Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door doggyfun
#2727603
Hoi,

Ik wil graag jullie mening weten over het volgende:
Wij zijn verkooppunt voor diverse kvv's
Nu is er een merk wat best geliefd is bij de klanten maar........
bij de levering zit regelmatig half ontdooit of geheel ontdooit spul en ook een aantal kapotte, niet deugdelijke verpakkingen.
Ik weiger dit te verkopen, dus kiep ik het maar de kliko in met als gevolg dat het zowat geld kost.
Aan de andere kant heb ik liever dat het zowat geld kost dan dat zich een hond er ziek aan eet
Maar goed, volgens de leverancier kan het geen kwaad, maar hoe dan ook ik vertik het om te verkopen.
Gevolg: ik wil dit merk dus uit het assortiment halen, maar merk dat toch een aantal klanten het jammer vinden.
Juist vanwege de prijs.
Ook een ander verkooppunt gesproken die aangeeft het spul gewoon te verkopen..... :o
Ben ik nou zo'n zeikerd of hoe denken jullie erover.
Graag jullie mening, ben zowat aan het twijfelen wat te doen, terwijl mijn gevoel zegt: kappen met dat spul

groetjes
corina

PS: ik meen bovenstaande serieus dus niet om sluikreclame oid te maken)
Door fransbulletje
#2727611
Als ik zelf niet achter een produkt kan staan zou ik het niet verkopen.
Zeker als je regelmatig een gedeelte in de kliko gooit omdat je de kwaliteit niet goed vindt.
Misschien kijken naar een alternatief binnen die prijsklasse.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2727613
Jmho...je moet geen rotte zooi willen verkopen, zeker niet als het om voeding gaat. Als dieren er ziek van worden kun je denken, ga maar naar de fabrikant, maar als die zegt dat het goed aangeleverd is dan ben jij dus de löl en leverd het jou dikke antireclame op en dat kost meer dan die paar klanten die nu wegblijven. Daarbij, als je telkens moet weggooien, dan verlies je daar ook geld op. En, last but not least, het kan je een bezoekje vwa opleveren en die wil je niet op bezoek hebben.

Dus tja, ik kiepte dat uit mijn assortiment.
Door flin
#2727625
ik neem toch aan dat je de bestelling bij levering controleerd?

bij manco's kan je dit gelijk doorgeven aan de chauffeur, (of  deze er op wijzen in elk geval, kan die t ook zien)
die dient als tussenpersoon (overeenkomstig de afspraak tussen leverancier en koper) er voor te zorgen dat dit recht komt?

nooit een bestelling alleen controleren, . in de zin van 1 persoon

bij mij gaat de bestelling nooit de vries/cq/koel in zonder de bestelling te controleren
Door doggyfun
#2727644
Hoi,

Thx voor de reacties!
Jazeker controleer ik de bestelling elke keer
Maar als ik het aan de chauffeur aangeef, komt er het standaard: maar het kan geen kwaad anders moet je maar effe bellen.
Nou dan bel je en dan krijg je weer een herhaling: kan geen kwaad hoor kun je gewoon verkopen, niks mis mee

Maar goed ik ga het dan inderdaad maar eruit doen.
Ik wil gewoon geen risico lopen en dat niet alleen: het gaat tegen mijn principes en mijn gevoel in

Fijn dat jullie gereageerd hebben, weet ik tenminste zeker dat ik niet de enige ben die er zo over denkt

groetjes
corina
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2727648
Nee doggyfun ik vind niet dat jij gek bent, het is eerder de omgekeerde wereld, waarom moet jij denken dat je gek bent. Je neemt je verantwoording en dat zouden misschien andere verkopers/leveranciers ook moeten doen.
Als jouw leverancier geen goed produkt verkoopt ga ik er vanuit dat dit hetzelfde gaat als ik als particulier bij mijn leverancier/winkel, als het produkt niet goed is gaat het terug, en dat de leverancier zo reageert, wil ik niet weten hoe vaak het misschien al ontdooit is geweest?
Jij wilt achter een produkt staan, en dat kan je helaas bij dit produkt niet, dat dit misschien ten koste gaat van kopers dat is dan jammer, maar idd je hebt er niets aan als 1 vd dieren erg ziek er van word en het bij jou verhaalt gaat worden, tenslotte heb jij het verkocht terwijl je wist dat het ontdooit was, en misschien iets aan kan mankeren.
Nee pluim voor jou dat je dit niet wilt verkopen, dus doggyfun ik vind je niet gek, wel een te gek mens dat je rotzooi niet wilt verkopen  O0
Door haba
#2727683
ontdooit of half ontdooit: dan is het nog geen rotte zooi hoor ???
je moest eens weten hoeveel vlees er voor humaan gebruik, ontdooit en weer ingevroren wordt ::)
Door Vivianneb
#2727686
[quote="haba"]
ontdooit of half ontdooit: dan is het nog geen rotte zooi hoor ???
je moest eens weten hoeveel vlees er voor humaan gebruik, ontdooit en weer ingevroren wordt ::)
[/quote]

Dat is prima als je aan een particulier verkoopt (en dan vind ik het nog niet kunnen maar goed vaak kun je meteen portioneren enz) maar als je aan een verkooppunt je spullen levert dan hoort alles volgens de wetgeving te zijn. En dat is in koelwagens, diep bevroren vervoerd - en niet al ontdooit of half ontdooit. Als er namelijk iets gebeurt met de dieren daarna ben jij als verkoper verantwoordelijk en dat wil je gewoon echt niet.
Door doggyfun
#2727690
[quote="haba"]
ontdooit of half ontdooit: dan is het nog geen rotte zooi hoor ???
je moest eens weten hoeveel vlees er voor humaan gebruik, ontdooit en weer ingevroren wordt ::)
[/quote]

Ik zeg ook niet dat het automatisch rotte zooi is.
Maar het hoort gewoon niet, dat is tenminste mijn mening

Heb zelf een aantal jaren in diverse slagerijen gewerkt , en ja je hebt gelijk daar wordt dat ook gedaan
Echter de kwaliteit van het vlees gaat er zeker weten niet op vooruit
Je krijgt vriesbrand, grauwe produkten etc.
Kortom niet bedorven of rot, maar zeker geen kwaliteit

groetjes
corina
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2727698
[quote="haba"]
ontdooit of half ontdooit: dan is het nog geen rotte zooi hoor ???
je moest eens weten hoeveel vlees er voor humaan gebruik, ontdooit en weer ingevroren wordt ::)
[/quote]

Rotte zooi, bedoel ik in die zin dat het niet op de juiste manier wordt aangeleverd en dat er al een second best product naar de klant gaat. Dwz, in deze deels ontdooit geweest. Foute woordkeuze van mij in deze.
Door Lida. S
#2727713
Ik zou de leverancier laten weten dat hij het (half) ontdooide vlees voortaan retour krijgt en dat je het niet betaald.
Wordt het niet geleverd met een koelwagen?
Door doggyfun
#2727823
hoi,

Het zijn geen echte koelwagens, er staan isolatieschotten in,maar dat is met dit weer echt niet genoeg.
Zeker niet als je wat later op de route zit.
Ik ga zometeen maar eens een nieuwsbrief naar de klanten doen, dat we 1 merk minder in het assortiment hebben

groetjes
corina
Door haba
#2727856
ik denk wel dat ik weet om welke leverancier het gaat, die hebben idd geen koelwagens, daarom oa kunnen ze voor die prijs leveren.
ik weet wel dat daar alles vers gedraaid wordt, dus voor het eerst ingevroren of nog niet helemaal bevroren geweest.
als ze met deze temperaturen leveren vind ik het weer niet kunnen, een beetje ontdooit vind ik niet erg , maar in de zomer lukt dat niet, desnoods dan maar met deze hitte een koelwagen huren .
Door JoepenLola
#2727889
Begrijp niet wat het probleem is,je zegt al duidelijk dat je niet achter het product staat zoals het vaak bij je geleverd word en dat je het zo niet wil verkopen...dan stop je toch met deze leverancier?.
Een verkooppunt waar ik vaak mijn KVV koop is ook over gestapt op een ander merk omdat ze niet meer achter het product stond die ze al jaren inkocht.
Dus ja ik zou zeggen of ga in gesprek met de leverancier dat je zo niet verder wilt....krijg je geen Feedback kies een andere KVV,waar je wel achter staat!!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2727986
[quote="JoepenLola"]
Begrijp niet wat het probleem is,je zegt al duidelijk dat je niet achter het product staat zoals het vaak bij je geleverd word en dat je het zo niet wil verkopen...dan stop je toch met deze leverancier?.
Een verkooppunt waar ik vaak mijn KVV koop is ook over gestapt op een ander merk omdat ze niet meer achter het product stond die ze al jaren inkocht.
Dus ja ik zou zeggen of ga in gesprek met de leverancier dat je zo niet verder wilt....krijg je geen Feedback kies een andere KVV,waar je wel achter staat!!
[/quote]

mee eens .....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door