Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#2732784
Mijn vizsla reu heeft snel last van geïrriteerde ogen, voornamelijk in de lente/zomer wanneer hij veel door het hoge gras rent maar ook na een wandeling op het strand(of ergens anders waar het erg zanderig is) en na zwemmen. Hij schijnt er zelf geen last van te hebben, hij zit er ook niet aan met zijn poten maar hij heeft wel veel last van siep ogen, soms beetje gelige siep. Na een tijdje wordt het wel wat minder, ik dep het vaak wat schoon, maar het blijft telkens weer terugkomen. Is er iets waarmee ik zijn ogen kan beschermen? Of heeft iemand andere tips?
Door Lizzy
#2732802
Kun je zijn ogen niet na de wandeling even druppelen met een homeopathisch druppeltje? De ogentroost van Weleda is heel fijn. Vroeger hadden ze Similasan oogdruppels die echt fantastisch waren, nee zeg, bestaat niet meer >:(. Als de Weleda niet helpt zijn de Oculoheel van -Heel ook heeeeel fijn maar die zet ik eerder in als er echt wat problemen zijn, ontstekingen.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2733182
Ik blijf bij de melk op kamertemperatuur bij vieze/geïrriteerde oogjes ... Doet het hier altijd erg goed, en werkt tevens erg verzachtend voor de ogen  :)
Door eelke
#2733275
Monique77 schreef: Ik blijf bij de melk op kamertemperatuur bij vieze/geïrriteerde oogjes ... Doet het hier altijd erg goed, en werkt tevens erg verzachtend voor de ogen :)
Zou je dan ook gewoon koffie melk kunnen gebruiken?
Door Tanna
#2735868
Monique77 schreef: Ik blijf bij de melk op kamertemperatuur bij vieze/geïrriteerde oogjes ... Doet het hier altijd erg goed, en werkt tevens erg verzachtend voor de ogen :)
Helemaal waar! Wel eerst even koken.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door