijk ook naar vervuiling/milieu vriendelijkheid en ik kijk naar in hoeverre Krill-olie wel of niet iets toevoegt
( vergeleken met zalmolie /visolie ).
Ik lees zoveel enthousiaste verhalen over Krill-olie versus zalmolie.
Ook lees ik alleen maar positieve verhalen over de vangst van Krill vergeleken met zalm

Ik geef ook chlorella ,maar ik wil niet alles door elkaar gaan geven .

Groenlipmosselpoeder doet hier ook weinig.
#2738015
Lizzy schreef: Oh nou, Heiloo neemt zelf krill olie hoor :)
Ik neem zelf krill olie in omdat van die heerlijke kleine capsules zijn. Ik heb moeite met grote omega 3 capsules te slikken 8) Krill olie is een stuk duurder dan omega 3 dus geen moeite met slikken dan kan je beter voor je portemonnee geen krill olie nemen.
#2738019
Daantje schreef: Dit is ook precies mijn dilemma . :-\

Ik kijk ook naar vervuiling/milieu vriendelijkheid en ik kijk naar in hoeverre Krill-olie wel of niet iets toevoegt
( vergeleken met zalmolie /visolie ).
Ik lees zoveel enthousiaste verhalen over Krill-olie versus zalmolie.
Ook lees ik alleen maar positieve verhalen over de vangst van Krill vergeleken met zalm

Ik geef ook chlorella ,maar ik wil niet alles door elkaar gaan geven .

Groenlipmosselpoeder doet hier ook weinig.
De ene krill olie is idd de andere niet. Ik slik Bonusan krillolie omdat ik het bedrijf heel goed ken en hun eigen lab. Er zullen waarschijnlijk ook wel andere milieu vriendelijk "gevangen" krill bestaan.

Bonusan Krillolie levert zowel EPA als DHA, de onmisbare bouwstenen voor de hersenen. Bonusan Krillolie is erg bijzonder, omdat het boordevol fosfolipiden zit. Deze werkingsstoffen worden sneller en vollediger opgenomen in het lichaam dan gewone visolie. Bij de ontwikkeling en vervaardiging van dit product heeft Bonusan extra op het milieu gelet – Bonusan Krillolie bestaat uitsluitend uit duurzaam gevangen krill.

Bevat DHA, een krachtige bouwsteen voor de hersenen
Bevat ook EPA, met DHA goed voor het hart
Beter opneembaar dan gewone visolie
Uitsluitend duurzaam gevangen krill


Bonusan Krill-olie, snel opneembare omega-3-vetzuren voor de hersenen


Visolie vind ik BLEEEHH de enige visolie wat ik slik is levertraan en eigenlijk is dat ook BLEEH als je dat omhoog boert :-X maar er zit vit A en D in en dat is goed :)
#2738047
Volgens mij kun je met krill-olie niet gauw verkeerd zitten wat betreft milieuvriendelijke vangst
Krill zit toch onderin de voedselketen en behoeft minder ( vervuilende)  verwerking als ik het goed heb.

Dit in tegenstelling tot zoveel soorten visolie  :-\

Bonusan kwam ik idd. ook tegen maar ook deze :

http://www.kala.nl/krill_olie_nl.htm

Ik zal eens navraag doen wat hun adviezen zijn wat betreft combi's slikken van deze middelen.
#2738159
Daantje schreef: Volgens mij kun je met krill-olie niet gauw verkeerd zitten wat betreft milieuvriendelijke vangst
Krill zit toch onderin de voedselketen en behoeft minder ( vervuilende) verwerking als ik het goed heb.

Dit in tegenstelling tot zoveel soorten visolie :-\

Bonusan kwam ik idd. ook tegen maar ook deze :

http://www.kala.nl/krill_olie_nl.htm

Ik zal eens navraag doen wat hun adviezen zijn wat betreft combi's slikken van deze middelen.
Bedrijf lijkt me niet verkeerd maar het kan beter.
Regelmatig laten wij grondstoffen testen bij gerenommeerde, onafhankelijke laboratoria in de Verenigde Staten.

Bonusan heeft een eigen laboratorium waar alle grondstoffen ook die mét GPM certificaten nogmaals gecontroleerd worden. Ze leggen de lat van eisen en zuiverheid nog een stukje hoger en ja dat resulteerd wel eens tot nee verkoop omdat een grondstof wordt afgekeurd (ondanks Amerikaanse controle eisen).

De prijs van de krill van Kala is goedkoper dan van Bonusan. De keus ligt bij de consument ;)
#2738233
Daantje schreef: Volgens mij kun je met krill-olie niet gauw verkeerd zitten wat betreft milieuvriendelijke vangst
Krill zit toch onderin de voedselketen en behoeft minder ( vervuilende) verwerking als ik het goed heb.

Dit in tegenstelling tot zoveel soorten visolie :-\

Bonusan kwam ik idd. ook tegen maar ook deze :

http://www.kala.nl/krill_olie_nl.htm

Ik zal eens navraag doen wat hun adviezen zijn wat betreft combi's slikken van deze middelen.
Ik vind massaal voedsel dat niet aan ons maar aan de vissen toebehoort toch behoorlijk milieu onvriendelijk :-X. De hoeveelheid krill loopt al zo terug :'(
#2738332
Lizzy schreef: Ik vind massaal voedsel dat niet aan ons maar aan de vissen toebehoort toch behoorlijk milieu onvriendelijk :-X. De hoeveelheid krill loopt al zo terug :'(
Mee eens dat is best een dilemma. Wat dat betreft zou een pandemie voor de wereldbol een uitkomst zijn..... maar ik denk dat niemand zit te wachten op het uitsterven van 2/3 van de wereldbevolking.

Meer stilstaan in wat je eet en doet en daar een bewuste keuze in maken en het zoeken naar balans en eventueel compensatie is tenminste al iets. Als iedereen dat ging doen dan zijn we met z'n allen al een heel stuk beter bezig.
#2738593
Lizzy schreef: Ik vind massaal voedsel dat niet aan ons maar aan de vissen toebehoort toch behoorlijk milieu onvriendelijk :-X. De hoeveelheid krill loopt al zo terug :'(
Hier heb je wel een belangrijk punt.
Het zet me aan het denken. :-\

Aan de andere kant vind ik het lastig om de juiste balans te vinden tussen de verschillende soorten zalm/visolie merken
waarbij ik o.a terugschrik over al die verschillende verwerkingsmethoden en ranzigheid die ontstaat door oxidatie.

Al googelend lees ik o.a dit over de krill vangst:



Vraag 4:
Moeten we ons geen zorgen maken over het milieu als we massaal krill olie beginnen te consumeren? Ligt krill niet aan de basis van de voedselketen?
Antwoord:
Controle op de vangst van Antarctische krill Euphausia superba is niet alleen doorslaggevend voor de duurzaamheid van het visbestand (en de visserij), maar ook voor de overleving van de krabbeneter (een grote zeehond, zeerob), pinguins, baleinwalvissen en tal van andere vissoorten die krill als basisvoedsel gebruiken.1 We mogen ons terecht zorgen maken over het complete ecosysteem op Antarctica (Zuidpool).
Het CCAMLR (The Convention on the Conservation of Antarctic Marine Living Resources) is belast met de controle over de krillvangst. Het opstellen van quota voor de krillvangst is om verschillende redenen een moeilijk opdracht, want:
(1) er is nog steeds grote onzekerheid over de beschikbare biomassa, aangroei en uiteindelijk uitzwermcapaciteit van krill (men moet bijgevolg schattingen maken waar een grote fout kan opzitten)1-3
(2) er is grote onzekerheid over de snelheid waarmee de opwarming van het klimaat zich zal voorzetten (waardoor dit nog niet kon ingecalculeerd worden in de huidige richtlijnen voor de krillvangst)
De Antarctische Peninsula, bij uitstek de voortplantingsregio voor krill, wordt bedreigt door een extreem vlugge opwarming van het klimaat. De temperatuur is er de laatste 50 jaar met 2,5°C gestegen.1 Dit heeft nu al een grote impact op de globale krillpopulatie teweeg gebracht: sedert midden 1970 is de biomassa aan krill in bepaalde regio’s met 80% gedaald. Krill voedt zich met algen die onderaan pakijs groeien, vandaar dat het pakijs ook hun ideale schuilplaats en voortplantingsregio is. Als in de lente veel microben vrijkomen vanuit het smeltijs is dit eveneens een voedselbron voor krill waardoor deze garnaalachtige diertjes zich vlugger zullen voorplanten. Met de ijskap die smelt, gaat een groot deel van de schuilplaats en het voedsel voor krill verloren, en wordt het eenvoudiger om krill te vangen. Door de klimaatopwarming wordt het seizoen waarin men krill kan vangen veel langer.Krill wordt momenteel in 3 regio’s binnen de Antarctische Peninsula gevangen (gezamenlijk regio 48 genoemd): South Georgia, de South Orkney en de South Shetland Islands. Afhankelijk van de densiteit van de krillzwermen zoekt men binnen deze regio’s de beste plaatsen op.
(3) de krillbehoefte van de Antarctische fauna (robben, pinguins, walvissen en andere vissoorten) heeft men arbitrair op 75% van de totale biomassa ingesteld, zonder empirisch bewijs of dit wel voldoende zal zijn
Bronnen

1. Johnston P, Santillo D, Page R, Dorey C. Gambling with Krill Fisheries in the Antarctic: Large uncertainties equate with high risks. Greenpeace Research Laboratories Technical Note 01/2009; School of Biological Sciences University of Exeter. GRL-TN-01-2009.
2. Atkinson A, Siegel V, Pakhomov EA, Jessopp MJ, Loeb V. A re-appraisal of the total biomass and annual production of Antarctic krill. Deep-Sea Research I 2009; 56: 727–40.
3. Brierley AS, Heywood BG, Gull SF. Estimating standing stock of krill using maximum entropy image reconstruction. CCAMLR Science 2008; 15:195–8.
4. Kawaguchi S, Nicol S, A. J. Press AJ. Direct effects of climate change on the Antarctic krill fishery. Fisheries Management and Ecology 2009; 16(5):424-7.
5. Kock KH, Reid K, Croxall J, Nicol S. Fisheries in the Southern Ocean: an ecosystem approach. Philos Trans R Soc Lond B Biol Sci. 2007; 362(1488):2333-49.
6. http://www.fda.gov/Food/LabelingNutriti ... 072993.htm 7. Hamm M. Ernährungswissenschaftliche Stellungnahme zur Veränderung der nutritiven Versorgung mit Phosphatidylserin (PS), 2002.
8. Cole GM, Ma QL, Frautschy SA. Omega-3 fatty acids and dementia. Prostaglandins Leukot Essent Fatty Acids 2009; 81(2-3):213-21.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door