Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#2726693
Ik heb vandaag puppen laten titeren...
2 pups 5 weken en 1 dag oud

Hepatitus 2, parvo 4,5 en hondenziekte 2

( de mama is voor dekking nog geent = opvang )

dan pups 5 weken en 4 dagen oud, 9 pups
hepatitus 4, parvo 2, hondenziekte 4,5
( mama is niet meer geent sinds 1 jaar oud en is nu 3,5 )

voor de info aan de dierenartsen en mensen heb beide nesten dus volledig laten titeren en allemaal zelfde waardes.

Nu mijn vraag,
wat ent je en wanneer...
wat is advies bij deze waardes? vind jullie Tannetje, Dorothea? andere mensen die veel/ vaak titeren en idee hebben

Ik wil hondenziekte op ABSOLUUT zeker zitten omdat ik daar helemaal gestrest van ben tuurlijk.
hepatitus en parvo durf ik rustig niet te enten en mee naar hondenschool te gaan...

wanneer zouden jullie dus enten met deze waardes?
hoe beschermt is 4,5?
geen enkele besmetting mogelijk? dus ze mogen uit de kamer door hele huis en buiten? maar wanneer vaccineer ik dan dat ie aanslaat,
tussen welke waardes is het advies?

en ze niet tussenwaarde hebben waarop toch besmetting mogelijk is en ze niet loodje leggen. :-\ ivm de heersende hondenziekte

gewoon de pups nu enten die 2 hebben ookal zijn ze 5 weken, want voor aanslaat..

en wat met de9 pups met 4,5 met welke waarde ga je enten?
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 30 jul 2013, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kira
#2726959
Wij hadden met 7 weken getiterd en de pups hadden niet dezelfde waarde. Dus wel opmerkelijk dat jij wel allemaal dezelfde waardes had.

Wat ik begrijp zit je nu te hoog om een enting tegen hondenziekte aan te laten slaan. In jouw geval, volgens mij ben jij bang dat je hondenziektebacillen op je terrein hebt door de opvang die je toen gehad hebt, zou ik denk ik wekelijks gaan titeren en dan dus enten tegen hondenziekte (parvo zit er dan bij) als de titer weg is. En dan weer verder titeren en nog een keer enten als de parvo weg is, die kun je volgens mij wel separaat zettten. Wat zei de arts die bij jou heeft getitert, ik neem aan dat die advies heeft gegeven?
Door danielle1980
#2726986
tja heb al 3 x zelfde waardes gehad in korte termijn haha

nee die neemt t alleen af en ik doe steeds in overleg met dorothea en /of tannetje...

ik weet dus ook niet welke waarde advies weer iis om te enten...
Door Lizzy
#2727319
danielle1980 schreef: Ik heb vandaag puppen laten titeren...
2 pups 5 weken en 1 dag oud

Hepatitus 2, parvo 4,5 en hondenziekte 2

( de mama is voor dekking nog geent = opvang )

dan pups 5 weken en 4 dagen oud, 9 pups
hepatitus 4, parvo 2, hondenziekte 4,5
( mama is niet meer geent sinds 1 jaar oud en is nu 3,5 )

voor de info aan de dierenartsen en mensen heb beide nesten dus volledig laten titeren en allemaal zelfde waardes.

Nu mijn vraag,
wat ent je en wanneer...
wat is advies bij deze waardes? vind jullie Tannetje, Dorothea? andere mensen die veel/ vaak titeren en idee hebben

Ik wil hondenziekte op ABSOLUUT zeker zitten omdat ik daar helemaal gestrest van ben tuurlijk.
hepatitus en parvo durf ik rustig niet te enten en mee naar hondenschool te gaan...

wanneer zouden jullie dus enten met deze waardes?
hoe beschermt is 4,5?
geen enkele besmetting mogelijk? dus ze mogen uit de kamer door hele huis en buiten? maar wanneer vaccineer ik dan dat ie aanslaat,
tussen welke waardes is het advies?

en ze niet tussenwaarde hebben waarop toch besmetting mogelijk is en ze niet loodje leggen. :-\ ivm de heersende hondenziekte

gewoon de pups nu enten die 2 hebben ookal zijn ze 5 weken, want voor aanslaat..

en wat met de9 pups met 4,5 met welke waarde ga je enten?
Ik weet niet meer wat de getallen inhouden. Ik denk persoonlijk dat je beter een afspraak kunt maken om door een DA te laten titeren die er ook verstand van heeft... Dit is geen werken zo joh :-\
Door danielle1980
#2727333
Lizzy schreef: Ik weet niet meer wat de getallen inhouden. Ik denk persoonlijk dat je beter een afspraak kunt maken om door een DA te laten titeren die er ook verstand van heeft... Dit is geen werken zo joh :-\
tja geen vervoer he :-\ en moet veel te vaak ervoor, zodoende dat echt maar even zo moet, als ik 1 x de waarde uitleg krijg is voldoende toch.
tis altijd maar beetje behelpen :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2727582
Ik had het je aan de telefoon al uitgelegd, maar nu nog even voor de rest: 3 is precies gelijk aan de controle en dus beschermd. Hoger is meer antilichamen en dus beschermd en lager is te weinig antilichamen. Wanneer kan er weer geënt worden? Dat verschilt een beetje maar ik verwacht dat pas bij 1 een enting weer aanslaat. Bij 2 weet ik niet zeker of een enting al dan niet aan zal slaan.
In het geval van Daniëlle wil ik geen risico lopen dus dan wel enten en na twee weken controleren met een titerbepaling.
Door danielle1980
#2727600
Hitam schreef: Ik had het je aan de telefoon al uitgelegd, maar nu nog even voor de rest: 3 is precies gelijk aan de controle en dus beschermd. Hoger is meer antilichamen en dus beschermd en lager is te weinig antilichamen. Wanneer kan er weer geënt worden? Dat verschilt een beetje maar ik verwacht dat pas bij 1 een enting weer aanslaat. Bij 2 weet ik niet zeker of een enting al dan niet aan zal slaan.
In het geval van Daniëlle wil ik geen risico lopen dus dan wel enten en na twee weken controleren met een titerbepaling.
;) afspraak voor de 2 staan
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door