Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#2728440
Onze kleine Pieternella v/d Hoogenband heeft tijdens een actie melkunie koe .... aanloop nemen , en het water induiken  en bommetje spelen ws verkeerd gedoken .
Ze ging een sloot in, met voor haar maatje , flink wat water , maar we denken dat ze toch niet helemaal goed terecht is gekomen . Slootwater is helder dus bv geen obstakels .
De dame kwam eruit met haar re-achterpootje omhoog . Ze gaf verder geen krimp . Ter plekke eens rustig gekeken . We dachten eerst aan iets in het pootje
Niets te zien . Maar na het nodige knieenleed met Amber  gingen toch de alarmbellen rinkelen . Amber gaf ook geen krimp .... we gaan ""gewoon "" door .
Dus , opoe was ook mee , met koets , Tessa gelijk in de koets gezet , naar huis en op rust etc . Dit eens een week aangekeken . Maar ik bleef instabliteit zien .
Tijd voor onderzoek dus . En dat is afgelopen Di gebeurt . En waar we al bang voor waren werd bevestigt , een voorste kruisband scheuring . Ik kreeg een compliment , dat ik dat zo snel had gezien . Al had ik dat compliment liever niet gehad . Dus onze dame mag na 10 jaar melkunie koe gespeelt te hebben .... en dat is 10 jaar goed gegaan ..... aankomende Di voor het eerst in haar leven onder het mes . Ze word net als Amber indertijd ,door Walter Strikkers geopereert . Eerst een bloedonderzoek voorafgaand aan de ingreep , dan de zaken nog even doornemen , en dan word ze klaar gemaakt voor de ingreep . Het is zielig , ze is 10 .... maar ze kan 11 of 12 worden , maar ook 16 . En ze is nog veel te actief .
Mijn hart huilt , maar we zullen samen door de voor haar zure appel heenmoeten . Maandenlang geen bommetje ...... geen zee , geen schatten verzamelen . Nee , ze gaat nu ook mee , in het karretje . Ik ben in elk geval blij dat het oude roestbakkie niet vergeven en verkocht is . Voor Noa haar oude koets was veel belangstelling , dus opoe zit voorlopig weer in de oude roestbak en Tessa in het nieuwe koetsie
#2729459
Ja , het is balen .... het is zielig . Maar goed ze moet van de pijn af , en een andere keuze dan opereren is er niet .

Het plan is om de nieuwste oplosbare z.g teugel te gebruiken . Ik weet even de naam niet , mijn hersenen zijn pudding .... nachtdienst en niet slapen

Maar .... voor deze optie moet de schade gunstig zijn . En na opening knie zal dus bekeken worden of dit kan
Zo niet dan word het een andere methode , wat dan eerst aan ons word uitgelegd en besproken
In Sleeuwijk heeft men diverse methodes . En het zal vast goedkomen . We hebben speciaal om Walter Strikkers gevraagd .
Walter ziet en opereert zoveel  knieen .

De JRT kennende .... zal het mij niet zoveel verbazen als er toch meer kapot is . Ze zijn zo snoeihard voor zichzelf
Door Lizzy
#2729461
smulpaap schreef: Ja , het is balen .... het is zielig . Maar goed ze moet van de pijn af , en een andere keuze dan opereren is er niet .

Het plan is om de nieuwste oplosbare z.g teugel te gebruiken . Ik weet even de naam niet , mijn hersenen zijn pudding .... nachtdienst en niet slapen

Maar .... voor deze optie moet de schade gunstig zijn . En na opening knie zal dus bekeken worden of dit kan
Zo niet dan word het een andere methode , wat dan eerst aan ons word uitgelegd en besproken
In Sleeuwijk heeft men diverse methodes . En het zal vast goedkomen . We hebben speciaal om Walter Strikkers gevraagd .
Walter ziet en opereert zoveel  knieen .

De JRT kennende .... zal het mij niet zoveel verbazen als er toch meer kapot is . Ze zijn zo snoeihard voor zichzelf
Ja, die opereert inderdaad heel veel knieen dus dat komt wel goed (TTA of TPLO of kunstkruisbanden die ze inderdaad ook wel teugels noemen. Linga heeft die laatste operatie gehad).

Sterkte :-*
#2729576
Lizzy schreef: Ja, die opereert inderdaad heel veel knieen dus dat komt wel goed (TTA of TPLO of kunstkruisbanden die ze inderdaad ook wel teugels noemen. Linga heeft die laatste operatie gehad).

Sterkte :-*


We hebben er ook wel vertrouwen in ja . En idd die man ziet zoveel knieen . Wat ook van groot belang is , is de meniscus he ? Dat daar heel goed naar gekeken word
Want als dat niet het geval is ..... Ik heb indertijd de meniscus van Amber gezien , die was al klein .... laat staan de meniscus van een JRT
Gek genoeg zie ik er met mijn kleine smurfje erg tegenop . Ik heb Amber haar hele operatie gevolgd . Maar daar lag ook 23 kg hond
En als ik nu al aan het beeld denk dat er straks een klein hoopje hond van net 7 kg ligt waarin men aan het snijden is  :'(
#2730473
Alvast bedankt voor jullie lieve berichtjes  :-*

Ze is net nog meegeweest in de scootmobiel , ze geeft zich wel over aan ""haar lot "" Maar op bepaalde plekjes kijkt ze .... Daar zwem ik hoor , mag ik .... Dat soort dingen dus
Amber haar compagnon gaat veel apart mee nu , Amber speelt buiten met safestick etc en Tessa mag dat niet
Heb al zoveel mogelijk gedaan qua huishoudelijke beslommeringen . Dan is dat maar klaar , en straks alle aandacht voor de patient .... en de andere twee natuurlijk , dat gaat ook door  :biggrin2: De kleine smurfenbenche is schoon gesopt . Die staat eigenlijk altijd op zolder , kan ze daar straks lekker rustig in liggen
Oude tuttebel nemen we Dinsdag  mee , als we die elders onderbrengen raakt ze helemaal van het pad , en dat is in zo,n situatie ook niet handig
We hebben airco , ze kan nog prima tegen autorijden en bij de baas is ""het veilig ""
Door Lizzy
#2731117
smulpaap schreef:

We hebben er ook wel vertrouwen in ja . En idd die man ziet zoveel knieen . Wat ook van groot belang is , is de meniscus he ? Dat daar heel goed naar gekeken word
Want als dat niet het geval is ..... Ik heb indertijd de meniscus van Amber gezien , die was al klein .... laat staan de meniscus van een JRT
Gek genoeg zie ik er met mijn kleine smurfje erg tegenop . Ik heb Amber haar hele operatie gevolgd . Maar daar lag ook 23 kg hond
En als ik nu al aan het beeld denk dat er straks een klein hoopje hond van net 7 kg ligt waarin men aan het snijden is  :'(
De meniscus van Linga lag totaal in de prak. En toch hebben ze haar teugels gegeven en vanwege haar gigantische goede conditie niet gekozen voor een TTA of TPLO. Ik moet zeggen dat ik mij achteraf afvraag of ik niet liever een van de andere twee operaties had gehad.... Haar herstel heeft echt gigantisch lang geduurd en ze heeft daarna nooit meer 100% goed gelopen. Ik heb dat met TTA en TPLO operaties wel anders gezien... Maar ja goed, zul je net zien dat er weer mensen zijn die het 180 graden omgekeerd hebben meegemaakt... Ik zou gewoonv ertrouwen hebben dat het wel goed komt, ook al is zij een kleintje :-*
#2731269
Lizzy schreef: De meniscus van Linga lag totaal in de prak. En toch hebben ze haar teugels gegeven en vanwege haar gigantische goede conditie niet gekozen voor een TTA of TPLO. Ik moet zeggen dat ik mij achteraf afvraag of ik niet liever een van de andere twee operaties had gehad.... Haar herstel heeft echt gigantisch lang geduurd en ze heeft daarna nooit meer 100% goed gelopen. Ik heb dat met TTA en TPLO operaties wel anders gezien... Maar ja goed, zul je net zien dat er weer mensen zijn die het 180 graden omgekeerd hebben meegemaakt... Ik zou gewoonv ertrouwen hebben dat het wel goed komt, ook al is zij een kleintje :-*


De honden die ik hier zie met teugels , die hun revalidatie duurt veel langer . En echt goed lopen daarna ... nee , niet echt .
Nou moet ik ook weer zeggen dat ik nog nooit een hondje onder de 10 kg ben tegengekomen met teugels

En idd Lizzy , Amber belaste na 14 dagen alweer netjes . Walter had dat ook gezegd .... Je zult zien dat ze na 14 dagen al beter loopt
Ze heeft natuurlijk wel heel veel rust gehad hoor . Zes weken benche , en alleen even staan etc voor de behoeften . En passief bewegen
Daarna mochten we per minuut gaan oefenen , we hebben er totaal 6 maanden voor uitgetrokken ....
Fysio en hydro gedaan , en ze loopt na 5 jaar nog steeds goed
Wat Walter ook altijd zegt .... rust is de sleutel naar sukses . Het duurt drie maanden voordat de boel echt genezen is

En , ik ben ook weleens mensen tegengekomen met hond , na zo,n ingreep .... en dan was het ""al een maand geleden "" en hondlief had van alles aan de hand
Maar dat kon dan geen kwaad hoor , dat was goed voor de bespiering . Dus ja , dan kan je als arts nog zo goed je best doen , en de eigenaar voorlichten .... maar als dat aan de laars word gelapt ....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door