Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2726271
Pffff.. Ik weet het niet meer hoor, vorige week een wond in de borst toen ik niet aanwezig was, nu dit weer:

Loop op het gras, gooi de bal, hond vangt de bal gewoon (alles rol ik of gaat recht ivm wond borst) rent verder, verdwijnt even achter de bosjes en komt met zijn achterpoot hinkend terug..

Hij heeft halverwege even gestopt om te likken, toen hij bij mij kwam had hij dus zijn pootje nat dus ik dacht dat daar wat zat, niet dus. Vrouw die vanaf de andere kant met haar hond kwam opperde dat hij zich waarschijnlijk verstapt heeft, maar ik wordt zo onzeker van die hond.
Hij geeft ook geen pijn aan, hinkt netjes naast me, maar geeft wel aan dat hij liever getild wordt.
Zelf lijkt hij zijn pootje de schuld te geven, maar daar vind ik echt niets.. Als het iets is, verdenk ik eerder de spieren of heupen..

Thuis eten gegeven, eerste wat hij daarna wil doen is met mij met de bal spelen (hij heeft natuurlijk niet tijdens het lopen kunnen spelen, dus waarschijnlijk energie over). Kap ik dit af om opnieuw de poot te bekijken, loopt hij op commando 4x heen en weer zonder hinken, nou, dan zal het wel over zijn, draai me om begint hij weer te hinken  :-\

Iemand tips? Het liefst ga ik morgen weer naar de DA, maar ik heb het idee dat ik daar al zoveel tijd doorbreng en er is aan de poot echt niets te vinden.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2726347
De dierenarts is als het goed is beter onderlegd in het opsporen van de oorzaak van de pijn. Ik zou dus zeker wel even gaan als hij morgen nog mankt.

Er zijn best oorzaken te bedenken waarbij rust voldoende genezing geeft, maar er zijn ook oorzaken waarbij rust niet genoeg gaat zijn en je er maar beter zsm bij kan zijn.

Sterkte voor het mannetje!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2727972
Nou, de poot lijkt aardig verbeterd. Een hele dag rust (=3x20minuten lopen +af en toe op het grasveldje plassen) vond hij vreselijk!

Vanmiddag toch nog even naar de dierenarts geweest en hij dacht aan groeipijnen, tot ik vertelde dat het zo'n pijn deed dat hij er niet op wilde lopen....

Morgenochtend moet ik hem wegbrengen voor foto's onder roesje, ik ben alleen bang dat er niets te vinden zal zijn..
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2728423
Hij is nu 1 jaar en 5 maanden. De dierenarts belde net even, de foto's waren goed gelukt, maar er was niets op te zien. Hij denkt dat het waarschijnlijk groeipijnen zijn.
Hij wacht tot hij helemaal bij is en wil dan nog een keer de botten/spieren onderzoeken/voelen.

Hij krijgt een mix van KVV van de Degomeat, Smuldier, Alaska en Naturis, maar die wil ik eruit gooien en vervangen voor de Alaska. Qua prijs komen de Alaska en Naturis overeen, maar ik vind de kwaliteit van Alaska zelf beter.
Meestal (ong. 5x per week denk ik eraan) krijgt hij 's ochtends een ijsklontje groentemix met zo'n 6-8 verschillende groente, ei en een beetje schapenvet eroverheen gegoten.
1x per week krijgt hij BARF; karkas, zalmkop met pens.
1x per week nog een rauw ei, maar hij eet weinig extra's, laat vaak het ei nog zo'n 2 dagen liggen voor hij het eet. Pensstaafjes krijgt hij ook regelmatig maar hij krijgt pas een nieuwe als de oude op is, zo'n 4-5 per week.
Verder als snoepjes gebruik ik voornamelijk gedroogd hart. Hier zitten sinds 2 weken geen voedingsstoffen meer in omdat mijn Bohmann heel heet wordt.
Door Lizzy
#2728435
Fenixjuh schreef: Hij is nu 1 jaar en 5 maanden. De dierenarts belde net even, de foto's waren goed gelukt, maar er was niets op te zien. Hij denkt dat het waarschijnlijk groeipijnen zijn.
Hij wacht tot hij helemaal bij is en wil dan nog een keer de botten/spieren onderzoeken/voelen.

Hij krijgt een mix van KVV van de Degomeat, Smuldier, Alaska en Naturis, maar die wil ik eruit gooien en vervangen voor de Alaska. Qua prijs komen de Alaska en Naturis overeen, maar ik vind de kwaliteit van Alaska zelf beter.
Meestal (ong. 5x per week denk ik eraan) krijgt hij 's ochtends een ijsklontje groentemix met zo'n 6-8 verschillende groente, ei en een beetje schapenvet eroverheen gegoten.
1x per week krijgt hij BARF; karkas, zalmkop met pens.
1x per week nog een rauw ei, maar hij eet weinig extra's, laat vaak het ei nog zo'n 2 dagen liggen voor hij het eet. Pensstaafjes krijgt hij ook regelmatig maar hij krijgt pas een nieuwe als de oude op is, zo'n 4-5 per week.
Verder als snoepjes gebruik ik voornamelijk gedroogd hart. Hier zitten sinds 2 weken geen voedingsstoffen meer in omdat mijn Bohmann heel heet wordt.
Wat is het voor ras? Een Ierse Wolfshond of Duitse Dog? Want als het een kleiner ras is, vergeet het dan maar, dan is het geen groeipijn. Ja ja, dat zeg ik nogal stellig en ik ben geen DA maar jouw hond (volgens mij heb je een middelgrote hond?) zou de eerste zijn die ik ken met groeipijn op deze leeftijd.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2728447
Jacy is een Border Collie.
Ik vond het in eerste instantie ook vreemd klinken, ik vind groeipijn iets dat rond 8 maanden nog kan, maar vanaf 1 jaar lijkt het me lastig. Ik zal, als ik hem ophaal, toch nog eens vragen hoe dat nu zit.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2728766
Foto's kwam niets uit (dacht ik eigenlijk al... ::)  )  Mooie heupen, rug was ook goed. Er was wel wat vlokken te zien wat kan duiden op groeipijn, maar eigenlijk weten we nog steeds niet wat het is... Er was (voornamelijk links) wel ontzettend veel beweging in de pootjes.

Waarschijnlijk iets in de spieren/pezen? Mocht hij weer pijn hebben, mag ik langskomen voor pijnstillers.. Hopelijk wordt het minder..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door