Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Datze
#2733819
Beste barfers!

Al langere tijd lees ik met heel veel plezier mee op deze spr forum. Het meelezen en daardoor opgedaane kennis heeft mij ontzetten geholpen om van onze "brokken - lab" een (bijna) barf hond te maken. En nu vind ik dat de tijd is aangebroken om van een "gast" lid te worden.

Mijn naam is Datze. Ben 39 en woon in Almelo samen met mijn man, onze twee pubbers en onze "jongste" choco - lab dametje Tessa die bijna 6 is. Ik ben altijd gek op honden geweest, maar dat je ZOOOO van een beest kon houden was voor mij en van ons allemaal helemaal nieuw. Van hondenvoeding hadden wij toen we Tessa kregen niet bijzonders veel verstand van. DA zei - kijk maar waar ze goed op doet- en DSZ kwam met het "advies" om Fokker te voeren...:(  Ja - slecht deed ze daar niet op, maar ik wou het beste voor mij hond en niet iets "waar ze goed op doet". Enige tijd later is het RC geworden en ton begonnen mijn twijfels steeds meer opspelen - Tessa kwam aan van 10 brokjes per dag, elke ochtend gal spugen, doffe vacht....Om lang verhaal kort te maken sinds 2 jaar krijgt ze KVK en sinds ruim een jaar voel ik het aan met barf. Ik denk dat ik het niet eens zo slecht doe, en mochten jullie opmerkingen/ adviesen hebben, dan lees ik het graag. Ze krijgt 4 dagen in de week barf - dingetjes zoals konijnekopen, kippepoten, eendenekken, af en toe kipfiletje of iets drgljks wat in de aanbieding is bij sprmarkt. Op de dagen dat ze KVK krijgt wissel ik Tinlo af met natuurendier- in totaal denk ik 6 diersoorten, 1 keer in de week met vis - Tinlo makreel  of NED zalm. ("Echte " vis lust ons dametje niet). Ik denk dat ze via KVK genoeg orgaan binnen krijgt, daarom krijgt ze op barf- dagen geen orgaan. Als extras krijgt Tessa om de dag 1 rauw eitje, af en toe wat Biogarde, groente- restjes (de ene week meer, de andere minder), af en toe pensstaafje, bullepees of konijneoor. Trouwens en dat alles maar 250 g per dag (1%). Want ongeacht dat ze elke dag meer dan genoeg beweging krijgt (3 uur wandelen/ fietsen) als ik meer ga voeren komt ze meteen aan. (is gesteriliserd). I hoop op deze forum veel bliven leren/ ontdekken. Er zit nameljik een klein stemmetje in mijn hoofd die zegt dat tijd word om helemaal op barf overtegaan.
Ik ga een poging wagen om een foto erbij te doen , hoop dat het lukt...

  Afbeelding
Door deja
#2734069
Welkom op barfplaats, we zijn natuurlijk allemaal zo begonnen lezen lezen en nog eens lezen. Ik heb ook jaren gebarft, maar heb nu een pup die staat op KVV en wil volgende week beginnen met 1 barfdag daarna mss 2 x maar voorlopig houd ik het daarbij. Ben gauw onzeker en wil dat ze alles krijgt. Succes er zullen zeker meer reacties komen.
Door Datze
#2734291
Foto is helaas niet gelukt, ik moet nog veel leren. Ik hoop dat dit filmpje wel te bekijken is. Vraagje - ben best onzeker - vinden jullie haar te dik?
Door Sammiej1989
#2734343
Welkom op het forum! Naar mijn mening is ze niet te dik, maar ik heb dan ook geen honden dus ik ben bang dat ik je op dat gebied niet kan helpen! (ben zelf ook nog nieuw met alles ;) )
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door