Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2735545
Afbeelding

Lamsribben kan ik doorknippen met de snoeischaar
En een paar nekken

Afbeelding

Hertenrib kan ik ook doorknippen

Afbeelding

Enorme hertenrib, krijg ik met de snoeischaar niet door.

Dit alles voor een mooie prijs van 0,50 cent de kilo
Laatst gewijzigd door nicolioo op vr 09 aug 2013, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
#2735555
Ik bedoel dan vooral de nekken en de grote ribben van het hert die ik niet door kan knippen!  Op zich eet mijn grootste hond alles en is een ervaren barfer maar ben na een stop van een jaar weer langzaam aan het beginnen.  Ben nu zelf adresjes aan het verzamelen na de verhuizing en ben gewoon een beetje onzeker over wat wel en wato niet kan.
#2735573
nicolioo schreef: Ik bedoel dan vooral de nekken en de grote ribben van het hert die ik niet door kan knippen! 
Tja, ik zou het wel aandurven.
Die nekken zeker. Wat voor nek is het, lamsnek? En dan het bovenste gedeelte?

Die rib zou ik overlangs doorzagen, aanbieden maar er wel bijblijven.
Ik vraag me alleen wel af, als je net weer begonnen bent, waarom je zoiets hards als hertenrib hebt genomen?
Door Lil
#2735613
Wat op de foto staat zou ik geven.

Hertenrib is knetterhard. Dat zou ik hier niet durven geven. Hoe hard zijn die nekken? Vaak zijn ze niet hard, maar is de snoeischaar niet groot genoeg om ze door te knippen omdat ze te dik zijn. Zijn ze te hard voor de snoeischaar dan zou ik ze hier ook niet geven.
#2735656
Om heel eerlijk te zijn zou ik dit niet aan mijn honden geven. De ribben vind ik erg kaal tenzij aan de andere kant nog een flinke flap met vlees hangt. De nekken zou je als recreatiebot kunnen geven. Mijn honden kunnen de nekken helaas niet hebben omdat xij ze proberen op te eten.
#2735674
MarijeEnBoomer schreef: Als ze met de snoeischaar door gaan zou ik ze gewoon geven met lekker wat spiervlees erbij!
Degene die je niet doorkrijgt gingen bij mij de kliko in!
Hier idem.
Die nekken zou ik denk ik ook wel durven geven, met flink wat spiervlees of pens. Meestal bevat dat van dat brosse bot, zonder splinters. Maar goed, helemaal kan ik het vanaf hier niet bepalen natuurlijk.
#2735690
nicolioo schreef: Aan de andere kant zit best nog redelijk wat vlees en de kleine ribben zijn zacht, makkelijk door te knippen. Zolang je er genoeg spiervlees bij geeft is het toch geen probleem?
In dat geval zou ik ze ook durven voeren. Wat betreft de nekken. Ik dacht dat het een hertennek was.  Lamsnekken krijgen ze hier ook mits ze door de snoeischaartest komen.
Laatst gewijzigd door El budha op vr 09 aug 2013, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#2735715
Zie ik nu big boss Ben??  :D
Lizzy schreef: Hier idem.
Die nekken zou ik denk ik ook wel durven geven, met flink wat spiervlees of pens. Meestal bevat dat van dat brosse bot, zonder splinters. Maar goed, helemaal kan ik het vanaf hier niet bepalen natuurlijk.
Zo vanaf de foto.....zou het gewoon geven. Is het te hard, dan haal je het weg....met voldoende  spiervlees of pens...
#2736225
Leuk om te zien dat je weer gaat Barfen  ;) wij hebben overigens ook wat barfartikelen in de winkel, maar niet voor die prijsjes, maar als je eens om het hand zit ;)
Momenteel heb ik wat fazantnekken waar ik vanaf wil, dat eten ze hier niet, 2 kilo'tjes, dus mocht je interesse hebben ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door