Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2736253
Tom heeft 2 weken geleden 2 teken gehad, de ene ging zonder problemen weg,m de andere (op zijn achterpoot) klapte uit elkaar toen ik hem weg wilde halen  :-\ Hij heeft er nog een half uur in gezeten voor ik een tang had waar het wel mee lukte.
Het werd al gelijk een bult, die ipv verdwijnen langzaam groter werd, en roder...en nu zit er een mooie puskop op.

Mag je die uitknijpen, of wat moet je daarmee doen?
Door Lil
#2736257
Arme Tom, uitknijpen doet zeer. Behoorlijk warme doek op leggen, dan rijpt het sneller. Bij de dieren wacht ik tot ze vanzelf stuk gaan.
Door Martine-Tom
#2736440
Trekzalf heb ik niet, warmtecompress kan ik er wel op doen natuurlijk, hij lijkt er geen last van te hebben maar voelt wel wat warm aan en wil al 2 dagen niet eten...maar wel snacken  ::) (Ikke gemene baas want die vlieger gaat niet op.)
Van het begin af aan zit deze me al niet lekker, hij heeft er al vaker gehad, en het werden ook wel vaker bultjes, maar deze zint me gewoon niet...ga mn best er maar voor doen om hem zo snel mogelijk rijp te krijgen.
Door Lil
#2736515
In combi met niet eten zeeeeeer goed in de gaten houden! Anders even naar de da als het zo'n lelijk abces is.
Door Martine-Tom
#2736566
Geprobeerd te tempen maar lukte niet, hij had er geen zin in *zo raar ;)* Hij voelt wel wat warm en heeft prutogen, het zit me gewoon echt niet lekker. Zolang hij actief blijft en wel intresse in snackjes heeft zing ik het nog even uit tot maandag...
Heb er nu een warm compres op, dat lijkt ie wel te kunnen waarderen.
Door Anne in Zweden
#2736608
Zoiets moet ook altijd op zaterdagavond gebeuren, hè... Na ja, hopelijk blijft ie geïnteresseerd in lekkere hapjes (niet zo streng hoor, mama, ik is héél zielig!) en is de bult zo vriendelijk morgen gewoon weer helemaal weg te zijn! Beterschap voor je pretbekkie!
Door inni
#2736732
ach de kleine pechvogel, die ontsteking doet natuurlijk pijn en zijn lijfje vecht tegen de ontsteking, hij zal zich zeker beroerd voelen maar aandacht kan hij wel verdragen........groot gelijk kleine man, laat je maar vertroetelen.

Ik zou voor mijn eigen rust morgen even langs de DA gaan. ;)
Door Martine-Tom
#2736768
Nee bult is nog niet door. Hij is weer wel wat alerter als gisteravond dus we sukkelen in elk geval de dag maar even door.
Eten wil hij nog steeds niet (3e dag) dus ik denk dat ik zo overstag ga en iets onweerstaanbaars en fouts aan ga bieden. Hij heeft inmiddels wel alle snacks die in huis lagen verzameld en daar slaapt hij nu naast...niet dat hij ze wil maar stel je voor dat de katten ze pikken  ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door