Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nugget
#2737537
Voor het eerst sinds hij bij mij is, en dus ook voor het eerst sinds hij barft, heeft Duke diaree.
Gisteren heeft hij gegeten:

Een halve wilde gans
Paarden en runderspiervlees
Gemengd orgaan
Runderpens
Groentenmix

Hij heeft al een paar keer eerder gans gegeten, maar nooit op gereageerd met diaree.
Wél heeft hij gisteren gedronken uit een sloot met helder, stromend water, maar daar had hij vorige week ook al uit gedronken.
En hij heeft gisteren 2 eieren ipv 1 ei gekregen, ik had iets te weinig spiervlees.

Vanochtend was de eerste ontlasting vast, daarna wel 10 x water en slijm.
Hij is ook minder energiek buiten.
Voor vanochtend stond de andere halve gans op het menu, maar dat lijkt me misschien geen goed idee.
Dus wat zal ik doen?
De halve gans geven?
Een rol Naturis kip halen en evt overgieten met kokend water?
Een dag laten vasten?

Ik heb geen natuurgeneesmiddeltjes in huis, helaas.
Door Lizzy
#2737557
Nugget schreef: Voor het eerst sinds hij bij mij is, en dus ook voor het eerst sinds hij barft, heeft Duke diaree.
Gisteren heeft hij gegeten:

Een halve wilde gans
Paarden en runderspiervlees
Gemengd orgaan
Runderpens
Groentenmix

Hij heeft al een paar keer eerder gans gegeten, maar nooit op gereageerd met diaree.
Wél heeft hij gisteren gedronken uit een sloot met helder, stromend water, maar daar had hij vorige week ook al uit gedronken.
En hij heeft gisteren 2 eieren ipv 1 ei gekregen, ik had iets te weinig spiervlees.

Vanochtend was de eerste ontlasting vast, daarna wel 10 x water en slijm.
Hij is ook minder energiek buiten.
Voor vanochtend stond de andere halve gans op het menu, maar dat lijkt me misschien geen goed idee.
Dus wat zal ik doen?
De halve gans geven?
Een rol Naturis kip halen en evt overgieten met kokend water?
Een dag laten vasten?

Ik heb geen natuurgeneesmiddeltjes in huis, helaas.
Het kan van alles zijn. Vaak relateren mensen het aan wat ze de dag ervoor hebben gegeten maar het kan net zo makkelijk een virusje zijn.... Of de 2 eieren, dat kan ook, die laxeren. Maar dan verwacht ik niet dat ze zich sloom voelen....

Je zou de koorts even op kunnen meten.

En ik vind gans hard, qua bot, dus dat zou ik zelf niet geven. Ik zou wat anders uit de vriezer halen, beetje pens met een geplet vleesbotje. En ik overgiet niks met gekookt water dus dat zou ik ook niet aanbevelen.
Door Nugget
#2737563
Dank je Lizzy.
Hij ligt nu in coma, maar ik heb nog kippendrumsticks die voor mezelf bedoeld waren.
Ik plet die straks dan wel en geef wat extra pens erbij.
Ik geef dan geen orgaan en geen spiervlees of groentenmix, is dat goed?
Maar werkt pens juist niet laxerend? Of vergis ik me?

Zoonlief en ik eten wel brood vanavond! :)
Door Lizzy
#2737694
Nugget schreef: Dank je Lizzy.
Hij ligt nu in coma, maar ik heb nog kippendrumsticks die voor mezelf bedoeld waren.
Ik plet die straks dan wel en geef wat extra pens erbij.
Ik geef dan geen orgaan en geen spiervlees of groentenmix, is dat goed?
Maar werkt pens juist niet laxerend? Of vergis ik me?

Zoonlief en ik eten wel brood vanavond! :)
Ahhhh, dat is nou echte liefde  :)

Ja, zo zou ik het doen, beetje pens en flink gemepte wat zachtere botjes (kippendrumstick is prima). En dan zou ik even afwachten hoe de ontlasting morgen is.
Door Nugget
#2738212
Gistermiddag besloot meneer dat hij weer beter was....of we dan alsnog 2 uur gingen wandelen..... :)
Ook stond zijn vacht weer "normaal", daar kan ik bij hem altijd heel goed zien hoe hij zich fysiek voelt.
Hij heeft gisteravond ook nog 2 grote biodrumsticks en pens gekregen.
Vanochtend was zijn ontlasting weer normaal, je kon er mee kleien, zeg maar. ;)
Hij heeft net de halve gans op die er nog lag.....het gaat weer goed met meneer, en ik hoef vanavond geen brood meer te eten. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door