Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2729883
Vorige week heeft Jack een TPLO operatie ondergaan en alles was perfect verlopen en het herstel ging ook erg goed tot vandaag. Vanmiddag toen ik met een cavia naar de dierenarts was belde mijn moeder die de oppas had om te zeggen dat er bloed uit Jack zijn poot kwam. Ik zo snel mogelijk weer terug en ben me helemaal kapot geschrokken zo'n bloedbad was het. Bovenaan de wond (snee) is er een hechting uit misschien 2 en er zit nu een gaatje. Er aan bijten of likken kan hij niet want hij heeft een kap om maar denk dat hij het open gehaald heeft met de rand van de kap. De dierenarts is geweest en heeft zijn poot verbonden maar na een uur was het al afgezakt en dat terwijl Jack zich toch erg rustig hield. Ik heb het daarna zelf nog een keer opnieuw verbonden maar ook dat is alweer afgezakt en heb het net maar weer verwijderd. Wat kan ik nou het beste doen ?

Ik slaap al 8 dagen beneden naast Jack en blijf dat voorlopig nog maar even doen maar nu durf ik niet te gaan slapen want ik ben bang dat ik niet wakker zal worden als het misschien weer open gaat.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2729905
Met als het weer open gaat bedoel ik eigenlijk als het weer gaat bloeden want open is het al.

Ik wil niet ongeduldig overkomen maar heeft niemand een idee wat ik nu het beste kan doen want ik ben nogal ongerust.

Ik heb de spullen in huis om het nog een keer te verbinden maar hoe kan ik er dan voor zorgen dat het netjes blijft zitten ?
Door eelke
#2729912
Is het zijn voor of achterpoot? Iets met een baby maillot er overheen nog? Wel erg rot zeg!

Heb de tip toevallig vanavond al eerder gegeven maar ik zou kijken voor een comfi cone of mooncollar als je denkt dat het aan de rand van de kap ligt. 
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2729919
Daar zit ik ook aan te denken en heb al wat geprobeerd maar dat is mislukt. Ik had rond zijn andere achterpoot ook een verband aangelegd en dat over zijn rug heen aan elkaar verbonden in de hoop dat het dan niet af zou zakken maar dat gleed naar achteren. Nu zit ik te denken aan een t-shirt met lange mouwen en dan zijn achterpoten door de mouwtjes of zo maar ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat dan vast ga maken.
Door ChantalKrijn
#2729922
Dan zou ik het zo snel ook even niet kunnen verzinnen  :-[

Ik denk dat de tip van Eelke het beste is, ander soort kap om die de hechtingen niet kapot maakt!
Door eelke
#2729925
Lucie110 schreef: Daar zit ik ook aan te denken en heb al wat geprobeerd maar dat is mislukt. Ik had rond zijn andere achterpoot ook een verband aangelegd en dat over zijn rug heen aan elkaar verbonden in de hoop dat het dan niet af zou zakken maar dat gleed naar achteren. Nu zit ik te denken aan een t-shirt met lange mouwen en dan zijn achterpoten door de mouwtjes of zo maar ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat dan vast ga maken.
Ik had voor Joep een legging van mezelf kapot geknipt en dan met zo'n pakje erbij;
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2729930
eelke schreef: Is het zijn voor of achterpoot? Iets met een baby maillot er overheen nog? Wel erg rot zeg!

Heb de tip toevallig vanavond al eerder gegeven maar ik zou kijken voor een comfi cone of mooncollar als je denkt dat het aan de rand van de kap ligt.
Het is zijn achterpoot. Heb net even gegoogled op comfi cone of mooncollar en dat is een erg goed idee Eelke. Morgen ga ik daar gelijk achteraan.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2729934
eelke schreef: Ik had voor Joep een legging van mezelf kapot geknipt en dan met zo'n pakje erbij;
Afbeelding
Wat goed zeg. Een legging heb ik volgens mij niet maar wel een lange onderbroek maar zo'n pakje helaas weer niet.
Door eelke
#2729941
Lucie110 schreef: Wat goed zeg. Een legging heb ik volgens mij niet maar wel een lange onderbroek maar zo'n pakje helaas weer niet.
Pakje zou je morgen bij je dierenarts kunnen halen. Als het mijn pakje was mocht je hem nu nog komen halen, maar ik heb hem ook maar geleend....en ik betwijfel of ie zou passen. Joep is een stuk smaller....

Heb je een tuig voor hem? Desnoods gaten in de rand van de lange onderbroek, en dat vastmaken aan zijn tuig zodat het hoog blijft? Even als tijdelijke oplossing...

Geen oud badpak misschien?
Door Fido
#2729947
Robert Jones verband aanleggen. Misschien lukt je het met een YouTube filmpje. Eigenlijk had de da zo'n verband om moeten leggen. Een goed aangelegd robert Jones blijft zitten mits er niet aangeknaagd wordt.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2729974
Fido schreef: Robert Jones verband aanleggen. Misschien lukt je het met een YouTube filmpje. Eigenlijk had de da zo'n verband om moeten leggen. Een goed aangelegd robert Jones blijft zitten mits er niet aangeknaagd wordt.
Dat ziet er een stuk steviger uit dan het verband wat de dierenarts vanmiddag heeft aangelegd.
Die watten op rol heb ik jammer genoeg niet in huis  :'(
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2729979
eelke schreef: Pakje zou je morgen bij je dierenarts kunnen halen. Als het mijn pakje was mocht je hem nu nog komen halen, maar ik heb hem ook maar geleend....en ik betwijfel of ie zou passen. Joep is een stuk smaller....

Heb je een tuig voor hem? Desnoods gaten in de rand van de lange onderbroek, en dat vastmaken aan zijn tuig zodat het hoog blijft? Even als tijdelijke oplossing...

Geen oud badpak misschien?
Een tuig heb ik ook niet  :'(
Ik ga nog eens even in mijn kledingkast neuzen om te kijken of ik iets kan vinden.
Door eelke
#2729985
Lucie110 schreef: Een tuig heb ik ook niet  :'(
Ik ga nog eens even in mijn kledingkast neuzen om te kijken of ik iets kan vinden.

ff in je kast gaan shoppen voor je vent  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2730023
eelke schreef:
ff in je kast gaan shoppen voor je vent  :biggrin2:
;D m'n vent ziet er nu zeer sexy uit.

Heb een pakje voor hem gemaakt van een hemd en een lange onderbroek.
Nu kruip ik lekker naast hem en hopen dat hij de nacht goed doorkomt zo  ;)

Hartstikke bedankt allemaal voor de tips  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door