Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2731420
Week of wat geleden is dr een fles zoete rode wijn gaan lekker in mijn koelkast, dit is tussen de rubbers gekropen. Nu plakken ze elke keer als ik vriezer of koelkast opentrek, echt waardeloos.

Gewoon schoonmaakmiddel helpt niet. Iemand dé tip? :)
#2731542
Rob (smaakpolitie) zegt net op TV dat je de rubbers nooit met warm water mag schoonmaken.
De overgang van de kou naar het warme water (of sopje) is te groot waardoor je rubbers gaan scheuren.

edit:

Ohw, Deesje zei dat al zie ik nu :-[

Bij deze dan bevestigd door Rob  :)
Laatst gewijzigd door test op zo 04 aug 2013, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
#2731554
Ja Decibels, talkpoeder idd.
Die tip heb ik ook ooit gekregen toen ik een oud vriezertje had dat niet meer goed sloot en dus veel ijsvorming had. Moest érg vaak ontdooien.
Iemand zei toen: doe maar eens wat talkpoeder op de rubbers, dat helpt. Ik dacht van baat het niet schaad het niet en geprobeerd. Idd hielp het, ik hoefde niet meer wekelijks te ontdooien maar zo eens in de 3 a 4 weken.

Wellicht helpt talkpoeder ook om het geplak van de rode wijn tegen te gaan als je het niet op een andere manier weg krijgt.  ::)
#2734924
Problem solved....Er zat een rubberen strip op de plek waar het rubber sloot, die zat nog vol met rode wijn.
Die schoongemaakt door met een scherp mesje en doekje dr onderdoor te gaan, en nu plakt hij niet meer!
Bedankt voor het meedenken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door