Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mowgli
#2735074
Ojé... Mowgli is al de hele middag en avond al stilletjes en ik vind er niets aan  >:( Hij lag de hele tijd op de bank en nu ligt hij zelfs in de badkamer achter de wc pot, zijn plekje waar hij zich normaal gesproken verstopt als hij bang is bij onweer, harde storm of vuurwerk. Geen van dit alles op dit moment.
Eten doet hij ook niet, een beetje van mijn hand en meer niet. Een gedroogd lekkertje, hij komt er niet voor aangerend zoals normaal. Maar hij eet het wel als ik het hem geef :(
Ik heb nu een bordje graanvrije stinkbl*k in de keuke gezet om te zien of hij dat wel wil eten  :-\

Overgeven heeft hij (nog) niet gedaan, kattenbak ligt ook geen diarree.

Edit: Ik krijg al bijna een flashback, zo begon ook de loodvergiftiging  :-X
Laatst gewijzigd door Mowgli op do 08 aug 2013, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2735103
Hmmm, dan voelt hij zich duidelijk toch niet helemaal lekker.
Maar zolang hij nog eet, zou ik me niet al te veel zorgen maken. 
Ik zou hem wel zijn lievelings- licht verteerbaar- eten aanbieden.  Dus niets te vet. 
En desnoods wat overhalen om te eten.
Verder zoveel mogelijk rust geven.  Ik zou om de zoveel tijd wel eens gaan kijken en hem een aai geven, maar verder zoveel mogelijk gerust laten als hij wegkruipt.  Als hij zich beter voelt, komt hij vanzelf wel naar je toe.
Als hij echt stopt met eten, zou ik wel eens langs de DA gaan, zeker als je geen idee hebt wat het kan zijn. 

Hopelijk is het van korte duur en voelt hij zich snel beter.
Door Mowgli
#2735143
Ja, ik heb hem ook de hele middag en avond met rust gelaten, gewoon af en toe geknuffeld. Hij lag de hele tijd op de bank. Na het eten ben ik naast hem gaan liggen en heb geknuffeld en 2 uur naast hem geslapen. Helaas hebben we er niet op gelet vanaf wanneer hij zo stil is geworden, omdat we allebei veel hadden te doen voor ons werk (we werken beide thuis).

Vanmorgen heeft hij een paar happen zelfgedraaide kvv gegeten, maar deze versie smaakt hem eigenlijk niet zo denderend. Ik heb ook vastgesteld dat hij in de loop van de dag 1 van de 2 stukken kalkoenmaag heeft gegeten. Ik schat een gram of 30. Ik heb hem zojuist wat yoghurt aangeboden, dat heeft hij afgelikt. Hij ligt nu op het balkon.

Drinken doet hij normaal gesproken nauwelijks. Ik probeer hem nu af en toe mijn natte vingers af te laten likken.

Het is wel erg stil zo, anders maakt hij altijd geluidjes, babbelt ons vol en scheldt ons uit.
Door hannabelgje
#2735159
Klinkt als die aapjes van mij een paar weken geleden. Jip had toen wel koorts en heeft ab kuurtje gehad.  Wasabi was vanzelf opgeknapt.  Heeft hij geen koorts ofzo?
Door Mowgli
#2735184
Ik heb nog niet gekeken of hij koorts heeft. Omdat hij zo wegkruipt, wil ik hem zo veel mogelijk met rust laten. Ik kijk even hoe het morgen gaat.
Door Annemarie Rijnveld
#2735195
Mowgli, is bij jou nog steeds zo heet?
Zou het met de hitte te maken kunnen hebben? Probeer een bouillonnetje te maken, vet afhalen en dat te drinken geven. Dan krijgt hij toch voeding binnen èn vocht!!

Niet gelijk aan nare dingen denken. Hier zijn op het moment erg veel honden en katten ziek, veel buikpijn en diarrea....iedereen denkt dat het met het veel te warme weer te maken heeft.

Sterkte meissie....komt echt weer goed!!!

(Heb je de waterleidingen weleens laten nakijken? Zijn de buizen van lood? Oude huizen?)
Door Mowgli
#2735216
[quote="Annemarie Rijnveld"]
Mowgli, is bij jou nog steeds zo heet?
[/quote]Nee, het is bij ons niet meer zo heet, het is heerlijk koel nu.
[quote="Annemarie Rijnveld"]
(Heb je de waterleidingen weleens laten nakijken? Zijn de buizen van lood? Oude huizen?)
[/quote]Nee, heb ik niet. De loodvergiftiging kwam destijds door een loodsplinter van ca. 2 mm. die in zijn darm zat.
Door BAC
#2735244
Katten die wegkruipen en dat anders nooit doen voelen zich idd niet lekker of dr is iets gebeurd. Laatste keer was hier bij een pers van mij die altijd in de tuin zat, soms een tuintje verder meer behoefte had ze niet.

Tot ik dr een keer kwijt was, zat ze een paar huizen verderop bij een vijver waar ze nooit kwam, ze keek of ze een spook had gezien.
De dagen ervoor wilde ze ook al niet meer op mijn bed slapen maar zat in de douche weggedoken heel akelig.

Ben toen haar gaan onderzoeken en ontdekte een joekel van een tumor in dr bekkie. Als ik jou was zou ik je katje gewoon eens onderzoeken. En anders laten doen. althans als dit gedrag zo blijft.
Door Mowgli
#2735260
Mowgli is ondertussen weer wat actiever.
Hij kwam ineens vanaf het balkon via de bank op ons buro gelopen, liet zich aanhalen en sprong toen weer op de grond.
Hij had interesse voor ons spel met de ikea muis aan een lang touw em speelde een minuut of 5 met ons. Ook maakte.hij weer zijn speel geluidjes. Toen hoorde hij buiten rare geluiden en rende hij op het balkon om vervolgens te gaan zitten om de straat in de gaten te houden, wat hij altijd graag doet.  Hij at ook weer wat uit mijn hand.

Ik ben benieuwd hoe het morgen met hem gaat...
Door Mowgli
#2735391
[quote="hannabelgje"]
Mooi zo! Hij had gewoon een off day.
[/quote]Ik denk het...
Vanmorgen wakker geworden met Mowgli op het dekbed slapend tussen mijn benen  :smitten:
We zijn samen opgestaan met ons normale ochtendritueel. Eten heeft hij ook weer wat gedaan en praatjes maken kan hij ook al weer tijdens het spelen  :)
Door Annemarie Rijnveld
#2735401
[quote="Mowgli"]
Ik denk het...
Vanmorgen wakker geworden met Mowgli op het dekbed slapend tussen mijn benen  :smitten:
We zijn samen opgestaan met ons normale ochtendritueel. Eten heeft hij ook weer wat gedaan en praatjes maken kan hij ook al weer tijdens het spelen  :)
[/quote]
Heerlijk hoor; tja gebeurt ons toch ook wel? Dat je je een dag gewoon niet helemaal ècht lekker voelt?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door