Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2728382
dank je rita..

ik heb een vraagje.... zimba krijgt iets van 300gr per dag...
maar hij doet nu niks.... 2x per dag een plas in de tuin zal niet meer zijn... de rest ligt ie..
hij mag nu niet dik worden natuurlijk... maar hoe kan ik het beste gaan minderen?
geef nu iets van 250 en dan met groente erbij...
hoe bouw ik t af en tot hoeveel?
honger hebben is natuurlijk niet nodig

edit... en moet natuurlijk ook uitkijken voor zn maag...met minderen voer maar ook met de meds waarvoor ie eten moet
          eerst energie hebben om beter te worden en dan minderen..
Laatst gewijzigd door me and my boys op do 01 aug 2013, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#2728397
Je kan hem idd 250 gram gaan geven en kijken hoe hij het daarop doet.
Als je het idee hebt dat hij honger heeft dan kun je hem tussendoor nog een lepel yoghurt ofzo geven.
Maar mijn ervaring is dat mijn borders niet op of om kijken als ik 50 tot 80 gram minder geef...
#2728503
hmm ik geef ze hier zowiezo gevarieerd qua hoeveelheid dus het zou hier niet opvallen.
Aan de ene kant zou ik wel direct minderen, in zijn toestand wat het ook is precies is extra gewicht niet bepaald voordelig. Met het oog op de meds goed in de gaten houden. Misschien eerst maar eens met 50 gram kijken wat het doet. Dus ook vooral niet afvallen. Pijn kost ook weer energie. Maar hij wil dus graag eten?
#2728838
vanaalst schreef: radioloog heeft er naar gekeken... zou dan hele lichte HD zijn... iig wel wat versleten en artrose en een ontsteking...
blijf knokken voor mn ventje.. want hij komt hier zeker door heen!
Nou, dat klinkt beter dan 'behoorlijke HD'! Raar dat je da die diagnose stelde, zonder goede foto om te beoordelen. Maar ontstekingen kunnen worden behandeld, en met artrose valt geloof ik goed te leven met de juiste lap- en pepmiddeltjes. Dat ziet er dus gunstig uit voor Zimba - fijn!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door