Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ChantalKrijn
#2728082
Ik zag net bij Quinta op haar linkerpootje een grote kale gezwollen plek. Het lijkt op tussenteenontsteking.
Naar de DA of zijn er middeltjes waarmee ik dit zelf kan oplossen?

Ik zal morgen bij daglicht een foto maken
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op do 01 aug 2013, 01:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2728115
Er zijn wat oude topics op Barfplaats waar je even op kunt zoeken (tussenteeneczeem). Er komen wat homeopathische middelen aan bod ook. Het kan natuurlijk ook een abces zijn... Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet. Ik heb zo'n ding bij Biscuit 3 keer gehad, 3 keer begon het met een soort enorme enge puist die haar ook zeer deed, ben de 2de keer zelfs naar de DA geweest (hij zei "ik vermoed dat er toch wat in zit en waarschijnlijk komt dat er wel een keer uit), kwam toch weer terug (het abces sloot zich iedere keer weer) en de derde keer zeg, kwam er een enorme doorn uit zeg! Die heb ik zelfs bewaard! Toen die er eenmaal uit was, is het nooit meer teruggekomen. Dus het kan zijn dat er wat in zit. Ik zette haar poot in de soda en smeerde er daarna groene leem op.
Door ChantalKrijn
#2728265
Ah, bedankt! Op tussenteenontsteking kon ik niet zo veel vinden. Op eczeem komt er aardig wat naar boven!

Ik heb even wat telefoonfoto's gemaakt. Ik voel er niets in zitten, mag er aan komen maar ze vindt het niet fijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga haar nu gelijk even in een sodabak zetten!
Door Lizzy
#2728301
Ja, dat zou zo maar kunnen, dat er een gras aar in zit.

Ik zou haar ook in de soda zetten. En kijken wat er gebeurd, of er zich een abces gaat vormen. Of dat je een gaatje ziet. Dit zijn vervelende wondjes.....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2728311
jep heb er met een newfoundlander gehad. Komt normaal gesproken nooit voor bij het ras.  :o Wel dus vaak bij bullen.
Ik zei nog dat het bij hem allergie was en hij had het afwisselend aan beide poten, maar dat kon bij de newf eigenlijk niet. OOk met een pincet erin gepulkt maar niks.  Maar na een paar keer wilde ik zowiezo zien of AB wat zou helpen. Dus AB gekregen, ging idd weg maar kwam weer terug. En als het terugkwam moest ik terugkomen, kon ie sterioden krijgen. Heb ik niet gedaan he.
Ik heb van Tannetje toen kruiden gehad en hij kreeg het wel eens terug maar mindere mate en heeft het nu een tijdje niet meer gehad.

Weet wel dat het bijzonder pijnlijk is om op te lopen. Soda of biotex is zowiezo fijn want de huid gaat enorm spannen, wordt paars. Zodra het openspingt hebben ze wel meteen verlichting.

Zie hier maci's topic met foto's http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2604318
Laatst gewijzigd door Kaio op do 01 aug 2013, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ChantalKrijn
#2728380
Ze heeft 10 minuten in de soda gestaan, het zit nu vol gesmeerd met groene leem. Straks even een sokje aan, ga ik nu halen.
Ik zie of voel geen gaatjes of iets erin.. Het is helemaal dicht. Voel er ook niets in zitten, het is helemaal zacht gezwollen zeg maar.

@Kaio, het lijkt inderdaad wel wat op wat Quinta heeft, lastig te zien met al dat haar  :P Volgens mij zit het bij haar alleen wat meer echt tussen de tenen. Arme Maci, is het nu helemaal over?
Door fransbulletje
#2728404
Onze Luc ( franse bulldog) had er regelmatig last van en behoorlijk ontstekingen.
Uiteindelijk knapte het open en spoot het pus en bloed eruit.
Spoelen met wat betadine oplossing en dan was het weer over.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2728498
ChantalKrijn schreef: Ze heeft 10 minuten in de soda gestaan, het zit nu vol gesmeerd met groene leem. Straks even een sokje aan, ga ik nu halen.
Ik zie of voel geen gaatjes of iets erin.. Het is helemaal dicht. Voel er ook niets in zitten, het is helemaal zacht gezwollen zeg maar.

@Kaio, het lijkt inderdaad wel wat op wat Quinta heeft, lastig te zien met al dat haar  :P Volgens mij zit het bij haar alleen wat meer echt tussen de tenen. Arme Maci, is het nu helemaal over?
hij heeft het al een tijdje niet gehad, in het midden zat op een gegeven moment ook net een gaatje, vlgs mij na het openbarsten wat dus wel even erg uit kan zien, vooral bloed. Het begon idd zacht maar werd op een gegeven moment helemaal paars en hard.
Hij heeft trouwens ook een hele tijd inwendig groene leem gekregen.
Maar het heeft al met al 2 a 3 maanden geduurd en het kwam met tussenpozen terug maar ging steeds sneller over.

In princcipe komt het dus vooral bij bullen voor omdat zij meer platte voeten? hebben. Newfs niet want die hebben kattevoeten. Vandaar dat ik denk dat het meer naar boven zit, er is gewoon weinig plaats tussen de tenen  ;) Maar hij had net zo goed ook zwelling tussen de onderkant van de tenen, maar boven kwam dus de erge zwelling.
Bij Maci is het wel vermoeden dat het door zijn allergieen kwam, nooit eerder gehad maar hij heeft wel huidproblemen dus verplaatst naar zijn tenen. Helaas deed het wel zo'n pijn dat ie soms zowat niet kon lopen, dan stopte die om op zijn poot te bijten.
En soda is zowiezo wel goed of er nu niks of wel iets inzit.

Op de 2e pagina van mijn topic zie je een foto van dat ie net opengesprongen is. Ziet er weer net anders uit dan
Laatst gewijzigd door Kaio op do 01 aug 2013, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ChantalKrijn
#2728527
Franse bullen horen ook kattenvoetjes te hebben. Tyke heeft die ook. Quinta is Platvoet en ze sloft, nouja t is niet veel zeg maar  :P

We gaan gewoon door met de soda en de leem. Zal ook een leemkuurtje geven dan! Ik hoop wel dat het niet zo paars en strak wordt als bij Maci :o
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door