Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2734682
Heel graag hulp gevraagd voor iemand met mamma hond en 6 pups van 40 dagen oud.
De moeder is op Barf, maar de eigenaar wil graag de pups afspenen op brok  :P.
Lizzy, ik heb de eigenaar al jouw info doorgegeven hoe pups af te spenen, en dan zo tussen week 7-8 langzaam aan op brok over te gaan.

Probleem waar de eigenaar nu mee zit is dat mams haar eigen eten (ook brok) overgeeft, en het aan de puppies geeft...pups krijgen dus ook brok op die manier naar binnen.
Bovendien zijn de vleesbotten niet verteerd, maar nog heel, en er zit als vleesbot ook kalkoennek bij.
Eigenaar is bang dat dat gevaar zou kunnen opleveren voor de pups (40 dagen oud).
Moeders brengt ook haar eigen kippenvleugels naar de puppies, die zijn dus nog niet door haar opgegeten en opgegeven.

Wat te doen? Moeders haar gang laten gaan? Pups kunnen rustig haar opgegeven en slecht verteerde vleesbotten eten?
Is het beter de vleesbotten in menu van moeders aan te passen, dus alleen maar zachte botjes geven?
Mogen de puppies al de hele kippenvleugeltjes beknabbelen?

Alle tips en info als altijd heel erg welkom!
#2734694
De moeder is dus niet op barf, maar op brok met wat barfhappen erbij. Ik zou in deze zeker de harde botten schrappen.

Dat de moeder half verteerde zooi voor de pups opgeeft is natuurlijk een heel gewoon verschijnsel. Dat daar dan ook brok bij zit....tja, wat je erin stopt, komt er ook weer uit. Pups van tegen de 6 weken zouden al kleine botjes kunnen knabbelen, maar daar horen stukken kalkoennek niet bij natuurlijk.

Dat teruggeven ga je niet tegenhouden, dus ik zou moeders datgene geven wat je wilt dat de pups eten.
#2734704
Tegen de tijd, dat de teef haar voer aan de puppen gaat geven, krijgt ze alleen gemalen vlees en botten.
ik heb kleine pupjes, die altijd wel honger hebben en alles zo naar binnen slurpen.
Het is wel zo aangenaam, als de pupjes niet stikken, dus hier wordt gemalen.
Mijn ervaring is, dat de teven hun voer vrijwel onverteerd over geven, zelfs na uren komt het er nog frisjes en bijna in tact uit.
Als de puppen de tijd nemen om te kauwen, dan zou het best wel kunnen.
Je hebt van die zoete kauwers, die niets in grote stukken doorslikken. Dan zou het bot wel kauwbaar voor hun tanden moeten zijn.
Wij doen het niet, vreetgrage puppen, die we toch wel graag in leven houden.

Hanny
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door