Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door nanna
#273189
Hallo

Nu we zijn overgestapt op vers.We twijfelen of we te weing geven of dat we goed zitten.Wie geeft ons advies?

Ike Duitse dog gecastr 60 kg gemiddeld actief.
We geven hem :

Ma Din Wo Don Vrijd Zat Zon- ochtend 1 kg AHV (meer eet hij niet)
Ma avond 1 pond pens 2 0ns groenteprut 1 lamsbot 200 r.
Din ,, 350 gr kippnek 175 gr vis 1 ei
Wo ,, 350 gr ,, 110 gr hart en 2 ons groente
Don ,, 350 gr kippnek 175 gr kopvl en 1 ei
Vrij ,, 350 gr kippnek 175 gr vis 2 ons groente
Zat ,, 350 gr ,, 110 gr hart en 1 ei
Zon ,, 350 gr kippnek 175 gr kopvl en 2 ons groente
2 keer recreatie bot met redelijk vlees.
Tonny maakt zich zorgen dat het te weing is

Gr Rob
???

P.s toen hij nog brokken at kreeg hij 800 gr Cavom met lange tanden.
Door Jolly
#273193
ik vind persoonlijk een dagtotaal van 1500 gram voor een gecastreerde reu van 60 kilo, best behoorlijk veel als ik eerlijk mag zijn.

Zelfs al zou je uitgaan van 20 gram per kilogram lichaamsgewicht, dan kom ik op 1200 gram per dag.
Daarbij is hij gecastreerd, wat al snle gebeurd is dat hij dan veel te dik gaat worden.

Nou is mijn Tjees geen Dog en dus ook niet aan dat gewicht, maar wel een zeer energieke gecastreerde reu.
Hij weegt 36 kilo en krijgt per dag 17,5 gram per kilo lichaamsgewicht., wat ongveer uitkomt op 665 gram per dag. Krijgt hij meer dan is hij binnen een week tonnetje rond.
In het weekend krijgt hij per dag 1 kilo. dus net even ietsjes meer.

Ikzelf zou het ochtend gebeuren verminderen naar 750 gram en dan even aankijken of hij neit te dik wordt, sommige honden hebben meer nodig dan andere.
Maar eht feit blijft dat je beter kan bijvoeren bij een gecastreerde reu/teef, dan dat hij moet gaan afvaallebn, wat dat is een crime.
Door Lizzy
#273213
[quote="nanna"]
Hallo

Nu we zijn overgestapt op vers.We twijfelen of we te weing geven of dat we goed zitten.Wie geeft ons advies?

Ike Duitse dog gecastr 60 kg gemiddeld actief.
We geven hem :

Ma Din Wo Don Vrijd Zat Zon- ochtend 1 kg AHV (meer eet hij niet)
Ma avond 1 pond pens 2 0ns groenteprut 1 lamsbot 200 r.
Din ,, 350 gr kippnek 175 gr vis 1 ei
Wo ,, 350 gr ,, 110 gr hart en 2 ons groente
Don ,, 350 gr kippnek 175 gr kopvl en 1 ei
Vrij ,, 350 gr kippnek 175 gr vis 2 ons groente
Zat ,, 350 gr ,, 110 gr hart en 1 ei
Zon ,, 350 gr kippnek 175 gr kopvl en 2 ons groente
2 keer recreatie bot met redelijk vlees.
Tonny maakt zich zorgen dat het te weing is

Gr Rob
???

P.s toen hij nog brokken at kreeg hij 800 gr Cavom met lange tanden.

[/quote]

Hoi Rob, hoe ziet hij eruit? Is hij te mager? Voor een gecastreerde hond van 60 kg vind ik ongeveer 1500 a 1600 gram aan voedsel (dat is wat jullie hem geven) echt niet verkeerd hoor! Want 2% van zijn lichaamsgewicht (en dat is al een prima gewicht om te voeren) is 1200 gram per dag. Dus als hij te dik wordt, dan mag je zelfs wat minder gaan voeren. Als hij goed is zo, dan doen jullie het goed en als hij te dun is, dan mag je hem ook wat meer gaan geven.

Overigens zie ik iedere dag kippennek op het menu staan. Zijn jullie pas begonnen en hem aan bot aan het wennen?
Door tieneke
#273225
Is dit een vleesetende olifant? ;D ;D
Tinus eet stukken minder per dag...hou dit even in de gaten zodat hij niet te dik wordt na zijn castratie.
En misschien wat anders dan alleen maar kip?
Kijk anders even bij de menu's voor wat meer variatie.
Door nanna
#273230
Bedankt voor de adviezen.We zijn inderdaad pas begonnen om hen aan bot te laten wennen.Wat wij merken is dat het hier in Limburg moeilijk aan bot met vlees is te komen.
Het is voor mij (Tonny) een hele geruststelling te weten dat we goed bezig zijn. We willen inderdaad nog verder gaan met het Barf principe (we hebben de stukken van Lizzy in de bib ook goed bestudeerd). Dus we zijn naarstig opzoek naar
adressen van de rest van het vlees. (in principe hebben wij er wel veel voor over.
We krijgen er steeds meer plezier in en zijn blij dat we hier erg veel kunnen leren.

Groetjes

Tonny & Rob
Door nanna
#273233
En Tonny maar denken dat ze de arme knul te weinig gaf (zal de moederlijke instincten wel zijn ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D)

gr Rob

Kamerolifant zonder slurf en een leeg zakkie hahahhah
Door tieneke
#273238
[quote="nanna"]
En Tonny maar denken dat ze de arme knul te weinig gaf (zal de moederlijke instincten wel zijn ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D)

gr Rob

Kamerolifant zonder slurf en een leeg zakkie hahahhah
[/quote]
;D ;D ;D ;D
Door tieneke
#273241
[quote="nanna"]
Bedankt voor de adviezen.We zijn inderdaad pas begonnen om hen aan bot te laten wennen.Wat wij merken is dat het hier in Limburg moeilijk aan bot met vlees is te komen.
Dus we zijn naarstig opzoek naar
adressen van de rest van het vlees.

Groetjes

Tonny & Rob
[/quote]
Kijk ook eens onder zelf samenstellen bij vraag en aanbod voor adressen bij jullie in de buurt ;)
Door the dude
#276223
Ben je nog van plan om een keer per dag te gaan geven ? Voor ons, en paco, is dat een stuk beter. (na het eten zit hij lekker vol, 's ochtends heeft hij geen trek etc.)

Voor de botten + vlees kan je het beste naar een islamitische slager in een grote stad die zijn vaak blij asl ze ervanaf zijn.

Veel success verder !
Door lyadh
#277744
De honden en ik doen een poging te barfen maar onze duitse staande reu barstte van de honger de volgende ochtend Nu had hij i.p.v botten eierschaal dat vult natuurlijk niet zo Wat mag een drukke hond van 30 kg per dag barfen Ik bedoel dus per dag het aantal grammen.Weet wel dat dat per hond anders is omrekenen van zoveel vlees zoveelbot enz. vind ik enorm lastig.Ik vind nl dat ze zoweinig mogen.Hij krijgt nu 2 keer per dag ruim 600 gram ahv.Toen hij nog brokken at ,at hij ook zoveel, het ligt dus niet aan het kvv.Ik heb nog geen menu zelf samengesteld maar kijk wat jullie zo voerenOnze spaniel van 15 kg had wel genoeg aan wat ze had voorgeschoteld,het ligt dus echt aan die duitser :-\
Door the dude
#277760
een hond van 30 kilo zou in principe 600 tot 900 gram per dag genoeg moeten hebben maar dit is slechts een indicatie. Als je hond mager wordt heeft gewoon meer nodig.

Je kan ook proberen om hem 's ochtends een beetje te geven en 's avonds wat meer. Op die manier heeft hij ook minder honger. (want dan zit zijn maag lekker vol)

Hoe weet je trouwens zeker dat hij honger heeft ? Het kan ook aangeleerd gedrag zijn. Laatst had ik mijn hond 650 gram eten gegeven en toen was hij nog aan het bedelen.

(Mijn hond weegt 15 kilo heeft ook echt niet genoeg aan 2 procent (300 gram) trouwens, hij moet echt 400 gram hebben)
Laatst gewijzigd door the dude op wo 09 mar 2005, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lyadh
#277856
Basil de duitse staande gaat als hij echt honger heeft een beetje gelig (gal)schuim brakenHij vraagt dus geen eten maar zijn lichaam laat het weten
Door the dude
#277923
[quote="lyadh"]
Basil de duitse staande gaat als hij echt honger heeft een beetje gelig (gal)schuim brakenHij vraagt dus geen eten maar zijn lichaam laat het weten
[/quote]

Waarschijnlijk is het geen honger maar zijn lichaam weet dat hij op dat tijdstip eten krijgt dus gaat het alvast gal aan maken.

Hier staat het helemaal uitgelegd: http://www.barf-natuurlijk.nl/carnivoor.htm
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door