Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door El_Kato
#2734083
Vanmiddag hebben wij Mexi opgehaald en als het goed tussen alle honden dan mag ze hier blijven wonen  :)

Mexi heeft een hele droge, ruwe neus. Hoe komt dat en wat kunnen wij hieraan doen?

Afbeelding
Door fransbulletje
#2734104
Pierre heeft ook zo'n droge neus, smeer er kokosolie op en dat helpt wel mits meneer zijn neus niet gelijk overal aan af gaat vegen  ::)
Door Santa
#2734232
Mijn moeder kreeg van hun Duitse dierenerts de tip dagelijks een paar druppels distelolie op het voer te doen.
Zij koopt dat daar gewoon bij de supermarkt.
Het neusje werd steeds mooier en bleef dicht.
Door Lizzy
#2734279
Ik zou even niks doen, behalve haar op rauwe/verse voeding zetten met wat extra omega 3 vetzuren in de vorm van visolie van een goed merk. Ik zou er zelf geen minerale olie/vet op smeren, eerlijk gezegd. Dan nog liever wat (als je persee iets uitwendigs wilt doen) tarwekiemolie of kokosolie (wat ze er toch meestal direct af willen likken).
Door smulpaap
#2734339
Hoe zijn haar voetzolen ? Ook ruw of valt dat mee ?

Ik zou haar inwendig ondersteunen met een goede visolie , ik vind Doils - Joint een hele goede
Mogelijk kan deze dame t.av haar gewrichten ook wel wat Doils gebruiken gezien haar verleden ?
Verder doet Doils natuurlijk ook iets voor het zenuwstelsel , ook wel fijn voor haar denk ik

Aannemelijk is dat ze niet de beste voeding heeft gehad ? Ik zou zeggen , leef je uit  :biggrin2:
De meeste Bullen zijn niet echt kieskeurig . Als ze van wild houd is dat ook mooi meegenomen
En als je aan mooi lamsvlees kan komen , dat zou ook niet verkeert zijn .

Je gaat vanzelf wel zien of er verbetering optreed , zoniet dan zou ik er even naar laten kijken . Meen dat je ook bij Erwin komt ? Die zal er z.n  ook  vast iets mee kunnen .

Noa van mij zag er ook niet uit na herplaatsing .... 6,5 jaar brokkenmeuk Lidl etc
Maar het dametje ging opknappen heen op vers , al heeft dat natuurlijk ook tijd gekost
Door El_Kato
#2734415
Heb er net kokosolie op gesmeerd, of van dat witte waar je ook mee bakt in zo'n bruine pot maar die bedoelen jullie volgens mij, maar da likte ze er idd gelijk weer af.

We hebben geen brokken meegekregen en die gaat ze hier ook niet krijgen. We gaan het even aan kijken Doils heb ik in huis die dat gaan we toevoegen. Eerste paar dagen kvv en bij de volgende bestelling, denk ik met een week of 3, over op barf. Wanneer er geen verbetering in komt gaan we idd even bij Erwin langs. Ze heeft een hele dikke vettige vacht dus morgen ga ik haar ook rustig borstelen en kijken of ik haar een beetje poetsen kan. Ze had ontstoken oren maar daar is ze voor gezalfd die zijn nog wel vettig maar hoefden we niets meer mee te doen maar houden we wel in de gaten. Voetzolen zal ik morgen naar kijken of die ook zo ruw zijn.

Ze stinkt behoorlijk uit haar bekkie maar zodra ze bot gaat eten zal het gebit schoner worden en wanneer ze blijft stinken gaan we ook daarmee even langs Erwin.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2734423
De Franse Bull van mijn broer had eerst ook zo'n neus en dat ging helemaal over toen hij hem kvv ging geven ipv brokken. Hij had indertijd advies gevraagd aan de fokker en die zeiden dat amandelolie goed helpt.
Door El_Kato
#2734597
Ben benieuwd, mijn oude truttelte (am. bull) had het denk ik de laatste 2 jaar maar dan alleen aan de rand van de bovenkant van haar neus daar waar de vacht weer begint. Wij dachten toen dat dat kwam omdat ze veel met haar neus in het zand met een balletje speelde, weg duwen begraven etc. Ze kreeg toen wel barf maar met een minder goed overdacht menu als wat ze nu krijgen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door