Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2733023
Nou, ik heb het gedaan, trots op mezelf!! Ik had al een tijdje pens in de vriezer liggen, maar ik vind de pakjes smuldier pens altijd zo stinken, dat ik er echt bang voor was.

Vandaag klein beetje laten ontdooien en daarna gelijk in plakjes gesneden. M'n handen ruiken een beetje, maar nog niet zo erg als wanneer ik ui heb gesneden en zolang ik op de computer bezig ben, ruik ik het gelukkig niet.

Hoort er bij pens vet te zitten? Ik vond er vrij veel vet aan zitten en dit had ik eigenlijk niet verwacht.. Eigenlijk had ik alleen maar zwarte brei verwacht.

Wat vinden jullie hiervan?

Afbeelding

Afbeelding
Door Lizzy
#2733024
Ziet er goed uit. En heel normaal. Dit is een normale hoeveelheid prachtig vet.
Door Lizzy
#2733026
(enne, dapper hoor :biggrin2:! Oh, insmeren met tandpasta en daarna afwassen schijnt te helpen. Je kunt ook volgende keer latex handschoentjes aan doen, heb je helemaal geen geur aan je handen).
Door Drijver
#2733274
Dat ziet er prima uit hoor. Als je goed kijkt is het spierwitte alleen vet. Het rozige randje is maagwand van de pens.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2733281
Hoe ouder de koe, hoe vetter de pens. Deze ziet er prima uit! Ik heb ze nog wel eens veel vetter, met echt grote bonken eraan, maar die kiep ik grotendeels weg.
Gebruikersavatar
Door nova
#2734278
Ik heb al  bonken vet in de pens gehad zo groot als een turks brood, of een streng vet zo dik als een arm van mij.

Dus  dat vet uit jouw pens is best een nette hoeveelheid
Ik ben het met je eens dat smuldierpens stinkt,  een verse pens ruikt naar pens,  niet meer dan dat  :)
Door Lil
#2734618
Wat een mooie pens!  :D

Deze hoeveelheid voer ik gewoon. Ok, als de hond niet te dik is (of daar naar neigt).

Grotere bonken heb ik ook al gezien en die gooi ik inderdaad weg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door