Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2732796
Hallo allemaal

ik ben nieuw op barfplaats en nieuw met kvv!
Dus erg veel vragen.
ik heb een jack russel van 1.5. Deze at eerst altijd alles goed kwa brokken. Nu in een keer niet meer. Ben begonnen met rodi wat hij dus heerlijk vindt! Graag zou ik willen weten wat is nou echt goed voor een merk? Heb nu rodi en duck gekocht. Maar weet echt niet wat goed is. Dus help!

^
Groetjes liset
Gebruikersavatar
Door Thea
#2732805
Welkom
Duck vind ik karton en lijkt totaal niet op vlees :-\.
Bekende merken Haaksbarf, darf, degomeat, lotgering ,tinlo, smuldier,en zo zijn er nog wel een aantal. ;)
Het beste is om van verschillende merken te voeren en dan het liefste minimaal 4 diersoorten +een vis.
Er zullen er zeker meer reageren die kvv voeren. :)
#2732819
Beste thea

bedankt voor je reactie.  Ik weet niet wat ze zoal bij ons in de dierenwinkel hebben. Zowiezo duck dan. En carnibest hebben ze ook. Is dat ook goed? Smuldier kun je toch in de supermarkt kopen is dat wel goed dan?
#2733001
het is al snel beter dan brok, ik ga met Lizzy mee en zou ook lekker gaan afwisselen. Smuldier, Rodi en Duck zijn makkelijk verkrijgbaar bij supermarkten, de andere kvv's kun je goed online bestellen bij bijvoorbeeld Lupa-diervoeding of caroba.nl
#2733277
Welkom :)

Ik ben erg tevreden over Tinlo, Alaska, Haaksbarf en All animal en wissel zoveel mogelijk af. Ook heb ik Lotgering maar die voer ik maar 1 x in de week. Ik hoor ook goeie dingen over Darf. Daarnaast krijgt hij 2 dagen in de week barfhapjes: Kippennekjes, konijnenoor, karkas en in die dagen ook een groentenmix.

Ik bestel bij naturalpaws.nl
Laatst gewijzigd door Joaquin op di 06 aug 2013, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#2733302
Ik voer Lotgering verschillende smaken meervoudig,Degomeat meerdere smaken enkelvoudig,af en toe een eigen samengestelde vette vis mix,eens in de tijd een lap vieze lamspens, en als ik misgrijp Smuldier vlees of compleet.
#2733338
Vers is in iedergeval beter dan brok!

Wij voeren degomeat enkelvoudig, lotgering, en darf. Een enkele keer smuldier compleet. Eén dag per week een (stuk) penslap en één dag konijnenkop- of karkas of eendennek, en s avonds groenteprut + haring.

Duck vind ik ook net karton  ;D en volgens mij zitten er nog granen hier en daar in, maar weet ik niet zeker. Ook zijn duck, smuldier compleet en rodi volgens mij alledrie compleet met een premix.

De meeste merken zijn complete voeding als je smaken (diersoorten) afwisselt, maar om op de meest complete toer met KVV te gaan zou ik naast smaken ook afwisselen met 2 of meer merken.
#2733911
Tja duck, rodi smuldier, niet mijn favoriete kvv's, maar inderdaad beter dan brok en ik ben ook met deze merken begonnen. Je hebt als beginneling gewoon geen flauwe notie van wat goed of minder goed is.

Wat ik belangrijk vind aan een kvv is dat het een natuurlijke calciumbron bevat (gemalen botten) en dat het compleet is door diersoorten af te wisselen. Rodi, Duck en Smuldier hebben dat niet (behalve smuldier kip dat zijn gemalen karkassen). Merken die dit wel hebben zijno.a.:

Tinlo barfmenu, haaksbarf, Alaska, All animal, carnivoer, Bandit, Darf, Tammenga, Tamro, Ropadog en Versvoer.

websites waar je een of meer van dit soort kvv's kunt bestellen:
www.caroba.nl
www.hondenvoer-natuurlijk.nl
www.naturalpaws.nl
www.lupa-diervoeding.nl
www.hondeneten.nl

Succes
#2734054
[quote="Lisette1605"]
Hallo allemaal

super bedankt voor alle reacties. Wil natuurlijk al t goede voor mn jackie.
bedankt iris voor de site naturalpaws. Heb door haar een menu samen laten stellen en dat wordt morgen bezorgd!
[/quote]

Super!! Nu kun je kijken wat ie lekker vindt en op welke merken/smaken hij het t beste doet!  :)
#2737493
[quote="Iris & Django"]
Welkom :)

Ook heb ik Lotgering maar die voer ik maar 1 x in de week.
[/quote]

Hallo Iris & Django

Ook ik ben nieuw met versvlees voeren. Ik heb nu BARFmenu Tinlo smaak natuurlijk gegeven en dat vinden ze lekker.
Nu zag ik dat jij ook Lotgering geeft en dat kan ik hier in de buurt ook krijgen. Waarom geef jij dat maar 1 X in de week?

Zijn er nog andere mensen die Lotgering hebben gegeven en mij hier iets over kunnen vertellen. Ik heb gezien, dat ze mengen met diersoorten en dat is juist minder goed aangezien je dan minder kan afwisselen. Maar hoe zit het met de malen? Is het erg grof gemalen of juist heel erg fijn?

Dank jullie wel alvast voor jullie reactie.

Groetjes Wanda
#2737623
@ Wandavb Welkom  :)

Ik heb in het begin heel veel gevraagd (zoals je ook in mijn topic kan lezen ;)) En na al deze adviezen heb ik ervoor gekozen om Lotgering nog maar 1 x in de week te voeren tot het op is. Moet ook zeggen dat de andere kvv's gewoon beter bevallen :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Joaquin op ma 12 aug 2013, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door