Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Boor
#2727457
Turbo heeft sinds vorige week korstjes aan de linker kant, boven op zijn kop.. Het lijkt een soort Berg ( zoals baby's soms ook wel hebben) het breidt zich niet uit en Turbo lijkt er ook geen last van te hebben.. Herkennen jullie dit ook? En hoe gaat het weer weg, mag dit met olie? Graag tips.. Alvast bedankt voor jullie reactie,
Debora
Door Nancy73
#2727554
Het zou een reactie kunnen zijn van planten of grassen waar hij zijn kop in heeft gestoken. Bij een witte vacht kan het na een tijdje oranje gaan kleuren.
Gebruikersavatar
Door Boor
#2727650
Het zijn alleen korstjes, het ruikt(gelukkig) helemaal niet.. Het valt ook niet op, vandaar dat ik ook op de term berg kwam..
Door Lizzy
#2728117
Het zouden ontstoken haarzakjes kunnen zijn. Vaak ontstaat dat door of een allergie voor iets (bijv. pollen) of wordt het getriggerd door zwemmen. Maar een fotootje zou wel verhelderend zijn denk ik!
Gebruikersavatar
Door Boor
#2728275
Van het zwemmen zou goed kunnen, dat doet hij dagelijks, vaak wel 2 a 3 keer.. Ik zal proberen om een foto erop te zetten, via de telefoon lukt het me op de 1 of andere manier nog niet..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door