Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2733886
Vliezen, zijn dat de stukken met veel vet en ander taai spul?

Droogt opzich wel redelijk maar ivm het vet wordt het nooit helemaal droog. Ik vind het niet mooi spul. Ik snij het hier van de riblappen e.d. Af.. Mijn hond eet het niet eens omdat het taai is. Nu eet die sowieso niet zoveel, maar een gewoon stukje zonder vlies .e.d gaat er wel in.  ;D
#2733895
Vliezen van spiervlees bevatten voornamelijk collageen. Dat is weliswaar eiwit, maar ik vraag me af hoe hoog de voedingswaarde hiervan is. De ene proteïne is de andere niet.
Ik zou het in ieder geval niet voeren als spiervlees.
Eigenlijk zou ik het helemaal niet kopen.
#2733899
Nugget schreef: Vliezen van spiervlees bevatten voornamelijk collageen. Dat is weliswaar eiwit, maar ik vraag me af hoe hoog de voedingswaarde hiervan is. De ene proteïne is de andere niet.
Ik zou het in ieder geval niet voeren als spiervlees.
Eigenlijk zou ik het helemaal niet kopen.
Dat dus. Het klinkt mij in de oren als het meuk der meuk. Vulmateriaal en vet, meer zal het niet wezen.
#2733926
als het de vliezen zijn die van de vliesmachine afkomen is het wel goed spul  !! bijna altijd zijn het vliezen van achtervlees, de machine is meestal ruim afgesteld omdat het vlees dan in 1x goed gevliesd is.
ik kan het ook wel eens goedkoop kopen, wordt goedkoop aangeboden omdat de vliezen te lang zijn om door de gehaktmachine te kunnen, je moet het dus wel in kleinere stukken snijden.
#2734017
De plaatjes :

Afbeelding

Afbeelding

Ik rolde de vliezen op  op en maakte er staafjes van.

Eerlijk gezegd zie ik  weinig verschil tussen  voedingswaarde van deze vliezen, de  geliefde runderlippen van Nadia en/of pezen en geelhaar  van runderen

kan iemand mij hier antwoord op geven?
#2734028
Ik rolde ze idd  op en ik droogde ze in  de hier zo vaak genoemde  droogmachientje, ik heb een excalibur, velen  hebben een bohmann

Zeker voor kleinere honden,  waar een nekpees te groot voor is, is dit een heel geschikte snack
#2734029
de vleesdelen die over de vliesmachine gaan ,moeten eigenlijk al handmatig van wat ik hier op de fotos zie, verwijderd zijn.
de laatste restjes vlies en vet worden dan ruim verwijderd door de vliesmachine, zodat het vlees totaal vlies en vetvrij is.
wat ik op je fotos zie zou ik niet voeren, ik koop vliesvlees van een heel andere kwaliteit
is dit kalfsvlees?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door