Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MargaS
#2735982
Vanmiddag met twee van mijn honden naar de DA geweest voor de Rabies. En ja discussie. Wel op een lieve manier,
Ja maar ze moet toch echt de Weil. Nee ik wil de Weil niet. Ja maar we zien steeds honden met Weil hier. Nee ik vind de bescherming tegen een paar varianten van Weil niet opwegen tegen de negatieve verschijnselen die de vaccinatie kan hebben. DA, ik heb het gezegd he? Maar jij beslist natuurlijk. Ik: Eigenlijk zouden we moeten titeren.
DA:Nou dat hebben we gedaan. Ik had 20 besteld en gebruikt, maar dat is zo onbetrouwbaar dat ik het niet kan verantwoorden naar mijn klanten.
En nu spookt steeds Patsy door mijn hoofd. Opeens een hoge titer terwijl ze daarvoor een lage had en niet was gevaccineerd. Ook lees ik vandaag dat hele nesten precies dezelfde waarden hadden. Wie heeft een antwoord? Schijnveiligheid willen we niet. Teveel vaccineren ook niet.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2735993
Die test is toch uitgebreid getest en goed bevonden?

Vraag me eerder af waarom jouw da de test onbetrouwbaar vond. Heeft ze de test dubbel gedaan en wijkten de waarden af, of wat?

Die hogere titers terwijl je niet gevaccineerd zijn geven enkel aan dat je met het virus in aanraking bent geweest en dat het lichaam dus antistoffen heeft aangemaakt. En die aaraking kan dus via eeen vaccin gaan of via de buurhond.  Hoofdzaak is dat er antistoffen worden aangemaakt, wat inhoudt dat je beschermd bent.

Voor Weil kun je overigens niet titeren.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2735998
[quote="Angelique"]
Die test is toch uitgebreid getest en goed bevonden?

Vraag me eerder af waarom jouw da de test onbetrouwbaar vond. Heeft ze de test dubbel gedaan en wijkten de waarden af, of wat?Die hogere titers terwijl je niet gevaccineerd zijn geven enkel aan dat je met het virus in aanraking bent geweest en dat het lichaam dus antistoffen heeft aangemaakt. En die aaraking kan dus via eeen vaccin gaan of via de buurhond.  Hoofdzaak is dat er antistoffen worden aangemaakt, wat inhoudt dat je beschermd bent.

Voor Weil kun je overigens niet titeren.
[/quote]
Ga ik de volgende keer vragen. Moet nog twee voor rabies. Hoe ze kan aantonen dat de testen niet betrouwbaar zijn. Het was bij A&D. Welke DA heb jij?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2736002
[quote="MargaS"]
Ga ik de volgende keer vragen. Moet nog twee voor rabies. Hoe ze kan aantonen dat de testen niet betrouwbaar zijn. Het was bij A&D. Welke DA heb jij?
[/quote]

Ik hobbel bij het Hooy velt en krijg de vaccins die ik wens en zoals ik ze wens. Wel bij de da zelf aankaarten anders plakken ze bij de balie je boekje al vol.  A&D vind ik echt drie keer niks.
Door Lizzy
#2736092
[quote="MargaS"]
Vanmiddag met twee van mijn honden naar de DA geweest voor de Rabies. En ja discussie. Wel op een lieve manier,
Ja maar ze moet toch echt de Weil. Nee ik wil de Weil niet. Ja maar we zien steeds honden met Weil hier. Nee ik vind de bescherming tegen een paar varianten van Weil niet opwegen tegen de negatieve verschijnselen die de vaccinatie kan hebben. DA, ik heb het gezegd he? Maar jij beslist natuurlijk. Ik: Eigenlijk zouden we moeten titeren.
DA:Nou dat hebben we gedaan. Ik had 20 besteld en gebruikt, maar dat is zo onbetrouwbaar dat ik het niet kan verantwoorden naar mijn klanten.
En nu spookt steeds Patsy door mijn hoofd. Opeens een hoge titer terwijl ze daarvoor een lage had en niet was gevaccineerd. Ook lees ik vandaag dat hele nesten precies dezelfde waarden hadden. Wie heeft een antwoord? Schijnveiligheid willen we niet. Teveel vaccineren ook niet.
[/quote]


Ho ho, maar dit klopt niet! Mijn nest had helemaal niet dezelfde uitslag. Sterker nog, gedurende het titeren hadden alle 4 onze hondjes net steeds een iets andere uitslag. En verder zijn er nauwelijks complete nesten getiterd (omdat sommige dierenartsen vinden dat 1 pup uit het nest titeren voldoende is, omdat zij er vanuit gaan dat alle hondjes exact dezelfde antistoffen aanmaken op de moedermelk - waar ik het dus niet mee eens ben en wat de uitkomst van het titeren van mijn nest eigenlijk ook wel bewijst) dus kun je dit al helemaal niet stellen.

En Patsy heeft zichzelf 'gevaccineerd'. Oftewel, die is tegen Parvo 'aangelopen', daar zelf niet ziek van geworden maar heeft wel (zoals te doen gebruikelijk) antistoffen aangemaakt voor Parvo. En dan krijg je dus een hogere titer. Dat is ook de normale en natuurlijke weg waarop mens en dier zichzelf beschermt tegen ziektes. Je loopt tegen ziektes aan en bouwt daar antistoffen voor op. Vaccineren is verre van de enige wijze waarop antistoffen aan worden gemaakt.

Er is maar 1 verklaring voor de hogere titer voor alleen Parvo (!!) bij Patsy en dat is dat zij links of rechtsom met het virus in aanraking is geweest. Aangezien het virus nog zeer regelmatig voor komt in NL, is dat ook absoluut niet ondenkbaar.

Verder is VacciCheck uitgebreid getest en zeer betrouwbaar bevonden.

Dus ik weet niet wat jouw dierenarts kletst maar hij kletst.
Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#2736104
A&D dachten toen ze de 20 setjes hadden gekocht dat heel noord-nederland gelijk naar hun zou komen en dat ze "een titer-spreekuur" konden houden... Dat is niet zo gegaan dus werken de testen niet goed..Ze verdienen toch meer aan het enten
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2736170
[quote="MargaS"]
Vanmiddag met twee van mijn honden naar de DA geweest voor de Rabies. En ja discussie. Wel op een lieve manier,
Ja maar ze moet toch echt de Weil. Nee ik wil de Weil niet. Ja maar we zien steeds honden met Weil hier. Nee ik vind de bescherming tegen een paar varianten van Weil niet opwegen tegen de negatieve verschijnselen die de vaccinatie kan hebben. DA, ik heb het gezegd he? Maar jij beslist natuurlijk. Ik: Eigenlijk zouden we moeten titeren.
DA:Nou dat hebben we gedaan. Ik had 20 besteld en gebruikt, maar dat is zo onbetrouwbaar dat ik het niet kan verantwoorden naar mijn klanten.
En nu spookt steeds Patsy door mijn hoofd. Opeens een hoge titer terwijl ze daarvoor een lage had en niet was gevaccineerd. Ook lees ik vandaag dat hele nesten precies dezelfde waarden hadden. Wie heeft een antwoord? Schijnveiligheid willen we niet. Teveel vaccineren ook niet.
[/quote]

Die test is uitgebreid gevalideerd en betrouwbaar gevonden.  :)
Voor Parvo is de specificiteit van de test trouwens 100%, wat inhoudt dat positief echt positief is en er 0% vals positieven zijn bij zo'n uitslag.
http://www.nmlhealth.com/pc,52,/VacciCh ... aling.aspx
Patsy heeft gewoon zichzelf gevaccineerd, ik heb geen reden om aan de test te twijfelen.
Laatst gewijzigd door *Dorothea* op za 10 aug 2013, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2736182
[quote="koekiesranch"]
A&D dachten toen ze de 20 setjes hadden gekocht dat heel noord-nederland gelijk naar hun zou komen en dat ze "een titer-spreekuur" konden houden... Dat is niet zo gegaan dus werken de testen niet goed..Ze verdienen toch meer aan het enten
[/quote]

En omzet is bij A&D nou eenmaal de grootste drijfveer achter alles wat ze doen  :-X
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2736282
Alleen al aan de naam A&D is duidelijk wie ze belangrijker vinden. D&A was eleganter geweest.
Ik kan verwijzen naar NLM health maar denk het antwoord al te weten: Ja, die verkopen het dus zeggen dat het goed is.
Volgende bezoek ga ik er weer over beginnen. Of ik ga een andere DA zoeken.
Door Lizzy
#2736445
MargaS schreef: Alleen al aan de naam A&D is duidelijk wie ze belangrijker vinden. D&A was eleganter geweest.
Ik kan verwijzen naar NLM health maar denk het antwoord al te weten: Ja, die verkopen het dus zeggen dat het goed is.
Volgende bezoek ga ik er weer over beginnen. Of ik ga een andere DA zoeken.
Als je nou op VacciCheck googled, zie je dat het een Amerikaans bedrijf is dat all over the world gebruikt wordt: http://vaccicheck.com/about-vaccicheck/ dus met zo'n leuter argumentje komen ze er niet vanaf, toch?
Door Fido
#2736569
Vaccineren titeren vaccineren titeren ????
Voor beide valt wat te zeggen voor- en nadelen.

Een half jaar geleden zat ik met Erwin aan tafel met behoorlijk wat dierenartsen. Vraagt één van de dierenartsen aan ons: He jullie doen toch aan titeren hoe gaat dat in zijn werking.
Erwin legt uit met de voors en na's en direct reageerde een aantal dierenarts Ja maar dat heb je ook met vaccineren. Toen volgde er heen en weer uitleg op dierenartsniveau wat voor mijn niet meer helemaal te volgen was en erg snel ging  8)

Afijn: 4 praktijken reageerde daarna met dat gaan we ook invoeren. Ze waren sceptisch omdat ze het niet konden en geen ervaring ermee hadden maar met goede en eerlijke uitleg dus om.

ps we hebben geen aandelen  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2736591
Fido schreef: Vaccineren titeren vaccineren titeren ????
Voor beide valt wat te zeggen voor- en nadelen.

Een half jaar geleden zat ik met Erwin aan tafel met behoorlijk wat dierenartsen. Vraagt één van de dierenartsen aan ons: He jullie doen toch aan titeren hoe gaat dat in zijn werking.
Erwin legt uit met de voors en na's en direct reageerde een aantal dierenarts Ja maar dat heb je ook met vaccineren. Toen volgde er heen en weer uitleg op dierenartsniveau wat voor mijn niet meer helemaal te volgen was en erg snel ging  8)

Afijn: 4 praktijken reageerde daarna met dat gaan we ook invoeren. Ze waren sceptisch omdat ze het niet konden en geen ervaring ermee hadden maar met goede en eerlijke uitleg dus om.

ps we hebben geen aandelen  :biggrin2:
Heb even op jullie site gekeken. Nog een link die ik kan mailen.
Door Martine-Tom
#2736594
MargaS schreef: Heb even op jullie site gekeken. Nog een link die ik kan mailen.
Ik denk dat het nobel is maar dat het niks uit gaat halen. Ze zijn om 1 of andere reden overtuigd en dat zullen ze echt niet veranderen omdat 1 klant ze wat linkjes mailt  ;)
Ik zou het gewoon lekker laten voor wat het is en een kliniek zoeken waar ze wel hetzelfde denken als jij  :)
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2736596
Martine-Tom schreef: Ik denk dat het nobel is maar dat het niks uit gaat halen. Ze zijn om 1 of andere reden overtuigd en dat zullen ze echt niet veranderen omdat 1 klant ze wat linkjes mailt  ;)
Ik zou het gewoon lekker laten voor wat het is en een kliniek zoeken waar ze wel hetzelfde denken als jij  :)
Nou Martine, dat ligt in dit geval iets anders. Het zijn oud-collega's. Alleen deze dame is na mijn tijd gekomen. En een praktijk die hetzelfde denkt is niet te vinden hier in de omgeving.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door