Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door rhavensproud
#2733832
Beste mensen,
ik zal me even voorstellen, ik ben Engelien, 50 jaar, woon in Almere en ben getrouwd. Samen hebben we 5 kinderen waar er inmiddels al 3 de deur uit zijn. Wij hebben 3 flatcoated retrievers waar we helemaal dol op zijn. Luna 4 jaar, Kaylee 3 jaar en Fenna 6 maanden. Ik heb altijd Eukanuba brok gevoerd met zo nu en dan vers vlees maar ik heb steeds meer het gevoel dat het anders moet. Doordat ik veel "honden" mensen ken, hoor je steeds vaker dat ze overgaan op KVV of BARF dus ben ik me er eens in gaan verdiepen. In mijn hoofd ben ik al overgestapt maar in de praktijk nog niet. Graag wil ik weten hoe jullie begonnen zijn. In één keer gelijk alles omgegooid of sommige dagen brok en andere dagen BARF? Alle tips zijn welkom en ik hoop nog een heleboel van jullie te mogen leren.
Groetjes Engelien
www.rhavensproud.nl
Door Lizzy
#2733840
Hoi Engelien, welkom op barfplaats!
Als je honden geen specifieke gezondheidsproblemen of problemen met de spijsvertering hebben, dan zou ik ze in 1 keer overschakelen. Maar ik zou wel beginnersvleesbotten nemen!
Groetjes, Lizzy
Door Nugget
#2733850
Hallo Engelien, welkom hier.
Allereerst, ga niet brok met kvv of brok met barf combineren, dat is vragen om problemen met de ontlasting.
Mijn vorige hond, heb ik in één keer omgezet van brok op barf, maar die had ik dan ook al 9 jaar.
Ik wist dus vrij goed waar ze wél of niet op reageerde, qua diaree of braken.
Mijn nieuwe hond, een asielhond heb ik langzamer overgezet, ook vanwege de stress die een nieuw thuis toch met zich meebrengt.
In het asiel kreeg hij overigens natuurlijk brok.
De eerste paar dagen kreeg hij een goede kvv.
Na een paar dagen kreeg hij 's ochtends  barf beginners vleesbot en 's avonds kvv.
Na een week ben ik volledig overgeschakeld op barf.
Lees anders mijn draadje "Een nieuwe hond, maar hoe ging barfen ook alweer?".
Door Mowgli
#2733854
Welkom op BP.

Ik kan je niet helpen met advies (ik heb alleen een kat), maar wilde je wel welkom heten. Enneh... Mooie honden heb je :)
Door rhavensproud
#2733882
dank jullie wel voor de reakties, en Mowgli dank je voor het compliment. Nugget kun je KVV niet aanvullen met BARF? Het komt toch een beetje op hetzelfde neer lijkt mij.
Door Nugget
#2733887
rhavensproud schreef: Nugget kun je KVV niet aanvullen met BARF? Het komt toch een beetje op hetzelfde neer lijkt mij.
Nou, alleen als je de juiste percentages aanhoudt.
Dus niet 's ochtends vleesbot en 's avonds kvv.
Dan zou je 's ochtends echt qua percentage een complete barfmaaltijd moeten geven, dus 45% vleesbot, 25% spiervlees,10% orgaan, 10% pens en 10% groente en dan 's avonds kvv.
Oh ja, er is volgens mij maar één merk kvv dat groente bevat (Alaska), dus dat zou je zowieso extra moeten gaan geven.
Maar je kan natuurlijk wel de ene dag barf geven en de andere dag kvv.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door