Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2731843
Goedemorgen,


Sinds afgelopen vrijdag heeft onze Golden van 13,5 jaar diarree.
Volgens de dierenarts assistente heerst er wel het een en ander en dat geloof ik ook wel aangezien een van onze Sheltie's het nu ook heeft.
Maar omdat onze Golden al 13,5 jaar is en het nu ook steeds zulk warm weer is maak ik me wel ongerust.

Wat ik tot nog toe zelf heb gedaan is Finidiar forte gegeven 2 x daags 1 tablet en voor de nacht 2 tabletten diarace.
Hierdoor heeft ze s'nachts geen diarree gehad maar zodra ik opsta wil ze gelijk de tuin in en spuit het er echt uit.
Ook later op de ochtend en in de middag moet ze nog een paar keer.

Vanmorgen zat er ook bloed bij daarom wil ik straks toch maar even de dierenarts bellen.
Ze is er niet ziek van maar gezien de warmte en haar leeftijd maak ik me toch wel wat ongerust...

Wat zou ik zelf nog kunnen doen?

Wij geven de maaltijden vers vlees altijd verdeeld over twee keer per dag.

De dierenarts zal wel met een zak dieetbrokken en blikken voer aankomen wat wij dus liever niet willen.

Ik hoop dat er mensen zijn die nog tips hebben hoe ik mijn oude meissie het beste kan ondersteunen zodat ze hier toch weer hopelijk zo snel mogelijk vanaf komt.

Bedankt alvast!
#2731890
Ik zou Psyllium Husk halen. NML Health heeft dat in het assortiment. Echt wereldspul! En verder Probiotica ja. En Okugest van VSM. En verder mag je best bouillon maken waar je iets zout door heen doet hoor. Want door de diarree en de warmte verliezen ze een hoop vocht maar ook zouten, die het vocht weer vast kunnen houden. Niet teveel zout natuurlijk want dat is ongezond! Maar een snufje. En als je dat eng vindt, kun je ook zeewier geven door de bouillon, dat is ook zoutig. Want uitdroging ligt natuurlijk altijd op de loer.
#2731917
Nu ik dit lees gaan bij mij alle bellen rinkelen, mijn  golden Juli 2012 overleden 14 1/2 jaar geworden) had het laatste stuk  van haar leven ook diaree het liep er vaak zo uit op straat.
Deja barfde toen nog, een hondenvriendin zij mij op een gegeven ogenblik geef die meid is KVV. ik heb haar geen barf meer gegeven vanaf dat moment maar KVV en het was direct over, en ze heeft het nooit meer terug gehad tot haar dood aan toe. Zij kon het waarschijnlijk niet meer goed verteren. Misschien heb je hier wat aan.
#2731920
Lizzy schreef: En verder mag je best bouillon maken waar je iets zout door heen doet hoor. Want door de diarree en de warmte verliezen ze een hoop vocht maar ook zouten, die het vocht weer vast kunnen houden. Niet teveel zout natuurlijk want dat is ongezond! Maar een snufje. En als je dat eng vindt, kun je ook zeewier geven door de bouillon, dat is ook zoutig. Want uitdroging ligt natuurlijk altijd op de loer.
Ik zou zelf gewoon electrolyten mix geven,. Dat kun je bij de drogist of apotheek halen en dat oplossen in het drinkwater. Je kan dan wat van dit drinkwater extra door het eten doen. Maar ook dit drinkwater de rest van de dag aanbieden.
#2732096
Lizzy schreef: Ik zou Psyllium Husk halen. NML Health heeft dat in het assortiment. Echt wereldspul! En verder Probiotica ja. En Okugest van VSM. En verder mag je best bouillon maken waar je iets zout door heen doet hoor. Want door de diarree en de warmte verliezen ze een hoop vocht maar ook zouten, die het vocht weer vast kunnen houden. Niet teveel zout natuurlijk want dat is ongezond! Maar een snufje. En als je dat eng vindt, kun je ook zeewier geven door de bouillon, dat is ook zoutig. Want uitdroging ligt natuurlijk altijd op de loer.
Ik ga zo gelijk eens kijken naar de Psyllium Husk!
Een snufje zout op een liter bouillion?
#2732100
deja schreef: Nu ik dit lees gaan bij mij alle bellen rinkelen, mijn  golden Juli 2012 overleden 14 1/2 jaar geworden) had het laatste stuk  van haar leven ook diaree het liep er vaak zo uit op straat.
Deja barfde toen nog, een hondenvriendin zij mij op een gegeven ogenblik geef die meid is KVV. ik heb haar geen barf meer gegeven vanaf dat moment maar KVV en het was direct over, en ze heeft het nooit meer terug gehad tot haar dood aan toe. Zij kon het waarschijnlijk niet meer goed verteren. Misschien heb je hier wat aan.
Hoi,

Onze honden krijgen al KVV.
Lisa (ons oude meissie van 13,5 jr.) heeft wel een heel verleden met voedingsintollerantie daarvoor heeft ze altijd op dure dierenarts brokken gestaan.
Pas sinds afgelopen oktober zijn onze doggie's over op KVV en dit gaat echt super bij Lisa.
Daarom denk ik ook dat het nu om een virus gaat.
Maar dank je wel voor het meedenken :-*
#2732102
smulpaap schreef: Ik denk dat het naast alle tips ook verstandig is om haar temp in de gaten te houden , slijmvliezen bekijken op kleur , oogjes dat soort dingen
Sterkte met je oude bes  :-*
Dank je voor de tips!
Ik ga haar zo gelijk even tempen voor de zekerheid.
#2732104
miik schreef: Ik zou zelf gewoon electrolyten mix geven,. Dat kun je bij de drogist of apotheek halen en dat oplossen in het drinkwater. Je kan dan wat van dit drinkwater extra door het eten doen. Maar ook dit drinkwater de rest van de dag aanbieden.
Zou ik het drinkwater ook mogen aanbieden aan mijn andere honden als daar electrolyten doorzitten?
Er staat namelijk een grote drinkbak voor alle honden...
Dank je voor de tip!
#2732109
Vanmorgen moest ik een half dagje werken maar je gaat dan absoluut niet gerust de deur uit. :(
Toen ik thuiskwam dacht ik wel het een en ander aan te treffen dat opgeruimd en gedweild moest gaan worden.
Meestal merk ik het al als onze Sheltie's niet blaffen als ik thuiskom dan is er een ongelukje gebeurd.
Maar... ze blaften me vrolijk tegemoet en bij binnenkomst geen vreemde lucht nee Lisa en Maeglin hadden beiden geen diarree gehad!!

Vanwege de hitte mogen ze dan even in de tuin voor de hoge nood maar er kwamen bij Lisa en Maeglin alleen een plasje!
Goed nieuws voor nu... al wil ik niet te vroeg juichen maar voor vandaag gaat het al een tijdlang goed.
Zeker vergeleken bij gisteren en eergisteren toen moest Lisa toch in de ochtend wel een paar keer.

Super bedankt allemaal voor jullie tips!
Ik hoop dat we nu voorzichtig weer de goede kant opgaan ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door