Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#2733960
Ik heb een sapcentrifuge van Philips dat is best een goede maar andijvie lof spruitjes enz. daar maakt hij echt geen moes van dus had ik altijd dubbel werk want alles ging bij mij daarna de blender nog in.
Mijn blender heeft het begeven lekt vreselijk en nu moet ik wat nieuws kopen voor Fajah. Zo'n hele dure zit er niet in die van Lizzy bv. maar wat raden jullie aan, en waar kan ik alles in keer tot moes mee malen.
Ik ben gauw jarig en heb geld gevraagd voor een machine die dat kan, hebben jullie suggesties.
Door deja
#2734004
Maar met welk hulpstuk doen jullie het dan je hebt raspen nou die malen het zeker niet tot moes dan heb je er een blender op en iets van garders en een deeghaak, ik heb zoiets een aantal jaren geleden weggegeven.
Door deja
#2734182
Dankjewel voor je antwoord, ik heb gezocht maar kan de designer serie niet meer vinden, ik denk dat hij dan al wat ouder ishttp://www.bcc.nl/philips-hr2096-00.html?chann ... 3godUwcAsg Ik denk dat dit ook wel een schikte is hij is 800 watt en er zitten speciale messen in. Denk dat die het maar moet worden. In ieder geval bedankt, fijn te horen dat alles tot moes gemalen wordt.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2734198
Hier wordt de groentenprut mix ook gemaakt in de blender. Maakt niet zoveel uit hoe duur die is maar de ervaring leert dat de goedkope blenders stuk draaien op een te dikke mix. Denk dat het ook best kan in de keukenmachine met haken onderin. Die heb ik wel, maar om de een of andere reden doe ik dat nooit.  :-\
Succes met je keuze.  :)
Door deja
#2734290
-Annemarie- schreef: Hier wordt de groentenprut mix ook gemaakt in de blender. Maakt niet zoveel uit hoe duur die is maar de ervaring leert dat de goedkope blenders stuk draaien op een te dikke mix. Denk dat het ook best kan in de keukenmachine met haken onderin. Die heb ik wel, maar om de een of andere reden doe ik dat nooit.  :-\
Succes met je keuze.  :)
Ik heb al 2 x een breston gehad toch wel 600 watt de eerste verbrandde, zat nog in de garantie heb toen een nieuwe gehad en deze lekt als een zeef ik ben klaar met goedkope blenders, mss zit ik er helemaal naast maar het is altijd zeuren geweest met deze, dus wil gewoon geen risico meer lopen ik had ook vaak de indruk van hij trekt het niet.
#2734358
De blender van foto in bericht nr ?, nah ja, paar berichtjes terug, vind ik zelf een wanhoop.....bij mij willen de messen niet draaien, tenzij ik er heeeeeeel veel vocht bij doe. En ik vind het veel te veel tijd vreten.

Ik ben heel happy met mijn Braun staafmixer, 2 snelheden, ik mik in een grote bak allerlei groenten, en malen maar...eventueel een klein beetje vocht erbij, maar meestal is het vocht dat uit de gemalen groenten zelf komt, voldoende om ook de hardere groenten aan te kunnen.

Kortom: weinig afwas, (alleen onderstuk staafmixer, en de grote bak) en minder tijdrovend.
Door deja
#2734375
Ik heb pas een goede staafmixer gekocht maar heb de ervaring met een staafmixer dat je maar zo,n klein beetje kan maken doe je dan de andijvie en witlof bv gesneden in de bak en de wortels ook in plakjes en de komkommer enz. of gebruik je eerst zo,n soort hakmachientje het is nl. zo,n klein oppervlak wat een blenden beslaat krijg je dat wel allemaal fijn tot moes bedoel ik.
Door BAC
#2734402
deja schreef: Maar met welk hulpstuk doen jullie het dan je hebt raspen nou die malen het zeker niet tot moes dan heb je er een blender op en iets van garders en een deeghaak, ik heb zoiets een aantal jaren geleden weggegeven.
Met het hakmes.
Blender zou ik niet doen, ik heb dr al 2 opgeblazen of je moet een dure kopen.
#2734494
deja schreef: Ik heb pas een goede staafmixer gekocht maar heb de ervaring met een staafmixer dat je maar zo,n klein beetje kan maken doe je dan de andijvie en witlof bv gesneden in de bak en de wortels ook in plakjes en de komkommer enz. of gebruik je eerst zo,n soort hakmachientje het is nl. zo,n klein oppervlak wat een blenden beslaat krijg je dat wel allemaal fijn tot moes bedoel ik.
Ik gebruik zo'n heel grote tupperware-bak, ongeveer de grootte van een flinke afwasteil....
Hierin gaat bijvoorbeeld: een stronk broccoli, de stronk aan kleine stukjes, de bloemen daarentegen gewoon zo erbij, een artisjok aan stukken, 4 o 5 wortels, als ze zacht zijn laat ik ze heel, 1 halve komkommer aan grove stukken, 1 tomaat, 1 lofje aan stukken, wat bladgroenten waarvan ik de naam in Nederlands niet weet, venkel, cougettes, een rode biet, wat donkergroene sla, wat sperciebonen. Ik was de groenten, maar droog niet.
De bak is tot over de helft gevuld...ik pureer eerst de ''slappe, zachte'' groenten die veel vocht afgeven, waardoor de hardere groenten daarna makkelijker te pureren zijn.
De staaf zet je op de groenten, druk op de knop en druk op de groenten en bzzzzzzzzz, alles perfect superfijn gemalen in no time.
Ja, de Braun pureert een kleiner oppervlak, dat is waar...maar toch ben ik nu sneller klaar dan voorheen. En met minder troep in mijn keuken...

Ik heb van alles geprobeerd, een blender, twee soorten juicers, (zo'n soort champion ding  van Lizzy) maar ik vond het allemaal niets....had altijd een grote troep op het aanrecht, vreselijk veel af te wassen, dat semi-champion geval raakte altijd vol (de filter)  en moest ik iedere 2 minuten schoonmaken....

Met deze Braun staaf, 2 snelheden, 450 watt geloof ik, heb ik al deze problemen niet meer. Er zit ook een klein bakje bij met heel erg scherpe messen, hiermee kan je heel fijn kleine hoeveelheden groenten pureren. Bijvoorbeeld als je iedere dag verse groenten wil geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door