Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2733130
Voor Tay wil ik een groentemix gaan maken, met noten en zaden er in. Alleen waar haal je deze? Na het lezen weet ik dat ze ongezouten en rauw moeten zijn, maar ik kan alleen maar gebrande noten vinden? Tenminste, ik ga ervan uit dat ze gebrand zijn voor mensen? Hoeveel doen jullie door een mix heen?

En kan ik de groente/notenmix 4 weken invriezen zonder te veel verlies van de voedingsstoffen?
#2733150
Je kan bij de notenkraam op bv de markt ongebrande noten halen.
Let op, geef geen pinda;s of macadamia's.
Maar de AH heeft bv. ook ongezouten walnoten, hazelnoten en pecannoten, die worden zowieso nooit gebrand.
Maar zelf doe ik alleen pompoen en zonnebloempitten door de groentemix.
Ik vries het altijd in in porties voor 5 dagen en ik maak in één keer voor 6 weken, dan heb je geen/nauwelijks achteruitgang in voedingsstoffen, dat gebeurt pas als je langer dan 6 weken invriest.
#2734282
Ik maal noten en  doe  die in een  leeg yoghurt emmertje.
Ik haal  er dagelijks  wat uit  en strooi dat over de maaltijd.
Dan gaat mn emmertje weer terug in de vriezer.
De gemalen notenmix  vriest niet  aan elkaar  :D
#2734289
Dus als ik van alles (hazelnoten , walnoten , amandel, pinda , paranoten en een beetje cashew) 100 gram ongebrand haal,en dit fijn maal in een emmertje in de vriezer zet en er om de dag een handje van over het eten doe dan zit ik goed?
Wat voor toegevoegde waarde heeft een Notenmix eigenlijk voor de hond?
Ergens anders op het forum hier lees ik dat Pinda s met macademia noten niet goed zijn,wat is nu waarheid?..
Laatst gewijzigd door JoepenLola op wo 07 aug 2013, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door