Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door kira
#2735507
Tante pollewop eet voorlopig even darf. Ze krijgt voorlopig de natuur en de eend. Maar hoeveel geef je van KVV aan een opgroeiende hond? Ze zal nu bijna veertien weken oud rond de 23 kilo wegen en ze groeit twee kilo per week. Op barf at ze tussen de een en twee kilo per dag.
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2735602
mijn ervaring met de uitgevlogen pups is dat de kvv-ers qua hoeveelheid minder kregen/nodig hadden om niet te dik te worden als de barfers.  :) Ik zou zelf niet de ruim 8% aanhouden die tante pollewop nu krijgt maar ietsje minder. Ging het niet goed op barf dat ze nu kvv krijgt?  :(
Laatst gewijzigd door berenboot op vr 09 aug 2013, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kira
#2735661
Ik doe dan eerst vijf procent en dan voelen en kijken wat er gebeurd nienke. Barf en tante pollewop is voor nu geen goede combi, wellicht later weer wellicht ga ik haar brokken geven.
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2735669
succes  :-*, hopelijk gaat het goed met Darf . "mijn" puppiebaasjes waren er lovend over, woefs zien er ook top uit dus hopelijk bevalt het jullie ook zo goed.  :thumbup:
Door eelke
#2735778
[quote="kira"]
Eelke hoe oud was Gijs toen en wat woog Gijs met 13en een halve week?
[/quote]

Poeh...ik ben een slechte puppenmama want dat nergens opgeschreven... Hij was met bijna 8 weken 11,5 kilo en groeide in het begin 2 kg per week dus hij woog ongeveer een kilo of 24-25? Kan dat? Ik weet het echt niet meer...

Zowel Joep al Gijs hadden we in hoeveelheid steeds wat meer gegeven zodra ze te schraal werden, en hebben we dat ook niet echt meer terug hoeven schroeven (ja, nu bij Joep sinds zijn allergie plekken over zijn krijgt hij 100 gram minder)

Hmm....ik zit me suf te piekeren nu wat we rond die leeftijd voerden...

:doh: je op nog eens doorgelezen en het groeischema klopt inderdaad wel :P
Ik zou starten met 1500 gram (per hoeveel gram zit darf verpakt?) en dan kijken hoe ze het doet. Wordt ze dun dan meer, wordt ze dik dan wat minder. Hoewel de pups hier steeds ook schommelden in gewicht, als ik dan de hoeveelheid opschroefde hadden ze wel eens een weekje dat ze mollig werden, maar dat was dan na 2 weken weer weg omdat ze dan groeiden...
Gijs eet nog steeds de hoeveelheid die hij als pup kreeg. Het aantal % gaat dan dus automatisch naar beneden omdat hij zelf groter werd.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2735780
Ik heb aan mijn grote jongens als pup ook regelmatig KVV gevoerd o.a Darf.

Ik hield ong. 50 gram per kilo aan,soms meer ,soms minder.

Darf vond ik nogal vet ,dus kregen ze minder
Ook lette ik op dat ze max. 1,5 kilo per week aankwamen ,soms 2 kilo ,maar nooit meer.

Ik hield ze liever schraal dan te dik.Die groei gaat  de 1e 6 maanden ook zo waaanzinnig hard
en ik heb nooit groeiproblemen gehad,behalve met Winston ( Mastiff)
Hij  had startproblemen  in het nestje( heel weinig moedermelk en bijvoeding)

Voor je pollewopje zou je 23 kilo x 0,50 gram =1150 gram per dag kunnen aanhouden
en na elke week ophogen met 100 gram.
Ik heb ook een pup gehad die 60 tot 80 gram per kilo at ,
maar ja van KVV lijken ze toch hongeriger dan van Barf.

Als ze te schraal is ,gewoon extra geven .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door