Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door El_Kato
#2731853
Ik denk dat Manu net 2 gekookte eieren in zijn geheel heeft opgeslokt...

Was sap aan het maken en had de honden een beetje van de prut gegeven gemengd met rauw ei en wat visolie. Manu is altijd eerder klaar en moest de keuken uit, hij bleef wat vervelend doen bij Rana omdat die nog niet alles op had dus is met wat meer nadruk de keuken uit gebonjourd. Mijn vriend gaat naar zijn werk en vraagt nog of die banaan op tafel voor hem is, ik ja en die eitjes ook. Eitjes.....? Ja er liggen er twee bij je banaan, eeeeh nee... Hij had ze samen wel zien rommelen bij een van de manden en daar heb ik een klein stukje eischil teruggevonden maar dat kan ook aan de lippen zijn blijven hangen van de mix maar ik denk dus dat Manu even snel die 2 eitjes weg heeft gekopt en dat hij ze bijna in zijn geheel naar binnen heeft geklokt. Kan dat kwaad? Schil van een rauw ei verteerd wel dat krijgen ze vaker maar een gekookt ei krijgen ze nooit en al helemaal niet met schil natuurlijk.....
Door Lizzy
#2731884
Nou, door het koken wordt de schil hard. Dus dat is geen goed idee om te geven, want ze verteren de schil niet en met schil is het juist zo'n mooi compleet hapje. Ik denk echter dat je je nu geen enkele zorgen hoeft te maken over of dit wel goed gaat. Die schilletjes poepen ze wel weer uit, geen probleem.
#2731894
De gekookte eitjes heeft hij van tafel gepikt, van mij krijgen ze alleen rauw ei met schil  :)
Stel dat hij ze in zijn geheel naar binnen heeft geslikt, weet niet of dat überhaupt kan maar heb er niets van teruggevonden dus hij zal er niet veel op gekauwd hebben, kan de maag het ei dan zo verteren dat inderdaad de schil uitgepoept wordt en de rest verteerd? Denk eigenlijk dat hij ze niet heel naar binnen heeft kunnen krijgen de schil zal altijd wel hier en daar gebarsten zijn dus dan kan het maagzuur zijn werk doen.

Heb geen pens ontdooid liggen... ze hebben vandaag wel orgaan op het menu staan en zal ze vanmiddag eerder eten geven. Met deze warmte geven we pas laat eten maar zal zo eens kijken hoever het ontdooid is.

Het varken ligt heerlijk te slapen......  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door