Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door JoepenLola
#2734778
Notenmix ongebrand gekocht....bestaat uit Walnoten,Hazelnoten,Cashewnoten,en geblancheerde Amandelen.
Afbeelding
Afbeelding
De boel gemaald en in een afsluitbaar bakje gedaan.
Afbeelding

Hoe vaak geef ik dit per week en dan een eetlepel per x ? over hun eten..(Heb 2 Engelse Bullen die allebei rond de 23 kilo wegen).
En hoe bewaar ik dit kan dit buiten de koeling of moet dit in de vriezer.?
Wie geeft me nog even antwoord op deze vragen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2734789
hier krijgen ze een volle theelepel om de dag (als ik het niet vergeet...) en het staat afgesloten in het keukenkastje .
ik maal om de 3 a 4 weken een nieuwe notenmix
Door JoepenLola
#2734793
lauraV schreef: hier krijgen ze een volle theelepel om de dag (als ik het niet vergeet...) en het staat afgesloten in het keukenkastje .
ik maal om de 3 a 4 weken een nieuwe notenmix
Dus als ik om de dag een eetlepel geef (mijn honden wegen iets meer dan die van jou neem ik aan )...dan zit ik goed.
Het hoeft dus niet in de vriezer of koeling?
Door BAC
#2735213
winni schreef: Ik vraag mij af: waarom malen jullie de noten?
Omdat een hond er anders niet mee kan en ze dr aan de andere kant dus weer net zo uitkomen als ze dr ingaan. Met malen kunnen ze het beter opnemen, geldt ook voor groente.
Door JoepenLola
#2735439
TMG1961 schreef: Wat ik me wel af vraag is..zitten daar geen noten in die giftig zijn voor honden? Macadamia noten bijvoorbeeld?
Had al in me 1ste bericht gezet welke noten er in deze mix zaten....



Notenmix ongebrand gekocht....bestaat uit Walnoten,Hazelnoten,Cashewnoten,en geblancheerde Amandelen. ;)
Door Lizzy
#2736087
TMG1961 schreef: Wat ik me wel af vraag is..zitten daar geen noten in die giftig zijn voor honden? Macadamia noten bijvoorbeeld?
Nee hoor, deze kun je allemaal geven.

Macademia's zijn inderdaad wel giftig. Maar ze zijn niet dermate giftig dat je hond er aan dood gaat. En dan moeten ze er ook nog behoorlijk wat van eten, willen ze er ziek van worden.
Door Lizzy
#2736088
Ik geef de noten trouwens ook vers omdat ze ranzig worden. Noten bevatten erg veel olie namelijk. Of ik maal ze door de groentenmix en dan gooi ik de groentenmix in de vriezer. Dat gaat prima.
Door Lizzy
#2736132
JoepenLola schreef: Lees wel veel op internet dat noten veel fosfor bevatten en dat dit bij honden dus nierproblemen en blaasgruis kan geven,wie weet daar wat vanaf?.
Noten bevatten veel fosfor en veel kalium dus als je hond flinke nierproblemen heeft, moet je dat niet geven. Nierproblemen en blaasgruis zou ik niet in 1 zin noemen en ik zou ook niet weten waarom noten niet gegeven zouden kunnen worden bij blaasgruis. Wat voor blaasgruis heb je het over eigenlijk? Want er zijn zoveel verschillende types....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door