Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#271373
Mijn jongste teefje heeft zich vanmorgen behoorlijk verstapt en waarschijnlijk heeft ze haar ene voorpoot verzwikt of een spiertje verrekt ofzo. Ik heb geen traumavetsem meer in huis, maar wel arnica tabletjes van vsm. Mag ik die ook geven? Bij de dierenwinkel hebben ze geen traumavetsem en als ik het bestel duurt het een paar dagen voordat ik het in huis heb. :( En moet ik dan de kinderdosering aanhouden of mag ze ook meer? Het is een volwassen duitse herderteef van ca 28 kilo.
#271435
Mooi, dan geef ik ze gewoon arnica (heb die traumavetsem wel besteld hoor, altijd handig om in huis te hebben). Haar poot is niet dik of warm, maar om de zoveel stappen piept ze, gaat ze manken en laat ze duidelijk merken dat het zeer doet. En dat is toch niks voor haar, want het is helemaal geen kleinzerige hond. Ik ga ook een paar dagen rustig aan met haar doen: buiten alleen aan de lijn mee en in huis zoveel mogelijk in de bench. Als het met een dag of 3 nog niet minder is, gaan we alsnog langs de DA om uit te sluiten dat er niet meer aan de hand is.
#273630
Het is al een heel stuk beter. Ze verstapt zich bijna niet meer en loopt ook niet meer bij elke stap die ze doet te gillen.
Alleen nu met die sneeuw is ze buiten net een dolle stier, ook al gaat ze alleen maar aangelijnd mee en doordat ze zo wild doet begint ze toch weer een beetje te manken.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door