Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#2731662
Een hele rare vraag misschien. Een hond die vocht vasthoudt, doet hij dat in zijn buik? Ik heb zo'n vermoeden dat de dikke buik van Boris vocht is. Lekker zacht, mag je in duwen nergens last van en de ene dag dikker dan de andere dag. Hoe warmer hoe dikker.
Boris is ruim 12 jaar oud.


Moet ik erge dingen gaan denken? Vocht in de buik klinkt namelijk helemaal niet goed als dat het is tenzij dat voor honden de standaard plek is.
Laatst gewijzigd door Lil op vr 09 aug 2013, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2731677
De hond van mijn ouders was tonnetje rond voordat op het moment dat hij ingeslapen was.. Als je niet wist dat hij hartproblemen had, zou je idd denken dat hij teveel boterkoekjes o.i.d. op zou hebben.
Het zat rond zijn buik, het dikste plekjes was net waar zijn borst in buik overging, maar is moeilijk te benoemen bij zo'n klein hondje..
Door Lil
#2731684
hannabelgje schreef: Heeft hij het verder niet benauwd ofzo?
Met wandelen wel s ochtends minder dan s avonds.

@fenixjuh ik denk ook aan hartklachten. Schrik ik niet zo van op zijn leeftijd trouwens. Hoop dat er als het zo iets is vochttabletten bestaan. Het zit inderdaad op die plek.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2731688
Klinkt idd als hart, maar vaak zie je ze dan wel benauwd zijn. Ook tumoren kunnen vocht veroorzaken.

Ik zou toch even na laten kijken. :-*
Door Lil
#2731698
Na laten kijken was zeker de bedoeling. Had alleen zo iets van ships in de buik wat vreemd. Vond nu inderdaad dat het bij de meeste honden in de buik verzameld. Had net verkeerd gegoogeld.
Door charmed
#2731715
Dat kan zeer zeker ook bij hartproblemen. Dus ik zou zowieso even daar naar laten kijken als je het idee hebt dat die vocht vasthoudt.
Door Lil
#2732827
Zo met voelen, voelde de da geen vocht. Hij legde uit dat als je dan tegen de ene kant tikt, je aan de andere kant de trilling moet voelen en dat was niet zo.

Wel gaf het mannetje pijn aan toen in zijn buik werd geduwd en dat doet me eraan herinneren dat hij niet graag in de auto wordt getild, hij zucht en kreunt als je hem tijdens het optillen bij de buik hebt (zoals je dus een hond hoort op te tillen). Reden waarom hij of zelf springt of als dat niet lukt ik de loopplank gebruik.

Het zieligste is dat hij nu 24 uur moet vasten en dat voor een hond die heel veel honger heeft. Het arme ding. Veel wandelen.
En dan morgen urine en ontlasting inleveren. Bloed prikken en een echo. Ben benieuwd.
Door Lil
#2733821
Was mijn eigen da gisteravond enorm door zijn rug gegaan. Dus vandaag moest met haastige spoed de da die ik niet zo fijn vind invallen. Maar goed ze is niet ondeskundig (gewoon gemiddeld en dus niet zo kundig als mijn eigen da, maar dat is dan ook wel een super da) en Boris is lief bij iedereen.

Na het lange vasten was de buik mooi dun, geen vocht in ieder geval, geen enkele harde plek en hij gaf ook nergens meer pijn aan. Op advies van de da afgezien van echo. Zij vroeg nog iets anders dan mijn eigen da: namelijk of hij wel eens zo'n combi van hoesten met kokhalzen heeft en ja dat heeft hij af en toe. Vermoeden is gasvorming. Wel is bloed opgestuurd, willen zonder meer even alle waardes weten. Ook gepraat over rugpijn, want gisteravond zag ik hem opeens een paar keer dubbeltreden met beide achterpoten. Dat komt niet van de artrose, maar was nu hij uiteraard een hele dag geen supplementen en geen pijnstilling had gehad erg duidelijk te zien. Daarbij kan het natuurlijk zijn dat hij met een holle rug gaat lopen en dat ook daardoor die buik dan nogal uitpuilt. Hij gaf inderdaad pijn aan heel laag in zijn rug. Morgen even terug om een fotootje te laten maken. Het spreekuur was zo giga uitgelopen, dat ik alle begrip ervoor had dat het nu niet gebeurde.

Hij was dus heel blij dat hij nu wel weer wat lekkers mocht en thuis heeft hij heerlijk een bak voer gekregen. Nog leuker vond hij dat de da vond dat hij prima op gewicht was. Niets eraf halen vond ze (hij is nog nooit 29 kilo geweest, altijd 28 of minder). Was een oudje en ze voelde prima de ribben, minder voer zou spierkracht kunnen kosten. Boris vind deze da opeens heel lief denk ik.  :biggrin2:
Door Lil
#2733822
smulpaap schreef: Ach gos , het arme oude bessie . Sterkte met hem  :-*
yvette_van_alert schreef: He getverdemme dat is niet fijn! Sterkte meis.  Ik denk aan je morgen xxx ( en een extra x voor Jones)
Dank jullie wel, het is dus prima met hem.  :D

Dikke x van Jones terug. Hij vind het maar niets als hij alleen moet achterblijven haha. Wel super braaf, maar hij laat bij het weggaan even zien dat hij het er niet mee eens is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door