Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Maxine Rehl
#2726954
Goedenavond!

Ik ben opzoek naar de optimale verhoudingen in een (biologische) KVV. Ik werk graag volgens het prooidiermodel, en kom dan uit op het volgende als je een kvv maakt:

70% Spiervlees (incl. huid/vet/vacht)
20% Bot
10% Orgaan (excl. pens want dat is een aparte versie)

Van die 10% Orgaan ben ik nu opzoek naar de optimale verhoudingen lever, nier en eventueel overige (hart, long etc.)

Hebben jullie hier een idee over?
Door Lizzy
#2727383
Is dat om zelf KVV te maken om te verkopen aan derden? Als dat het geval is: je draagt dan zo'n hoge verantwoordelijkheid dat ik denk dat je de boeken in moet om zelf te berekenen welk product wat bevat, hoeveel je er van in je product moet stoppen om het te laten voldoen aan normen van de AAFCO. Want KVV wordt nooit BARF en is als zodanig niet te vergelijken. Met BARF werk je met zoveel meer voedingsmiddelen dan die je ooit in KVV kunt verwerken...
Door Martine-Tom
#2728181
[quote="M.P"]
en in eens waren er nog maar 7 merken :o
[/quote]Huh?
Door M.P
#2731343
[quote="haba"]
ik heb hem door :-\
[/quote]inderdaad , normaal zou je euro moeten vallen...
Door Martine-Tom
#2731373
[quote="keetje"]
Kan iemand even uitleggen?
[/quote]Blijkbaar hadden we het moeten snappen  ::)
Door Lil
#2731448
[quote="keetje"]
Is het een grapje voor ingewijden? ::)
[/quote]

blijkbaar niet, want de rijksdaalder valt hier ook niet.
Door Lizzy
#2731452
[quote="keetje"]
Is het een grapje voor ingewijden? ::)
[/quote]

Ik ben behoorlijk ingewijd, zou ik zo denken :g: maar bij mij valt de euro ook niet hoor.
Door Lil
#2731455
[quote="Lizzy"]
Ik ben behoorlijk ingewijd, zou ik zo denken :g: maar bij mij valt de euro ook niet hoor.
[/quote]

Als hij bij jou niet valt, dan zal hij waarschijnlijk bij ons ook niet vallen.  :)
Door keetje
#2731460
[quote="Lizzy"]
Ik ben behoorlijk ingewijd, zou ik zo denken :g: maar bij mij valt de euro ook niet hoor.
[/quote]

Gelukkig, dat maakt in dit geval een hoop goed. :)

Misschien komen we nog wel te weten waarom de euro valt. :biggrin2:
Door M.P
#2731470
je draagt dan zo'n hoge verantwoordelijkheid dat ik denk dat je de boeken in moet om zelf te berekenen welk product wat bevat, hoeveel je er van in je product moet stoppen om het te laten voldoen aan normen van de AAFCO

dus daarom waren er nog maar ineens 7 merken , valt de euro nu?
Door Lil
#2731477
[quote="M.P"]
je draagt dan zo'n hoge verantwoordelijkheid dat ik denk dat je de boeken in moet om zelf te berekenen welk product wat bevat, hoeveel je er van in je product moet stoppen om het te laten voldoen aan normen van de AAFCO

dus daarom waren er nog maar ineens 7 merken , valt de euro nu?
[/quote]

Je bedoelt dat er maar 7 merken zijn die aan die normen van de AAFCO voldoen?
Dat geloof ik onmiddellijk.

Reden waarom ik bepaalde merken niet meer aan mijn honden voer als zijnde het enige voer dat ze gedurende meerdere maanden krijgen. Ik heb bij bepaalde nieuwe, niet gekeurde merken problemen gemerkt en dat terwijl ze een paar keer per week een barfhapje erbij kregen. Nu krijgen ze juist om die reden alleen nog maar barfhapje ook al moet ik dat voor de bejaarde zelf malen. Doe ik met liefde, zo lang hij maar niet opnieuw tekort oploopt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door